Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønskes kjøpt: 1 til 2 moduler fra Nissan LEAF til prosjekt.

Startet av TorC, søndag 23. oktober 2016, klokken 18:01

« forrige - neste »

TorC

Ønsker å kjøpe en eller to modul fra en Nissan LEAF pakke til et prosjekt jeg har gående for å lage en bitteliten range extender til min LEAF for å ta unna all 12v last. 


Med setevarmer, lys og lyd tar 12v systemet gjerne 300-400 watt, noe som jeg heller vil ha til fremdrift. Med en CC DC-DC kan jeg tilføre dette fra et eksternt batteri istedenfor at bilens DC-DC stjeler fra fremdiftsbatteriet.

Så hvis noen har et par moduler liggende, så kjøper jeg dem gjerne hvis prisen er overkommelig.

Ta gjerne kontakt per PM, eller telefon 95757633.


Mvh


Tor J. Carlstedt
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Benjamin Myklebust

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. oktober 2016, klokken 18:27
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/nissan-leaf-lipo-dobbel-celle-1?tm=annet-utstyr

Da forstår jeg det som at du forhandler disse cellene. Kan du si noe om hvordan verdikjeden er for kræsjet elbil? Hvis bilen blir vraket havner den vel på huggern, og et annet alternativ er at den går tilbake til Nissan-forhandleren. Det du holder på med er jo "second life" i den spede begynnelse, men hvor får du tak i disse? Har du kjøpt et vrak?
2011 i-MiEV Oslo

jkirkebo

Sitat fra: Benjamin Myklebust på mandag 24. oktober 2016, klokken 11:10
Sitat fra: elektrolux på søndag 23. oktober 2016, klokken 18:27
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/nissan-leaf-lipo-dobbel-celle-1?tm=annet-utstyr

Da forstår jeg det som at du forhandler disse cellene. Kan du si noe om hvordan verdikjeden er for kræsjet elbil? Hvis bilen blir vraket havner den vel på huggern, og et annet alternativ er at den går tilbake til Nissan-forhandleren. Det du holder på med er jo "second life" i den spede begynnelse, men hvor får du tak i disse? Har du kjøpt et vrak?

Man trenger ikke å kjøpe et helt vrak, en batteripakke fra en vraket bil får man hos de huggerne som har fått inn slike biler. Men jeg ser prisen tydeligvis har steget mye for slike batterimoduler siden jeg kjøpte de 70 modulene jeg har på hytta, de ga jeg i snitt 425,- for (kjøpt av en helt annen person da). Skal man ha flere enn noen få lønner det seg nok å kjøpe en hel pakke og selge de som er til overs. Sist jeg sjekket lå hele pakker til Leaf på ca. 20.000,- eller noe over 400,- pr. modul.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 00:27
Men kan hvem som helst stille hos en Nissan-forhandler og kjøpe en hel pakke?
Eller må man ha en Leaf å få batteriene satt inn i?

Du får nok ikke kjøpt en ny pakke uten å ha en Leaf som de da bytter på for deg. Bilopphuggerne er riktige stedet å lete. Nok av 1-2 år gamle vrakede biler etterhvert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trekkoppbil

Gode batterier er nok gull verdt for den som har et dårlig batteri i bilen sin, men gamle batterier ser jeg ikke så stor verdi i:  For den som har et gammelt batteri, er det ikke noe nytte å bytte til batteri fra et vrak, hvis vraket er enda eldre enn bilen man har.

Her ser det ut til å være ca 2011-modells batteri til 25000kr:
http://www.bildemontering.no/ext_delinfo.aspx?dnr=204346&f=159&valgtfirma=%40VALGTFIRMA&dk=0230&bk=165501

jkirkebo

Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 01:04
Gode batterier er nok gull verdt for den som har et dårlig batteri i bilen sin, men gamle batterier ser jeg ikke så stor verdi i:  For den som har et gammelt batteri, er det ikke noe nytte å bytte til batteri fra et vrak, hvis vraket er enda eldre enn bilen man har.

Her ser det ut til å være ca 2011-modells batteri til 25000kr:
http://www.bildemontering.no/ext_delinfo.aspx?dnr=204346&f=159&valgtfirma=%40VALGTFIRMA&dk=0230&bk=165501

Litt dyrt for et såpass gammelt batteri, men de er sikkert åpne for bud. Pris pr. modul blir 521,-.

Batteriene har mange andre bruksområder enn som byttebatteri til andre elbiler. Som bruk på f.eks hytte spiller det ikke så enormt stor rolle om batteriene har 5% eller 20% kapasitetstap.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA