Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål til en Leaf annonsert på Finn

Startet av Goggen123, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 12:43

« forrige - neste »

Goggen123

Kjenner lite til Leaf - noen som ser hvilken modell dette er, ut i fra utstyr - og er prisen god?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84529074


bob-bob

#1
Det må være en 2016 modell , for 30kWh modellen kom først i år. Det er nok Acenta pga at den har navi men ikke LED lamper. Ser ut som om det mangler en rattvarme knapp på nederste knapperekke til høyre ?  ( knapperekke til venstre for rattet)  Skal ikke være tomme knappe plasser på Acenta. ( På Tekna er det 1 blindknapp i midten av nederste knapperekke pga den har ikke høydejustering av frontlykter da den jo har Ledlamper i hovedlys)

Har den varme i lyktespylere tro ? Hm. Den har ihvertfall ikke 5 års fabrikkgaranti på bilen om den ikke er solgt ny av Nissan Norge. Euro modeller har 3 år. ( Batterigaranti er den samme som på norske biler.)

Edit :  bildet viser selvsagt ikke lyktespylere ser jeg nå. Dessuten er rattvarmeknappen ikke tilstede , og ikke setevarme knapper på midtkonsoll heller ?  (litt vanskelig å se men det ser ut som blindknapper)  Jaja....

Goggen123

Takk takk.

Ser det står i tekst at den har varme i ratt, ser ikke ut som den har lyktespylere.
Ift. Acenta prisliste Nissan er vel ikke prisen spesielt god, jeg få ri tillegg Agrol-rabatt hos Nissan så.

kaiat

Det står jo at det er en europeisk utgave. Denne mangler varme i ratt (den manglende bryteren) ut fra bildene og da mangler den setevarme også. Det kan være verdt å spørre selger om det er brukt arkivfoto.

Sele

#4
Model som avgjør hvilket utstyrsnivå bilen har ikke at det er en europeisk utgave. Europeiske utgaver har ikke setevarmer og varme i ratt som standard så derfor kan det dukke opp europeiske utgaver med forskjellig utstyr. Min europeiske tekna har det samme som norske utenom lyktespylere.

hexachordia

Tror man får tilbud på en slik norsk bil ink vinterdekk og 8 års garanti for ca 262k ny. Sikkert mulig å presse det ned ytterligere. Bilen på finn mangler vinterdekk og muligens batterivarme (må sjekkes - viktig). Jeg synes den er minst 12-15k for dyr.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

nr1rayner

Hvorfor er batterivarmer så viktig? Den slår visst uansett ikke inn før -15/-20 eller noe sånt..
Det "skal" jo liksom være batterivarmer i Norge, men ratt- og setevarmer trekker nok mer ned for den daglige bruken, og annenhåndsverdien..

Husk også at "norske" biler får ekstra understellsbehandling når de kommer inn. Det er vel neppe gjort på slike importbiler. Kan selvsagt gjøres i ettertid, men det er jo også noen ekstra kr..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: kaiat på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:22
Det står jo at det er en europeisk utgave. Denne mangler varme i ratt (den manglende bryteren) ut fra bildene og da mangler den setevarme også. Det kan være verdt å spørre selger om det er brukt arkivfoto.
Verdt å spørre for det står i annonsen:
NISSAN LEAF 30 Kwh MED NISSAN CONNECT - VARMESETER FORAN OG BAK + VARME I RATT - DAB+ - NAVIGASJON - RYGGEKAMERA - KEYLESS GO M.M.   
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

TorC

Mulig at selger bruker bilder fra en annen bil, noe som isåfall er useriøst når man selger en brukt bil. Bildene viser ikke noe sete/rattvarme. Og det nevnes ikke med et ord at garantivilkårene er dårligere enn ved norsksolgt bil.

Prisen er uansett alt for høy. Etter min oppfatning rundt 40 000,- for høy. Du får en lik bil i Tyskland/Nederland for ca 20 000 euro. Selv om Euroen er høy nå så snakker vi under 190 000,-

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rio

Batterivarmen i Leaf er KUN for å beskytte batteriene fra sprengkulde (så de ikke blir ødelagt), men ikke for å varme batteriene slik at man kan kjøre lengre, eller lade hurtigere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

nr1rayner

Ja, og "sprengkulde" defineres visst av Nissan til å være rundt 15-20 minus, noe mange av oss sjelden opplever..

Jeg ville ikke tatt for god fisk hva som står i annonsene. 2012-modeller annonseres ofte som Tekna, så det er mye rart ute og går..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rio

Sprengkulde for Nissan (altså, når batteribeskyttelsen slår seg på) er -25 grader, og den slår seg av ved -14 grader.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

nr1rayner

Sitat fra: Rio på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 19:26
Sprengkulde for Nissan (altså, når batteribeskyttelsen slår seg på) er -25 grader, og den slår seg av ved -14 grader.
Å var det så lavt ja.. Enda mindre grunn til å henge seg opp i denne varmeren.
Da er det vel kun Finnmark og indre strøk (slik som Røros, Alvdal osv) som kan oppleve at varmeren slår inn. Under normal bruk vil det jo uansett genereres noe varme i batteriet..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Eneste som vist nok skjer er at om det blir godt under -25 i batteriet, så fryser det. Og det avgir ikke strøm før det blir tint igjen. Det ødelegges ikke.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA