Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kartoppdatering og trafikkinfo

Startet av LMOR, mandag 07. november 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

LMOR

Siden Mac ikke støttes i portalen, selv om det står det gjør, så valgte jeg å få tak i selve kartet vi andre kanaler. Oppdateringen er gratis for oss med ny bil, og kartet ble installert uten problem. Trengte ikke oppgi koden heller.

Men med 2017-1 kartet vises ikke trafikkinfo... Det kan være fordi det er så nytt enda?

Har noen andre fått installert 2017-1 kartet, og fått like "god" trafikkinfo som før?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 10:40
Har noen andre fått installert 2017-1 kartet, og fått like "god" trafikkinfo som før?
Jeg finner ikke kartoppdateringen i bmw-connecteddrive.no når jeg sjekket min 1-serie. Er denne oppdateringen ikke lansert ennå ? Det er vel samme kartverson for alle BMW modeller ?

Ingeniøren

På BMW i3's sider er det fortsatt 2016-2 som gjelder...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

john

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 10:40
Siden Mac ikke støttes i portalen, selv om det står det gjør, så valgte jeg å få tak i selve kartet vi andre kanaler. Oppdateringen er gratis for oss med ny bil, og kartet ble installert uten problem. Trengte ikke oppgi koden heller.

Men med 2017-1 kartet vises ikke trafikkinfo... Det kan være fordi det er så nytt enda?

Har noen andre fått installert 2017-1 kartet, og fått like "god" trafikkinfo som før?

Slutter versjonen på.111 ?
Det er den offisielle versjonen, altså om den slutter på noe annet er det godt mulig du har et problem frem til .111 kommer?

LMOR

Er ikke i nærheten av bilen akkurat nå, men det skal være den offisielle versjonen.
Har lurt på hvordan de mapper om veiene, siden nye kart har flere veier og nye traseer.
Siden kartet ikke er tilgjengelig for nedlasting, så kan det være at endringen i mapping ikke er utført enda.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Det viste seg at en måtte oppdatere online tjenestene, så fungerte det helt fint. Da fikk jeg sikkert inn støtte for 2017-1.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA