Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken ladekabel skal jeg kjøpe?

Startet av dif, mandag 07. november 2016, klokken 15:55

« forrige - neste »

tuono

#30
Sitat fra: nix på torsdag 09. februar 2017, klokken 16:29
Er egentlig på jakt etter en rimelig 32A spiralkabel, er lei av møkkete kabler som ligger langs bakken.


Blir ikke det mye belastning på støpsel og kontakt på bilen? Ut i fra vekta på en 32A kabel og vinkelen den vil få i forhold til støpselet/kontakten ved normal parkering i forhold til ladestasjon?

yakuci

Har fått tilbud fra forhandler om installasjon av Salto ladestasjon med 3,6 kW, men ser at bilen takler 6,6 kW. Burde vi heller gå for Salto sin 7,4 kW ladestasjon?

elektrolux

#32
32A ladestasjon gir halvert ladetid, men ikke alle kan få 32A kurs.

Prisforskjellen er minimal; under en 1000 lapp hos oss. ( 11190.- ferdig montert 16A og 12177,50 ferdig montert 32A fra oss) , så det kommer ann på hva du har mulighet for.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

moderator 2

#33
Sitat fra: Laddern på torsdag 09. februar 2017, klokken 15:31
Jeg hadde også en xxxxx-kabel tidligere, som var forferdelig trang både å få på plass og trekke ut. Jeg kjøpte nylig en ny xxx til kr. xxxxx,- som jeg er kjempefornøyd med (den støtter dessuten både 3-fase og 32A, som er et must for meg):
http://www.Spamlink.no/lading

Div. slettet av forum admin

Hei Laddern, eller xxxxx*

Hyggelig at du har registrert deg på forumet, men ikke hyggelig at du fremstår som en fornøyd kunde hos en nettbutikk du selv driver.

Det blir bare for dumt, og du har missforstått hva et bruker forum er for noe.

Jeg foreslår derfor at du finner andre steder å prøve å selge kablene dine.


*Kontaktperson i EASYPOWER AS har bedt om at navnet hans ikke legges ut. Dette er nå fjernet.


Lars C. Krogenæs
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

tutti

Sitat fra: jkirkebo på mandag 09. januar 2017, klokken 11:03
Enig hvis det er en kabel som skal ligge i bilen, eller som skal henge fast på en 1-fase ladestasjon. Kun om man har montert en 3-fase ladestasjon ville jeg anbefalt 3-fase kabel selv om bilen er 1-fase, siden kabelen sikkert vil overleve til neste bil. Kabler som ligger i bilen vil derimot ofte følge med bilen.

Så enig, 1-fase kabelen er tynnere, mer fleksibel, billigere og enklere å håndtere.
En ting er teori og en annen ting er praksis. Se f.eks. 1-fase kablene VW leverer til egolf, disse fungerer ikke på Menicken ladebokser i Töckfors. I slike tilfeller trenger man 32A kabel.

zbk

Enfase-kabelen kan da godt være 32A og vil i så fall fungere fint også i Töckfors. Synd at enkelte ladebokser mangler 16A-støtte, men dreier det seg i praksis om særlig mange?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Easypower

#36
Sitat fra: Forum Admin på torsdag 09. februar 2017, klokken 21:29
Sitat fra: Laddern på torsdag 09. februar 2017, klokken 15:31
Jeg hadde også en xxxxx-kabel tidligere, som var forferdelig trang både å få på plass og trekke ut....
Div. slettet av forum admin
Hei XXXX, eller XXXX.
Jeg har forståelse for at meldinger slettes dersom det er reklame. Jeg kommer ikke til å skrive noe som er reklame for egne produkter, eller noe negativt om andre produkter. Vi har selv solgt kabel av ett merke produsert i ett bestemt land som vi ikke ville anbefalt, og ikke kommer til å selge igjen (men jeg kommer ikke til å nevne noe konkret), dog det er likevel andre i tråden som har kommet med samme erfaring. Jeg ser også at det er andre brukere som har mange innlegg her på forumet som som også kan oppfattes som spam (f.eks. "...rimeligere hos oss:..." osv.).
Jeg har stor forståelse av at dere sletter meldinger som er upassende og utestenger de som kommer med spam, men fra det og til å gå så langt som å henge ut personer med fullt navn, uten at det kan bevises med 100% sikkerhet at det faktisk er den personen som har skrevet meldingen, synes jeg er å gå litt langt. Selv om det "kanskje" kan bevises eller faktisk er den personen som har skrevet meldingen eller om det er en annen som jobber for eller er bekjent med noen samme firma e.l., er det litt drøyt å henge ut personer med fullt navn. Det burde kunne være andre tiltak/advarsel som kan medføre at noe slikt ikke gjentar seg.
Jobber for Easypower.no
Forhandler for alt-i-ett-ladeløsning (fast/portabel 1 og 3-fas lading) til under 5990,- ferdig levert:
https://www.easypowershop.com/ladestasjon/ladekabler?product_id=1043

tuono

Det har vel vært plenty av eksempler på forhandlere og "forhandlere" som har vist særdeles dårlig forretningsskikk her inne. Noen med stor åpenhet om eget foretak, andre mer anonymiserte.

Om forhandlere/foretakseiere velger å bruke forumet i temaer som er direkte relevant for egen forretningsdrift, ja så får de heller bruke det på en måte som gjør at de ikke trenger å være redd for eget navn. Sånt vitner om seriøsitet. Etter min mening da.....

moderator 2

Sitat fra: Easypower på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:22
Jeg har forståelse for at meldinger slettes dersom det er reklame.
Snipp

Hei Easypower.

Din forrige bruker ble stengt ute grunnet spamming av forumet på en særdeles frekk måte.
Ikke bare la du inn annonser for eget produkt, men du la det også inn fordekt, som om du var en fornøyd kunde i butikken som du selv driver. Samtidig rakker du ned på dine konkurrenters produkter, også fordekt av å være en kunde. Jeg vet ikke hva du har lært av forrettningskikk, men slike løgner og useriøse innlegg hører ingen steder hjemme.

Det er ikke noe problem for meg som forum admin å spore e-post adresser, IP adresser og annen informasjon du legger igjen. Når man så kopler dette med info fra norid, Brreg etc, får vi fullt navn. 

Når du driver et firma er du ikke lenger en privatpeson, men leder av en bedrift med navn offentlig tilgjengelig. Når du i tilleg prøver å tilegne deg salg på bakgrunn av slik svindel har jeg ingen betenkligheter med å offentliggjøre navnet ditt.   

Kan du som forretningsdrivende ikke stå frem med navn, men må skjule deg bak anonyme brukernavn, lurer jeg på hva du har å skjule???

Vi har brukere her som tjener penger på salg av ladeutstyr. Disse flagger sin bedrift i profilen sin, slik at alle som leser innleggene deres kan se hvor de jobber, og at de kan ha økonomiske interesser i det de skriver. Rene annonser får de ikke lov til å legge ut i diskusjonsdelen på forumet.

Dersom noen finner brukere på forumet som har øknomiske interesser rundt elbiler uten å flagge dette, er jeg taknemmlig for beskjed.

Lars C. Krogenæs
Forum admin

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

TorC

#39
Sitat fra: Easypower på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:22

Jeg har forståelse for at meldinger slettes dersom det er reklame. Jeg kommer ikke til å skrive noe som er reklame for egne produkter, eller noe negativt om andre produkter. Vi har selv solgt kabel av ett merke produsert i ett bestemt land som vi ikke ville anbefalt, og ikke kommer til å selge igjen (men jeg kommer ikke til å nevne noe konkret), dog det er likevel andre i tråden som har kommet med samme erfaring. Jeg ser også at det er andre brukere som har mange innlegg her på forumet som som også kan oppfattes som spam (f.eks. "...rimeligere hos oss:...under en 1000 lapp hos oss..." osv.).
Jeg har stor forståelse av at dere sletter meldinger som er upassende og utestenger de som kommer med spam, men fra det og til å gå så langt som å henge ut personer med fullt navn, uten at det kan bevises med 100% sikkerhet at det faktisk er den personen som har skrevet meldingen, synes jeg er å gå litt langt. Selv om det "kanskje" kan bevises eller faktisk er den personen som har skrevet meldingen eller om det er en annen ansatt/bekjent fra samme firma e.l., er det litt drøyt å henge ut personer med fullt navn. Det burde kunne være andre tiltak/advarsel som kan medføre at noe slikt ikke gjentar seg.

Du som har drevet butikk i over 20 år burde ha lært at det ikke er god skikk å snakke stygt om konkurrenter. Det er stor forskjell på å skryte av egne produkter med en anonym profil, enn å opplyse om pris med en profil som tydelig viser hvem man er og at man driver butikk. Og jeg tror faktisk at det ville vært større aksept for ditt innlegg hvis du opplyste om at du selv selger slikt utstyr.
Og hvis du sjekker profilene til de som selger utstyr så vil du se at de er svært aktive i debatter som ikke har noe med utstyret å gjøre, og de tilbyr support på forumet. Det er noe helt annet enn det du gjorde.

Og jeg tror faktisk ikke at du helt har forstått at det du gjorde var galt når du kommer nærmest med "jammen jammen, de andre har jo også brutt reglene, og du kan jo ikke bevise at det var jeg som skrev det".

Dette forumet har også en egen kjøp/salg-del som det er lov til å komme med reklame i.

Jeg vil tro du er svært velkommen til å bruke forumet, og du vil nok ønskes velkommen også etter denne fadesen. Og for å sikre deg mot å gjøre tilsvarende fadeser så bør du legge inn informasjon om butikken din i "signaturen". Hvis du så går over streken så vil du nok få høre det fra oss andre uten at du blir utestengt med det første. Så lenge man er åpen og ærlig så aksepteres det at man gjør en og annen feil.

Det at man driver butikk vil faktisk av og til øke troverdigheten din i en seriøs debatt så lenge man ikke seiler under falskt flagg. Det å være negativ til et bestemt produkt er ikke noe galt i seg selv så lenge man flagger hvem man er, og kan argumentere for seg.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Easypower

#40
Sitat fra: TorC på onsdag 15. februar 2017, klokken 15:44
Sitat fra: Easypower på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:22
...å snakke stygt om konkurrenter.
...du gjorde var galt når du...
Jeg synes TorC kommer med mye god kritikk. Jeg er dessuten helt enig i at å snakke stygt om konkurrenten er uakseptabelt, og det tror jeg aldri jeg har gjort direkte, og jeg vet heller ikke om andre som er tilknyttet samme firma som har gjort det. Ut i fra posten kan det høres ut som om noen her har rakket ned på et annet norsk firma (les: konkurrent), og akkurat det kan jeg ikke se har skjedd. Det ble riktignok påpekt et lite problem med en viss kinesisk produsent, og det skal ikke skje igjen herfra.
Og i tillegg, dersom noen later som man er kunde i det firmaet man jobber i bare for å skaffe seg gratis reklame er det helt uakseptabelt (eller i det minste dårlig skikk), det er jeg enig i (og det er ingen her som ikke forstår at det var galt). Det blir tatt opp internt her og kommer ikke til å skje fra meg, og det skal heller ikke skje fra andre som er eller har vært tilknyttet firmaet. Dette er jo nå ikke noen god reklame for oss.
Nå er det helt umulig for noen å bevise at jeg som skriver denne posten er samme person som skrev forrige post med samme bruker (Easypower) selv om vi jobber for samme firma.
Som nevnt har vi fått svært dårlig reklame nå, og det blir neppe bedre av at jeg skriver dette. Jeg er helt enig i at selskapet vårt fortjener kritikk dersom noen av påstandene er riktige, OG det ville være mer rettferdig om vi tok kritikken på selskapet sin kappe og at ikke en bestemt person skal henges ut (det er faktisk ikke sikkert at det er den personen som kom med posten fra annen bruker). Det må bli en intern sak for oss.

Jobber for Easypower.no
Forhandler for alt-i-ett-ladeløsning (fast/portabel 1 og 3-fas lading) til under 5990,- ferdig levert:
https://www.easypowershop.com/ladestasjon/ladekabler?product_id=1043

moby666

Mange ansatte har Easypower med en omsetning på 20000? I følge breg er det ingen ansatte...

nofuelno

16A spiralkabel fra Phoenix kan dras ut til nærmere 8m og er svært lett og håndterlig.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Easypower

Sitat fra: moby666 på onsdag 15. februar 2017, klokken 20:52
Mange ansatte har Easypower med en omsetning på 20000? I følge breg er det ingen ansatte...
Dette har dessverre heller ikke noe med denne tråden å gjøre, men jeg føler at insinuasjoner ikke kan stå ubesvart. Tallet du sitter på er fra 2015, og selskapet ble stiftet helt i slutten av 2015 (noe du hadde sett hvis du undersøkte). Det er flere som jobber for selskapet som ikke er ansatt (f.eks. leverer tjenester fakturert fra annet firma). Det er ikke vi som har brutt norsk lov, men vi beklager igjen brudd på forumets regler fra noen tilknyttet selskapet (les: ikke ansatt).
Jobber for Easypower.no
Forhandler for alt-i-ett-ladeløsning (fast/portabel 1 og 3-fas lading) til under 5990,- ferdig levert:
https://www.easypowershop.com/ladestasjon/ladekabler?product_id=1043

TorC

Sitat fra: Easypower på fredag 17. februar 2017, klokken 17:16
Sitat fra: moby666 på onsdag 15. februar 2017, klokken 20:52
Mange ansatte har Easypower med en omsetning på 20000? I følge breg er det ingen ansatte...
Dette har dessverre heller ikke noe med denne tråden å gjøre, men jeg føler at insinuasjoner ikke kan stå ubesvart. Tallet du sitter på er fra 2015, og selskapet ble stiftet helt i slutten av 2015 (noe du hadde sett hvis du undersøkte). Det er flere som jobber for selskapet som ikke er ansatt (f.eks. leverer tjenester fakturert fra annet firma). Det er ikke vi som har brutt norsk lov, men vi beklager igjen brudd på forumets regler fra noen tilknyttet selskapet (les: ikke ansatt).

Legg saken død! Vi driter lang vei i om det er deg personlig eller noen som jobber for deg, eller bor hos deg, eller er i familie med deg, eller på noen måte ønsker deg vel, som la ut meldingene.

Det smarteste du gjør nå er å legge saken død. Hvis du deretter er aktiv i å gi  support og/eller bidrar i debatten så kommer denne saken til å drukne i mengden. Og som bedrift må man av og til akseptere at folk kommer med spydigheter eller noe man er uenig i. Se gjerne hvordan tråden "Fakkeltog mot Grønn kontakt" ble håndtert av GK. GK var smarte. Du må rett og slett slutte å tro at et angrep på bedriften din er en personlig fornærmelse.

I dette eksempelet mener du at  "insinuasjoner ikke kan stå ubesvart". WHO GIVES A FUCK! 
Hvis du vil oppfattes som seriøs, så må du oppføre deg seriøst. Det å ta enhver insinuasjon som en personlig fornærmelse gjør du at dette blir en stadig større sak, og du trekker oppmerksomheten bort fra produktene du selger og over på deg som person.

Det smarteste hadde vært å latt være å svare. Det litt mindre smarte hadde vært å skrive "Vi ønsker å være en seriøs aktør og det har skjedd mye siden 2015 som dine tall er hentet fra. Selv om vi idag er små ønsker vi å utvide, og ansatte nye medarbeidere. Og det er beklagelig at en som er tilknyttet vårt firma har brutt både god forretningsskikk og forumets regler. Dette er noe vi tar svært seriøst, og vi vil gjøre alt i vår makt for at dette ikke skal skje igjen."

Det aller minst smarte ville vært å svare som du gjorde.

Hvis du trenger råd før du legger inn nye innlegg kan du sende meg en PM.



2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA