Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svensker vil lage mini-elbilen Uniti

Startet av cra, onsdag 09. november 2016, klokken 15:50

« forrige - neste »

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)



chrgod

2022 Tesla Y

batterimannen

Ser at folk på Facebook-siden dems etterlyser fremdrift/oppdateringer. De svarer stort sett at de er for opptatt med å gi oppdateringer. Usikker på om dette prosjektet blir gjennomført.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

OlavEmil

Det er kjent at dei slit med å få det til å gå rundt i Uniti. Eg sit sjølv og vurderar om eg skal be om depositumet på 1500,- / €149 returnert (kunne returnerast når som helst i prosessen), men eg tenkjer at om det stemmer at dei er tomme for pengar, får eg ikkje ut depositumet uansett, og om dei får det til likevel, er kønr. 400 i verda greitt å ha. Men i det store og heile fryktar eg nok at dei 1500,- er tapt...

https://www.breakit.se/artikel/22510/kris-i-svenska-elbilsforetaget-uniti-kassan-ar-tom
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Model32019

Uniti er nå i rekonstruksjon:
"I rekonstruktionsansökan inlämnad till tingsrätten framgår att företaget har långt framskridna planer på ett helt nytt sätt att finansiera den fortsatta utvecklingen av fordonet. Det handlar inte om att sälja fordon utan annonsutrymme.
Annonstavlor ska finansiera utvecklingen av Uniti One
Företaget har utvecklat en annonstavla som ska kunna monteras på taket på egentillverkade fordon, på en egenutvecklad laddare alternativt vilken bil som helst."

"Utvecklingsteamet i Storbritannien har signalerat att bilen så som den är tänkt att byggas just nu är alldeles för dyr. Bilen ska kosta från 224 000 kronor. Men tillverkningskostnaden i rådande läge ligger på omkring 600 000 kronor."


https://www.nyteknik.se/fordon/uniti-vill-rekonstruera-sig-ur-krisen-med-annonstavlor-6993114


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA