Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av KrW, søndag 23. oktober 2016, klokken 00:07

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. desember 2016, klokken 19:03
Sitat fra: Helidoc på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:09
Så et kjempedumt spørsmål; hvordan tar du av pyntemutterne uten å ødelegge dem  ::)
Det får du ikke til- kapselen, dvs pynten skal sitte på mutteren. Hvis du skrur med hånda- ikke elektrisk eller luftdrevet muttertrekker holder hjulmutterne lenge slik de er ;)

Litt usikker, men om det e dei plasttoppene som e "pyntemutter", så må dei naturligvis av før du skrur. Dei drar du rett av med fingrene, alternativt lirke dei forsiktig av med et skrujern.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

bertin

Sitat fra: Øggen på onsdag 14. desember 2016, klokken 20:49
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. desember 2016, klokken 19:03
Sitat fra: Helidoc på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:09
Så et kjempedumt spørsmål; hvordan tar du av pyntemutterne uten å ødelegge dem  ::)
Det får du ikke til- kapselen, dvs pynten skal sitte på mutteren. Hvis du skrur med hånda- ikke elektrisk eller luftdrevet muttertrekker holder hjulmutterne lenge slik de er ;)

Litt usikker, men om det e dei plasttoppene som e "pyntemutter", så må dei naturligvis av før du skrur. Dei drar du rett av med fingrene, alternativt lirke dei forsiktig av med et skrujern.

Jeg skiftet på min X og brukte en kniv i tre som min datter har laget på sløyden og fikk vippet plasttoppene av mutterene. Gikk veldig bra. Mulig du kan dra de av med fingrene også. Var så kaldt så jeg tok ikke sjansen på å ta av mine votter. 21mm pipe og 175NM brukte jeg, samme som på S

jlan

Sitat fra: Helidoc på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:09
hvordan tar du av pyntemutterne uten å ødelegge dem  ::)
Car Alloy Wheel Bolt Nut Covers Caps Remover Tool
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

andreas.henrik

Tar opp en gammeø tråd igjen. Noen med erfaring fra Hakkapellita 8, gjerne på 19-toms felger, som vil dele noen erfaringer? Har søkt rundt på forumet og ikke funnet mange tilbakemeldinger på akkurat det.

Olav Gikling

Først: verktøy ovenfor for å fjerne boltkappen får en kjøpt hos VW/Skoda - koster ca 30kr. Kjøp 2, du roter bort minst en...
Kjøpte Hakka8 på 20" originalfelg levert med MX90D i januar. Kjørte Hakka7 på Cayenne før det. Kjørte vel nærmere 10.000km på disse før skiftet til sommerdekk (Michelin på samme type felg). Både sommer og vinterdekk er i originaldimensjon.
Har naturligvis piggstøy, men kjøreopplevelsen ellers ga ingen negative opplevelser - aldri en "flytende" følelse som jeg har opplevd på noen piggfrie dekk på andre biler. Piggene er også alle på plass!

Jærbuen

Jeg hadde 19" med Hakka 8 på TMS, veldig bra på vinterføre, litt myke, og støya endel. Velger piggfritt nå til min TMX, men ikke sikker på om jeg lander på 19" Hakka eller 20" Pirelli. Kjører mest på bare veier, men lurer litt på diff i forbruk på disse 2 alternativene
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

geear

Det er forskjell på Hakka 8 på S og X. På X vil man normalt bruke SUV-versjonen.

Jeg har ikke prøvd de på TMX, men [har|har hatt] Hakka 7 og 8 SUV på XC90 og X5. Syns det var knallgode dekk, og doblingen av piggantallet på 8eren ga ikke tilsvarende økning i støy.

Har pigg på e-Golf og heller mot å velge piggfritt til TMXen, selv om jeg kjører på ganske utfordrende forhold, gjerne også med henger. Syns piggstøyen slår temmelig brutalt ut på elbiler..

Luring

Kor får ein kjøpt orginale 20" slipstreamfelger (uten Tesla navkopp) utenom hos Telsa med vinterdekk?
Ville helst hatt ein type felger og ikkje fleire ulike.

Jærbuen

Dere som har fått Model X og bestilt 19 vinterhjul, får dere Slipstream felger , eller Cyclone felger som noen hevder blir levert?
Konfiguratoren på nett sier Slipstream....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Luring

Selger hos Tesla sa også Slipstream, uten at det betyr noko som helst  ;)

West

Jeg har fått montert piggfrie Goodyear UltraGrip Ice SUV 235/55R19 på PH Turbine felger. Fornøyd med støynivået og forbruket. Fungerer bra på tørr og våt asfalt.
X75D mottatt 30.09.17.

Luring

Likt oppsett som eg ser på. Kva måtte du ut med?
Er de PH Turbin felgene godkjent for Tesla X?
Eg veit mange forhandlere selger de, men dagens versjon har eg fått beskjed om tåler kun 895 kg og de skal tåle minst 900 kg (for X75 iallefall).
Skal komme ny versjon i november som tåler 900+ kg.

o.b.lix

Jeg har 20'' PH Turbin som skal være godkjent. Har ikke sjekket selv, da den lokale Dekk1 har snakket sant på alt annet jeg har spurt om og sjekket.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Luring

#103
20" er nok ok for 75&90, men ikkje på alle 100 iallefall så sant Xen sine felger tåler samme vekt.
19" i denne lista iallefall er for svak.
http://www.norgesdekk.no/kataloger/Alufelger%202015%20WEB.pdf



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA