Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye E-golf

Startet av Tbmull, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 19:21
Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 18:45
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:
Disse ser da knallbra ut. Hvor har du fått de bildene fra ? Jeg har blitt fortalt av produktansvarlig at det blir samme seter som på comfort-line. Bildene viser vel sportsseter ?
Ja, dette er sport-seter fra GTI elns, men trekket har jeg hatt inntrykk er noe ala det som kommer - med store forbehold.
Jeg var på Møller og fikk vist bilde av hvordan de mente setene skulle bli, og jeg kan ikke erindre at de var så lyse som J-B sine bilder viser - men formfaktoren tror jeg stemmer bra.

Chivas

1:17 - 1:20 i denne videoen er fra LA-showet.

Mener at de skal være mørkere og muligens med disse 2 stripene.

https://www.youtube.com/watch?v=F2fNnJyzuXw

J@x


Bilen står på podie med masse lys, så de er nok ikke slett så lyse som det ser ut på bildene...


Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 21:17
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 19:21
Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 18:45
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:
Disse ser da knallbra ut. Hvor har du fått de bildene fra ? Jeg har blitt fortalt av produktansvarlig at det blir samme seter som på comfort-line. Bildene viser vel sportsseter ?
Ja, dette er sport-seter fra GTI elns, men trekket har jeg hatt inntrykk er noe ala det som kommer - med store forbehold.
Jeg var på Møller og fikk vist bilde av hvordan de mente setene skulle bli, og jeg kan ikke erindre at de var så lyse som J-B sine bilder viser - men formfaktoren tror jeg stemmer bra.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

spigney

Snasent eksosanlegg på den nye E-golfen
Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

RogerRabbit

2021 - Polestar 2 Snow
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2 Silver Metallic

Counterpointer

Med VW kan det hende de har software som skjuler utslipp og de må ha noen åpninger å slippe ut gjennom......
Kan hende den har en fosilmotor også!


tomrh

e-Golf er den ultimate elbilmodellen til de som ikke vil skille seg ut. Med denne faceliften blir dette bare enda bedre! ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

rolandvg99

#234
Sitat fra: tomrh på tirsdag 20. desember 2016, klokken 11:06
e-Golf er den ultimate elbilmodellen til de som ikke vil skille seg ut. Med denne faceliften blir dette bare enda bedre! ;D

EK-Skilter blir en ikke kvitt. ;)

Ser fremdeles ikke de nye prisene noen steder. Too little too late?
"I like soul with a capital S"

RogerRabbit

2021 - Polestar 2 Snow
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2 Silver Metallic

Chivas

Sitat fra: J-B på søndag 18. desember 2016, klokken 21:40

Bilen står på podie med masse lys, så de er nok ikke slett så lyse som det ser ut på bildene...


Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 21:17
Sitat fra: TM på søndag 18. desember 2016, klokken 19:21
Sitat fra: Chivas på søndag 18. desember 2016, klokken 18:45
Jeg ble brått usikker på disse setene som nå tilbys, men jeg kan godt leve med disse hvis det er de:
Disse ser da knallbra ut. Hvor har du fått de bildene fra ? Jeg har blitt fortalt av produktansvarlig at det blir samme seter som på comfort-line. Bildene viser vel sportsseter ?
Ja, dette er sport-seter fra GTI elns, men trekket har jeg hatt inntrykk er noe ala det som kommer - med store forbehold.
Jeg var på Møller og fikk vist bilde av hvordan de mente setene skulle bli, og jeg kan ikke erindre at de var så lyse som J-B sine bilder viser - men formfaktoren tror jeg stemmer bra.

Angående setene. Dette er fra VW nå:
I tillegg er stoffsetene byttet ut med nye lekre komfortseter i Titansort stoff med regulerbar korsryggstøtte

Chivas

Sitat fra: eivhelle på fredag 16. desember 2016, klokken 21:35
Sitat fra: TM på fredag 16. desember 2016, klokken 20:36
Sitat fra: Chivas på fredag 16. desember 2016, klokken 19:02
Så, hva tenker vi er akseptabel pris for den nye e-golfen?  Jeg har tenkt at hvis prisen går over 310-320k for en topp  utstyrt modell, vil det nærmest være en dealbreaker. Rundt 300k kan jeg godt gi for en godt utstyrt modell. Når man ser at de nå selger "exclusive" for rundt 275k bør jo max 300k være innenfor rekkevidde? Batteriprisen må vel ha sunket på 3 år?
Enig. 300-310' for en godt utstyrt bil med vinterhjul er hva jeg oppfatter som en riktig pris. Over det, så vil jeg nok kansellere bestillingen.

For to år siden endte jeg opp på rundt 300k inklusive vinterdekk. Denne gangen tror jeg at jeg dropper å kjøpe vinterdekk hos Møller. Selv om jeg fikk prutet noen prosent på bilen tok de igjen det meste på dekkene som ble priset til rundt 12000 eks mva. Hos byttdekk.com får en tilsvarende dekkpakke til mellom 6-7000 inklusive mva.

Jeg kan tenke meg at en grei deal er maks 310k for full pakke når jeg ordner vinterdekkene selv.
Full pakke uten vinterhjul viste seg å bli over 360.000(!)  Hva tenker vi nå? Er høyt over hva jeg i det hele tatt kunne forestille meg at de ville legge seg på.

Har lekt litt med hva jeg havner på med diverse utstyr, og havner på rundt 330.000 når jeg fjerner skinn samt div muligens unødvendig krimskrams. Klarer man å få 5% på dette, slik at jeg havner rundt 315.000 kan det godt hende jeg går for det - men har sterkt begynt og vurdere andre biler nå.

DrNox

Når bilen stiger så mye i pris, men har halvparten så stort batteri som Opel og TM3, så er jeg helt enig med de som tenker seg om!

elhansen

Etter mye frem og tilbake, trekker jeg min reservasjon på egolf. Synes det blir for dyrt i forhold til rekkevidden. Så da er det enten opelen som jeg kan få i juni eller så blir det hyundai.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA