Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fast installasjon vs CEE / (industrikontakt).

Startet av andy76, lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:35

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: kodalse på torsdag 27. oktober 2016, klokken 12:38
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 11:02
Du må jo ha en underfordeling der du sikrer ned for å benytte belysning og schuko. Jeg ville lagt en 10mm2 kabel, den kan ofte sikres med 50A og minimum 40A. Min er sikret med 50A, greit å ha nok strøm til garasjen. Koster i praksis ikke noe mer enn 32A.

Det er klart at underfordeling vil det bli, men det vil jo være et uttak fra hovedsikringsskap sikret med 32A.
Mener det er rundt 50A inn til hovedskapet.
Sjekket med trikker når han bygde om til automatsikringer at det lot seg gjøre å trekke en 32A ut til garasje.

Det kan godt hende du kan oppgradere til 3x63A inntak bare ved å bytte hovedsikringen. Verdt å se på i samme slengen kanskje?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA