Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Streaming over bluetooth og forsinkelse

Startet av jkirkebo, onsdag 26. oktober 2016, klokken 22:21

« forrige - neste »

jkirkebo

Satt og ladet på Nebbenes i går, da tenkte vi at vi skulle se en episode av "Meglerkampen" på Viaplay. Koblet iPad'en til anlegget og la den slik at den dekket øvre del av skjemen i bilen (når skal vi få streaming-mulighet på hovedskjermen når bile står i P?). Bilde og lyd var upåklagelig men på ingen måte synkronisert :( Jeg vil anslå at lyden kom minst et helt sekund etter bildet, noe som gjorde det plagsomt å se på.

Har andre opplevd tilsvarende eller er det bare meg? Vanligvis bruker vi en UE Megaboom som høyttaler til iPad'en, og da er det ingen sike problemer. Om anlegget i bilen skal forsinke lyden såpass blir jeg nødt til bruke den også i bilen, men det er jo en smule teit da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Spinner

"Skal" nok være sånn, samme problem her. Er jo bare et problem når man ser video og streamer lyden, så jeg er redd de ikke har prioritert dette.

TimeBandit

Blir også forsinkelse når jeg streamer lyden gjennom airplay hjemme til en apple airport, så tror ikke nødvendigvis dette er Tesla sin feil...
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Spinner

Sitat fra: TimeBandit på torsdag 27. oktober 2016, klokken 01:02
Blir også forsinkelse når jeg streamer lyden gjennom airplay hjemme til en apple airport, så tror ikke nødvendigvis dette er Tesla sin feil...
Er minimalt med forsinkelse på skikkelig BT streaming. Litt er det, men se-bart med litt "good-will". I Tesla'en er det alt for mye...

turfsurf

Bruk en avspiller som kan justere audio delay, dvs forsinke video.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. oktober 2016, klokken 06:42
Bruk en avspiller som kan justere audio delay, dvs forsinke video.

Jeg kan vel neppe velge avspiller selv på Netflix og Viaplay, de har jo egen apper...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trustno1

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 10:58
Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. oktober 2016, klokken 06:42
Bruk en avspiller som kan justere audio delay, dvs forsinke video.

Jeg kan vel neppe velge avspiller selv på Netflix og Viaplay, de har jo egen apper...

Det er nok vanskelig ja. Mulig det finnes software som kan kompensere dette på en windows eller android plattform, men mistenker ios er såpass låst at man ikke får gjort dette uten eventuell jailbreak.

Alternativet er å montere en DSP med egen bluetooth enhet slik som jeg har gjort i prosjektet mitt, men det blir kanskje litt vel omfattende kun for å spille av video :)

Klykken

Nå eier jeg ikke tesla (enda), men en slik kombo vil alltid gi forsinkelse uansett hvilken bil man har. Benytt minijack i stedet. Er det en mulighet i Tesla?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på torsdag 27. oktober 2016, klokken 13:51
Nå eier jeg ikke tesla (enda), men en slik kombo vil alltid gi forsinkelse uansett hvilken bil man har. Benytt minijack i stedet. Er det en mulighet i Tesla?

Nei, dessverre ikke. Ei heller kan man spille over USB. Men hvorfor skal jeg få så enorm forsinkelse i bilen, når en bluetooth høyttaler ikke gor merkbar forsinkelse? Da har det jo ikke noe med bluetooth-protokollen i seg selv å gjøre men evt. en dårlig implementasjon av den.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janosat


jlan

Hva med en FM modulator med jack inngang? Litt begrenset lydkvalitet  kanskje, men det burde virke.
http://www.clasohlson.com/no/Belkin-Tunecast-Auto-FM-sender/38-4919
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jkirkebo

#11
Sitat fra: janosat på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:16
Regner med du har forsøkt reboot av ipad?

Hmm, niks. Kan jo prøve, men den virket bra med andre enheter både før og etter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: jlan på torsdag 27. oktober 2016, klokken 16:15
Hva med en FM modulator med jack inngang? Litt begrenset lydkvalitet  kanskje, men det burde virke.
http://www.clasohlson.com/no/Belkin-Tunecast-Auto-FM-sender/38-4919

God ide, det må prøves. Orker dog ikke ledninger, så jeg må få tak i en med lightning-plugg som henter strøm fra iPaden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

amund

I Windows og hvilken som helst videoavspiller har jeg sett at bildet 'henger' til lyden kommer i øret når du bruker bluetooth headset. Tolker dette til at all bluetooth har lang delay (1-2 sek?), men at Windows støtter dette som en 'helt vanlig' del av audio/video-systemet. Alle andre lydkort vil også ha en viss delay/buffering, sannsynligvis mye mindre enn bluetooth, men likevel nok til at det blir merkbart på video, så jeg tipper at dette er tatt høyde for (lydkortet/høyttaleren/headsettet rapporterer selv hvor lang buffering de har og får dette i sync med bildet)

Er meget sikker på at Android og IOS også må ha tenkt på dette, uten at jeg har testet det spesifikt - spørsmålet er kanskje om Teslaen støtter dette og sender riktig feedback til telefonen/pædden.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

petersv

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 16:38
Sitat fra: jlan på torsdag 27. oktober 2016, klokken 16:15
Hva med en FM modulator med jack inngang? Litt begrenset lydkvalitet  kanskje, men det burde virke.
http://www.clasohlson.com/no/Belkin-Tunecast-Auto-FM-sender/38-4919

God ide, det må prøves. Orker dog ikke ledninger, så jeg må få tak i en med lightning-plugg som henter strøm fra iPaden.

Bruk en som plugges i USB for strøm. Blir nok adskillig billigere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA