Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Bolt og AmperaE en koreansk bil?

Startet av AmocoCadiz, onsdag 19. oktober 2016, klokken 11:25

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Siden de fleste i Norge enda ikke fått prøvekjørt Bolt/AmperaE og "følt" på hvordan den oppleves og hvordan kjøredynamikken er, kan man jo lure på om den får KIA/Hyundai følelse når godt og vel halvparten av teknikken i bilen er laget i Korea?

Ikke at det trenger å trekke noe ned at det er mye LGteknikk i bilen, men det blir litt av en merke-trekant med LG+Chevrolet+Opel er sant?

https://electrek.co/2016/10/18/gm-will-produce-over-30000-chevy-bolt-evs-in-2017-says-battery-supplier-lg-chem/

"Bolt is almost as much an LG product as it is a GM product. LG Chem supplies the battery cells, but between its other divisions, the South Korean giant supplies all the main powertrain components, the HVAC system, and the instrument/infotainment cluster, among other things."

kammiz

Jeg for min del er glad det er koreansk elektronikk. :-D

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

AmocoCadiz

Ja GM har lenge hatt mye samarbeid i Korea, spesielt med Daewoo som de kjøpte hele i 2001
Daewoo eller som nå heter GM Korea produserer mange Daewoo modeller, nå lager de bl.a. Chevrolet Captiva, Malibou Spark Trax og Mokka (som igjen er en Opel)

LG GM samarbeidet startet vel først med Chevy Volt, og LG har altså gjort en stor del av utviklingarbeid og produksjon av Bolt AmperaE.

Så design besluttninger som bl.a. resultert i mangel på ACC kan ha årsaker  på prioriteringer gjort andre steder enn GM USA

bmw2002

Kjøredynamikken tror jeg ikke oppfattes som å være koreansk, kanskje ikke typisk amerikansk eller. Han som har hatt ansvar for dette er Josh Tavel som jeg har forstått har racing som hobby og målet har vært at Bolt skal være en morsom bil å kjøre.

Gurba

#4
Så lenge det ikke er Samsung som har produsert noen av delene i bilen så er jeg glad. :-)

Counterpointer

LG og Korea er helt topp for meg.

Tenk om vi kunne fått Oled skjerm i Ampera

Gurba

Det er lenge siden firmaet het Goldstar og kvaliteten på LG står ikke tilbake for noen tilsvarende produsenter.

Counterpointer

LG har verdensdominans på Oled. De har blåst Samsung og alle andre av banen. Dette er ganske unikt

S4e

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. oktober 2016, klokken 17:49
LG og Korea er helt topp for meg.

Tenk om vi kunne fått Oled skjerm i Ampera

Ønsker du kinoseter og souround lyd også ;-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Sitat fra: S4e på onsdag 19. oktober 2016, klokken 19:14
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. oktober 2016, klokken 17:49
LG og Korea er helt topp for meg.

Tenk om vi kunne fått Oled skjerm i Ampera

Ønsker du kinoseter og souround lyd også ;-)
Ja takk

Gurba

Det er da flere biler som har pro logic. :-)

Counterpointer

Kino i bil er bare tull egentlig
Har hatt det så jeg vet hva jeg snakker om.
DSP prosessering er bra det men det kommer ikke på Ae

Zuexi

Jeg ønsker meg bare økt responstid fra man trykker i displayet til det skjer noe.
Ut ifra det jeg har sett på videoene ser det nesten ut som en resistiv touchskjerm. Det er jo krise i 2017.

I dagens touchtelefon-/tabletverden er man vant med at det skjer noe idet man trykker på det. Tror jeg kommer til irritere meg grønn over treg responstid, hvis det ikke slippes en raskere software ved ferdig produkt.

dudeldei

Sitat fra: Zuexi på onsdag 19. oktober 2016, klokken 23:26
Jeg ønsker meg bare økt responstid fra man trykker i displayet til det skjer noe.

Du mener redusert responstid (raskere respons)  ::)

Zuexi

Sitat fra: dudeldei på torsdag 20. oktober 2016, klokken 10:09
Sitat fra: Zuexi på onsdag 19. oktober 2016, klokken 23:26
Jeg ønsker meg bare økt responstid fra man trykker i displayet til det skjer noe.

Du mener redusert responstid (raskere respons)  ::)
Naturligvis..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA