Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trefaset 32 Amp lader kun med 26 amp i min bil

Startet av Ampéreson, onsdag 02. november 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

Ampéreson

Hver gang jeg prøver å lade fra en trefaset 32 ampere via type 2, klarer bilen min kun å lade med 26 ampere. Står 26/32 når den lader.

Noen som vet noe om dette?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

o.b.lix

#1
Gammel/ny bil?

Høres ut som 16,5kw-lader som er på nye biler.

Standard er 11kw - kan bare bruke 16A trefas
dobbeltlader på "eldre" biler er 22kw - kan bruke 32A trefas
"dobbeltlader" på nye biler er 16,5kw - ken bare bruke 26A trefas
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Ampéreson

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Amoss

Sitat fra: Amperson på onsdag 02. november 2016, klokken 12:29
Hver gang jeg prøver å lade fra en trefaset 32 ampere via type 2, klarer bilen min kun å lade med 26 ampere. Står 26/32 når den lader.

Noen som vet noe om dette?

Snakker du her om trefase 32A 220V IT via Teslas Wall Connector?
Model S 85D

fredag

Sitat fra: Amperson på onsdag 02. november 2016, klokken 12:29
Hver gang jeg prøver å lade fra en trefaset 32 ampere via type 2, klarer bilen min kun å lade med 26 ampere. Står 26/32 når den lader.

Noen som vet noe om dette?

Sjekk med Tesla om de har oppgradert ledningsnettet på bilen. Gratis fix som burde vært utført på alle biler. Har du ikke hatt bilen inne på service siden den ble kjøpt?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Ampéreson

Takk for svar, den har ikke vært inne på service som i betalt årlig sjekk eller lignende. Tenkte å ta den inn til 2 års service til våren. Den har vært inne på en god del garanti ting, batteri, motor, lader og diverse, alltid med påfølgende complementary check. Det er også grunnen til at jeg ikke har hatt den på service enda.

Skal oppgradering av ledningsnettet til laderen når jeg bestiller service.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Merkelig at de ikke har fikset dette når de likevel hadde bilen inne, denne feilen er jo faktisk en direkte konsekvens av en feilkonstruksjon. Det var oppgitt å tåle 16A pr lader, men i det de første bilene rullet inn på kaia i Norge oppdaget de at noe var underdimensjonert og begrenset til 13A. Det betyr at man fikk 9kW med enkellader og 18kW med dobbel i motsetning til 11/22kW.

Biler med enkellader fra samme periode bør i tillegg be om å få gjort SB-15-44-006 "Install ralay box to enable 32A single phase charging". Uten den vil man bare få maks 16A over type 2 selv om punktet kan levere 32A (13A for enfasebiler uten oppgradert ledningsnett).

Ampéreson

Da har jeg bestillt service, ikke ledig før 2. Februar, jaja, er ikke noe å gjøre med det. Nevnte problemet og hun sa at de skiftet en releeboks, og dette skulle de gjøre som en garantisak.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Releboks er det jeg nevner avslutningsvis og er ikke det samme som å oppgradere ledningsnettet. Mulig de gjør alt uten videre, men sikkert lurt at du forsikrer deg om at begge deler blir gjort :)

Ampéreson

skal forsikre meg om at de gjør begge deler. skal sette den i laderen utenfor service centeret etterpå også for å sjekke :) takk for hjelpen
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA