Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utstyr vi ønsker oss på Ampera e

Startet av Gurba, onsdag 19. oktober 2016, klokken 15:48

« forrige - neste »

Gurba

Tenkte vi kunne komme med innspill til hva vi føler mangler av utstyr selv om ikke alt er spikret med Ampera e ennå.

Jeg ønsker meg:
- integrert sykkelstativ i fangeren bak pga manglende hengerkrok.
-lounge seating som gir bedre plass i baksetet. Jeg er 195cm lang og har unger.

Nickelilltroll

Några saker jag fullkomligt avgudar på min E-golf och önskar mig till AE:

Fjernlysassistent.
ACC.
Autohold.
Parklys vid ankomst/avfärd, innvändigt och utvändigt.
Möjlighet att få montera 2 cyklar bakpå istället för tak.
Panoramatak.
Ventilerade Alcantarasäten.
Fabrikssotade vinduer till 40% insläpp.

Ja, vet redan att några saker på listan inte kommer med denna första batch, men är väl bara en önskelista ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Ipadjove

Takbøyler til bred kajakk på taket.
Slepekrok til lett henger.
Gode reguleringsmuligheter inførersetet, med god korsryggstøtte.
Tesla Supercharger-mulighet.
App på mobil som en kan gjøre myye med.
Masaserende førersete.

:)

AmocoCadiz

Oppdaterte GPS Kart over the air med realtime trafikk og kø informasjon
Oppdaterte kart med tydelig adresse til ladestasjoner og ladehastighet (gjerne realtime info om operativ status)
Gode nær og fjernlys
App som fungerer 24/7
Autoparkfunksjon

Trond.m

Interessant tråd. Jeg vet ikke helt hva som er hensikten med denne. Vi kan være 100 % sikre på at det vi skriver ikke vil påvirke utstyrsnivået på Ampera-e  ;)
Det enenste vi kanskje kan påvirke er løsninger for ettermarkedet, slik som ski - sykkelstativ etc.  Hvis det hadde kommet en mulighet for å montere standard sykkelstativ bak som er forberedt for hengerkule, med opplegg for lys så hadde det vært fantastisk. Bilen vil neppe komme med ferdig fremlagt kabel for EL tilkobling bak, men det lar seg forhåpentligvis gjøre å få til likevel. Mer usikkert er det med feste for selve kroken.

Gurba

Poenget med tråden var å se hva folket ønsker i bilene sine så kanskje produsenten får noen tips til utvikling av kjøretøyet. :-)

OlaM

150 kW CCS lading. Fingrene krysset for 2019-modellen!
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA