Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De med levering Oktober/November

Startet av Bonk3rs, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

Bonk3rs

Dere som har fått eller får utlevert nå i oktober-november kan fortelle om deres opplevelser og erfaringer her.

Selv venter jeg på ny dato av utlevering. Sprekk i frontruta satte en stopper for utlevering i september. Har fått bekreftet fra firma som driver med bilglass at Tesla sliter med frakt av frontruter til X.
Ikke Serlig heldig for oss som venter da, når ny rute som kommer er ferdig knust.
Hvorfor bestille bare en(1) rute???
Så vår bekymring nå er om den neste ruta også er knust. Jeg håper bare de har tatt lærdom og bestilt flere denne gangen. Det kan jo tenkes at det kan komme flere biler med skadet rute.
Egentlig skulle ikke dette være kundens bekymringer.

Jeg hadde tatt dette med en klype salt hadde det vært snakk om ei lita uke forsinket. Fått beskjed liksom: ( beklager, men vi må desverre skifte ruta på bilen din først. Det tar desverre noen dager) Men 1 måned!!!

Heldigvis for de aller fleste av de over 800 som har fått sin X til nå, har det så vidt jeg vet gådt ganske greit.
Greit nok at noen har ventet over 3 år på bilen, men de fikk da bilene til noenlunde avtalt tidspunkt...eller?

Kunne ha skrevet mere om vår opplevelse, men det blir for innviklet.
Nå må jeg bare "håpe" på at de klarer å gjøre det riktig og at vi får X'en kanskje/forhåpentligvis i starten av november.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Ellemelle

Dette må være et forbigående problem nå i starten. Når Tide sutrer over at vi bytter så mange frontruter at de må doble premien, bør det statistisk sett allerede ha vært noen ruter som har blitt byttet.
Vil tippe at det veldig snart finnes et lager med ruter her i Norge.

Bonk3rs

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:26
Dette må være et forbigående problem nå i starten. Når Tide sutrer over at vi bytter så mange frontruter at de må doble premien, bør det statistisk sett allerede ha vært noen ruter som har blitt byttet.
Vil tippe at det veldig snart finnes et lager med ruter her i Norge.

Dette har ingenting med Tide å gjøre. Forsikringsselskap kommer først inn i bildet etter utlevering ;)
I mitt tilfelle nekter Tesla og levere ut bil med sprekk på ruta. De mener det utgjør en sikkerhetsrisiko.
Model X eller S, som er utlevert og får steinsprang, blir det opp til eier å vurdere bytte. Står regler om når det skal byttes på nettsider hvis man googler.
Har sett sprekken på ruta på X'en. Den er nederst i høyre hjørne sett fra innsiden. For meg utgjør ikke det noen særlig risiko, men Tesla har sine regler og mener noe annet.

Etablering av lager med ruter til helt nye bilmodeller kan ta fra 6mnd til ett år. Det har jeg fått fra en som jobber i den bransjen.
Vet ikke om du mener det er raskt eller ikke.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA