Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frykter flopp for hydrogenbiler

Startet av Burger, fredag 04. november 2016, klokken 13:33

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 03. august 2020, klokken 09:28
I sandvika har Grønn Kontakt investert i endel hurtigladere på taket av Sandvika Storsenter, Circle K har fjernet halvparten av pumpene sine på Hamang, og satt opp både 50kW og 150kW ladere. Fortum har hurtigladere ved rådhuset og Ikea. Ingen av disse er satt opp med søtte fra det offentlige (muligens med unntak av Fortums lader ved rådhuset).

. . og det er også flere hurtigladere (Fortum?) på bensinstasjonen ved Høvik kirke
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lars C. Krogenæs

Stemmer med YX Høvik ja.

Det er et vanskelig tema det med støtte til en aktør.

Circle K har bensinstasjoner i Finnmark. Således hadde det vært naturlig å søke om støtte til å sette opp ladestasjoner her. I støtteordningene som har vært utlyst har det derimot vært krav om å sette opp hurtigladere en rekke andre steder. Dermed har det blitt vanskelig for CK å være med på disse utlysningen.

På den annen side er det vanskelig for CK å finne et business case i det å selv betale for å få satt opp hurtigladere på stasjoner i Finnmark, når vi vet at en annen operatør har får dekket 100% av sine etablerings og driftskostnader hvis de setter opp en hurtiglader tvers over veien. Det blir heller ikke lettere når man konkurrerer med den lokale netteieren som kan kryss-subsidiere utbyggingen. Dermed er det aktuelt for CK å sette opp hurtigladere i Nord.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Thomas Parsli

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 03. august 2020, klokken 12:41
Dermed er det aktuelt for CK å sette opp hurtigladere i Nord.

uaktuelt, antar jeg?

Det var klart allerede for 10 år siden av måten Enova delte ut støtten på var ekstremt uheldig, at vi fortsatt skal lide er rimelig håpløst...

Har Enova vært innklagd til EFTA?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA