Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedfellbare seter for andre seterad er lansert!

Startet av satheesh.net, fredag 04. november 2016, klokken 06:38

« forrige - neste »

satheesh.net

Da er nedfellbare seter for andre seterad lansert! Men gjelder kun fem-seters konfigurasjonen.



https://www.tesla.com/no_NO/modelx/design?redirect=no

petersv


SurSnasen

Omsider!
Så oppfølgerspørsmålet: hva har Tesla tenkt rundt lastesikring?

OleI

Spent på hva de har gjort med høyden på raden bak, ved mindre de har senket stolene noe blir midtplassen tilnærmet ubrukelig. Noen som husker bredden internet dør - dør ? Var ikke denne noe mindre enn S ?

Go-carter

Sitat fra: OleI på fredag 04. november 2016, klokken 08:07
Spent på hva de har gjort med høyden på raden bak, ved mindre de har senket stolene noe blir midtplassen tilnærmet ubrukelig. Noen som husker bredden internet dør - dør ? Var ikke denne noe mindre enn S ?

Sammenligner du bildene på nett med 7-seters konfigurasjon har de senket raden.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

OleI

Godt observert! Da endrer jeg min config med det samme :-)

hoffa

Bra, men ser ut til å bli en "benk" ala S. P90 har dessuten forsvunnet.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Øyvind.h

Sitat fra: OleI på fredag 04. november 2016, klokken 08:07
Spent på hva de har gjort med høyden på raden bak, ved mindre de har senket stolene noe blir midtplassen tilnærmet ubrukelig.
Ubrukelig for de som er godt over 180/har lang rygg vel og merke. Viktig presisjon...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. november 2016, klokken 08:49
Sitat fra: OleI på fredag 04. november 2016, klokken 08:07
Spent på hva de har gjort med høyden på raden bak, ved mindre de har senket stolene noe blir midtplassen tilnærmet ubrukelig.
Ubrukelig for de som er godt over 180/har lang rygg vel og merke. Viktig presisjon...

Ja, uten at jeg har testet så vil jeg tro at f.eks XC90 har grei takhøyde for voksne bak på alle sitteplassene? Har studert dette i designstudio nå og med lik størrelse på begge bildene jeg klippet ut av DS og satt inn i PPT og så målte med linjal på skjermen faktisk så er bakre sittepute dypere enn på 6/7 seteren og dermed blir det mer takhøyde også på midtsete... Ikke så videnskapelig, men du ser også på øvrig interiør at de sitte dypere, hvor mye syns jeg er vanskelig å anslå, men det blir nok vesentlig på midtsete.

Jeg ser også at sete står nøyaktig på samme sted, det kan iallefall ikke være mye endring i lengde retning.

Denne løsningen er fortsatt ikke optimal, i en slik bil vil du ha 3 individuelle setere som kan slide og der ryggen kan justeres inkl legges helt ned. Om ryggen kan justeres vites vel ikke, men jeg tviler siden det er 40/60 løsning.

Sliding burde det jo vært, her kunne en fått enorm plass i baksete dersom en hadde behov for liten bagasjeplass! Vel, vel...

Uansett, dette blir den beste løsningen for familien på 4 som trenger mye bagasjeplass og en praktisk bil i hverdagen. Her kan veldig lett få med deg lange gjenstander som er enda viktigere på denne bilen som ikke kan ta ting på taket. Dette løser ett godt stykke på vei også lastesikring for 6 seteren, midtsete har lavere nakkestøtte slik at det ikke skjuler så mye for sikten bak...




hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

OleI


eha

Hmm. Ser unektelig mye bedre ut enn den opprinnelige 5-seteren, men tror nok vi velger 6-seter allikevel. X har jo tross alt hengerfeste, så det er ikke kritisk å kunne frakte lange gjenstander inni bilen.

Slik jeg ser det står valget mellom:

  • Å kunne frakte lange gjenstander, f.eks. senger og madrasser, inni bilen.
  • Å kunne frakte 6 mennesker i stedet for 5.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

Sitat fra: eha på fredag 04. november 2016, klokken 09:41
Hmm. Ser unektelig mye bedre ut enn den opprinnelige 5-seteren, men tror nok vi velger 6-seter allikevel. X har jo tross alt hengerfeste, så det er ikke kritisk å kunne frakte lange gjenstander inni bilen.

Slik jeg ser det står valget mellom:

  • Å kunne frakte lange gjenstander, f.eks. senger og madrasser, inni bilen.
  • Å kunne frakte 6 mennesker i stedet for 5.

5 seteren er nok mest for de som ikke ser noe behov for 3. rad. Da blir det dumt med en løsning som tar mye plass i bagasjerommet når de ikke er i bruk, har pt null komma null lastesikring og koster 25.000 ekstra...


satheesh.net

Hadde de kommet med en konfigurasjon som hadde 6 seter, nedfell- og flyttbare i 2. seterad. Da hadde jeg byttet bil tvert! Kan vel ikke få alt man ønsker seg heller... Eller? ::)

eha

Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 10:25
5 seteren er nok mest for de som ikke ser noe behov for 3. rad. Da blir det dumt med en løsning som tar mye plass i bagasjerommet når de ikke er i bruk, har pt null komma null lastesikring og koster 25.000 ekstra...

Og har man ikke i tillegg et enormt behov for bagasjeplass burde kanskje Model S være et bedre valg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA