Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken ladekabel skal jeg kjøpe?

Startet av dif, mandag 07. november 2016, klokken 15:55

« forrige - neste »

tuono

Det fine med den nettbutikken det er linka til er at den har en chatfunksjon der han/hun svarer godt og tilsynelatende ærlig (mht. egne produkter) på spørsmål fra oss som er litt på luggeføre med hensyn i å få sortert alle begrepene innen lading.

dif

Sitat fra: Crown på mandag 07. november 2016, klokken 18:28
Jeg har en 32A spiralkabel som ser helt ut som den som er lenket til, bare til type 1 (Leaf), og den fungerer helt utmerket. Jeg kjøpte vel min via torshovbil.no. Veldig greit med spiralkabel i forhold til å mest mulig unngå bakkekontakt og kabelsalat.
Det høres bra ut. Da satser jeg på en slik fra Grønne Mil.

Jeg har forøvrig fått 20A på kursen til Salto-boksen. Så da lader jeg vel fortere hjemme enn på mange av de offentlige stasjonene..

Sitat fra: DaX på mandag 07. november 2016, klokken 23:20
Fin oversikt finnes her: https://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeguiden-hyundai-ioniq-electric
Takk.
Akershus

jornhd

Forhandler skulle ha 2500 for 32A kabel, men ser mange selger billigere kabler.
Noen som har tips til bra og billig kabel? En fordel at den ikke blir stiv i kulda.

jkirkebo

#18
Sitat fra: jornhd på torsdag 10. november 2016, klokken 09:57
Forhandler skulle ha 2500 for 32A kabel, men ser mange selger billigere kabler.
Noen som har tips til bra og billig kabel? En fordel at den ikke blir stiv i kulda.

Type 2 kabel? De jeg selger er veldig fleksible og blir ikke stive i kulda. Produsert i EU (ikke Kina-kabler) og med Cannon ITT støpsler.

http://ladespesialisten.no/index.php/type-2-kabler
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

400VDC

Har fått montert en Salto 572 32A ladestasjon og tenker på å bestille kabler for å kunne lade både Ioniq og Leaf. De kablene jeg har sett på er Salto kabler som selges av Elektrikerkjeden Norgeseliten. Noen som har gjort seg noen erfaring med disse? Se vedlagt bilde.
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

jkirkebo

Sitat fra: 400VDC på søndag 08. januar 2017, klokken 19:22
Har fått montert en Salto 572 32A ladestasjon og tenker på å bestille kabler for å kunne lade både Ioniq og Leaf. De kablene jeg har sett på er Salto kabler som selges av Elektrikerkjeden Norgeseliten. Noen som har gjort seg noen erfaring med disse? Se vedlagt bilde.

Du kan få vesentlig rimeligere kabler av meg. Har på lager, både 5m og 10m.

http://www.ladespesialisten.no/index.php/type-2-kabler
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

400VDC

Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

turfsurf

Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Ratio sin kan bestilles i 6m lengde, samt at 3 fase versjonen leveres i 6m lengde fra lager.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

Sitat fra: turfsurf på mandag 09. januar 2017, klokken 06:49
Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Støtter ikke bilen din mer enn enfase, så er enfasekabelen mye enklere å håndtere.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på søndag 08. januar 2017, klokken 20:13
Og enda rimeligere hos oss:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-3fase?tm=ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabler

Jeg hadde den Dostar-typen tidligere, men gikk bort fra de da man fikk så mye bedre kvalitet for bare litt ekstra penger med Cannon ITT. Dostar-pluggene var litt trange på enkelte elbiler så det krevdes kraft for å sette de inn/ta de ut, samt at kabelen var relativt tykk og stiv i forhold til den som er på ITT-kablene. Nå er det riktignok noen måneder siden jeg var borti de, kan jo hende de har blitt bedre etter navneskiftet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: zbk på mandag 09. januar 2017, klokken 07:29
Sitat fra: turfsurf på mandag 09. januar 2017, klokken 06:49
Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Støtter ikke bilen din mer enn enfase, så er enfasekabelen mye enklere å håndtere.

Enig hvis det er en kabel som skal ligge i bilen, eller som skal henge fast på en 1-fase ladestasjon. Kun om man har montert en 3-fase ladestasjon ville jeg anbefalt 3-fase kabel selv om bilen er 1-fase, siden kabelen sikkert vil overleve til neste bil. Kabler som ligger i bilen vil derimot ofte følge med bilen.

Så enig, 1-fase kabelen er tynnere, mer fleksibel, billigere og enklere å håndtere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Laddern

#28
Jeg hadde også en xxxxx-kabel tidligere, som var forferdelig trang både å få på plass og trekke ut. Jeg kjøpte nylig en ny xxx til kr. xxxxx,- som jeg er kjempefornøyd med (den støtter dessuten både 3-fase og 32A, som er et must for meg):
http://www.Spamlink.no/lading

Div. slettet av forum admin

...

Er egentlig på jakt etter en rimelig 32A spiralkabel, er lei av møkkete kabler som ligger langs bakken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA