Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye E-golf

Startet av Tbmull, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: spigney på fredag 16. desember 2016, klokken 13:08
Kjenner jeg er litt spent på prisen. De har sagt 10-15% over dagens model, men når Opel pusher ut sin "500 km" bil til 289 900.- bør vel kanskje VW jekke seg litt ned?
Skal bli spennende ja. Som jeg nevnte i en annen tråd mistenker jeg at VW ikke jenker seg ned med det første, men det høres unektelig rart ut hvis de tror de tar markedet med storm ved å tilby - noe som nå har blitt - "liten" batteripakke med innstegspris 300k+, som da ender opp med 350 k fullt utstyrt når Ampera-e fåes nesten fullt utstyrt til under 300k!

Er forøvrig en uke siden de skulle kontakte meg for pris og konfigurering - dette var før prisen på Ampera-e ble sluppet, så de har nok fått noe å tenke på :D (håper jeg)

Chivas

Sitat fra: gr på fredag 16. desember 2016, klokken 11:14
Sitat fra: Chivas på fredag 16. desember 2016, klokken 11:03

Ifølge tenåringen her i huset, kutter iphonen ut så fort den merker minusgrader. Ikke merket det på min Samsung :)
Slike ting vil jeg påstå har minimalt med merke å gjøre, og kun med tilfeldigheter. Oppbevarerer dere de samme sted når dere er ute i kulde? Samme temperatur? Samme batteriprosent? Har de ute av lomma like lenge? Legg de ved siden av hverandre i fryseboksen i like lang tid, med samme ladeprosent på batteriet, så får du en skikkelig test. Ingen av de virker med for lav batterispenning, skjermene er bortimot de samme, Apple har aldri handlet LCD-skjermer på billigsalg, så de har ikke noe dårligere kvalitet enn andre (heller tvert i mot).
Har ikke gjort noen vitenskapelig test på dette nei, men registrerer at tenåringen i huset og venninnene hennes rapporterer om det samme, og at dette er et velkjent fenomen. Samtidig har ikke jeg personlig verken hørt om dette, eller merket dette på min Android.

02jan

Forstår ikke denne pubertale bekymringen rundt bruk av Digitalt i strumentbord i bil.

Hadde dette i min 1985 modell Audi , og hadde aldri noen forsinkelser eller endringer pga utetemp. Både speedometer og turtallet + kjørekomputer var LCD.

Tar som selvfølge  ,når vw tilbyr dette som option (eller er det standard på nye e-golf?) fungerer 100%.







Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

spigney

Sitat fra: 02jan på fredag 16. desember 2016, klokken 14:12
Forstår ikke denne pubertale bekymringen rundt bruk av Digitalt i strumentbord i bil.

Hadde dette i min 1985 modell Audi , og hadde aldri noen forsinkelser eller endringer pga utetemp. Både speedometer og turtallet + kjørekomputer var LCD.

Tar som selvfølge  ,når vw tilbyr dette som option (eller er det standard på nye e-golf?) fungerer 100%.

Må si meg enig. Har digitalt på S-klassen. Har aldri opplevd noe treghet på den.
Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

Stikkkontakt

Har ikke sett at dette har blitt postet her, men det tyder vel på at ukens "nyord"  er "Ampera-sjokk", og at dette har havnet helt inni de høye saler i Wolfsburg..



"Vi venter fortsatt i spenning på nye e-Golf priser. Her kommer en liten status.

Etter gjentatte purringer ser det nå endelig ut til at fabrikken nærmer seg en beslutning vedrørende prisen på nye e-Golf. Beslutningen er nå løftet opp på styrenivå i Volkswagen, og skal presenteres i styremøtet førstkommende mandag.

Forutsatt at prisen blir godkjent, håper vi å kunne kommunisere pris på ny e-Golf tidlig i neste uke. Vi legger ut ny informasjon straks vi får dette fra fabrikk."







tiger`n

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 16. desember 2016, klokken 15:45
Har ikke sett at dette har blitt postet her, men det tyder vel på at ukens "nyord"  er "Ampera-sjokk", og at dette har havnet helt inni de høye saler i Wolfsburg..

"Vi venter fortsatt i spenning på nye e-Golf priser. Her kommer en liten status.

Etter gjentatte purringer ser det nå endelig ut til at fabrikken nærmer seg en beslutning vedrørende prisen på nye e-Golf. Beslutningen er nå løftet opp på styrenivå i Volkswagen, og skal presenteres i styremøtet førstkommende mandag.

Forutsatt at prisen blir godkjent, håper vi å kunne kommunisere pris på ny e-Golf tidlig i neste uke. Vi legger ut ny informasjon straks vi får dette fra fabrikk."

Haha, morsomme nyheter dette. Fra-prisen for en greit utstyrt versjon leveringsklar bør være under 250 tusen spør du meg, mtp pris Ampera.
De skjelver nok i buksene når de ser hva deres konkurrenter får til for samme mengde penger.
GM har vært gjennom store kutt og er nok mer kostnadseffektiv enn på mange år, VW må nok også gjennom noen runder skal de klare seg på sikt. Utfordringene står i kø, spesielt med tanke på nye EU standarder som kommer om få år ang utslipp.

Lassiiboiii

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 16. desember 2016, klokken 15:45
Har ikke sett at dette har blitt postet her, men det tyder vel på at ukens "nyord"  er "Ampera-sjokk", og at dette har havnet helt inni de høye saler i Wolfsburg..



"Vi venter fortsatt i spenning på nye e-Golf priser. Her kommer en liten status.

Etter gjentatte purringer ser det nå endelig ut til at fabrikken nærmer seg en beslutning vedrørende prisen på nye e-Golf. Beslutningen er nå løftet opp på styrenivå i Volkswagen, og skal presenteres i styremøtet førstkommende mandag.

Forutsatt at prisen blir godkjent, håper vi å kunne kommunisere pris på ny e-Golf tidlig i neste uke. Vi legger ut ny informasjon straks vi får dette fra fabrikk."


Fikk nettopp telefon fra selger, der han fortalte akkuratt dette. Så han trodde prisene kom tirsdag eller onsdag neste uke ;) det trengs også, sitter nå med kontrakten på ampera e! Så får vi se!
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Chivas

En ting og tenke på er at redningen og strategien for VW fort kan basere seg på at Ampera-e knapt er å få tak i,  før nye e-golfen har vært på markedet nærmere ett år.

Trond.m

Sitat fra: tiger`n på fredag 16. desember 2016, klokken 15:59
Haha, morsomme nyheter dette. Fra-prisen for en greit utstyrt versjon leveringsklar bør være under 250 tusen spør du meg, mtp pris Ampera.
Ha,ha. Jeg kan få Ampera-e i første leveranse, men den er jo lysår unna e-Golf når det gjelder kvalitetsfølelse. 250' henger jo ikke på greip, men jeg vil nok kvie meg litt for å gå langt over 300.000. Men det er mer av hensyn til prisen på BMW i3 som er veldig aggressiv. Det vises også på registrerings-statistikken for november med 1014 biler.

j-Golf

#204
VW behøver ikke at frygte at jeg skulle købe i3 i stedet. Jeg synes den krænger (rolling) alt for meget i sving, og "sejler" rundt på motorvejen ved den mindste sidevind. Jeg fatter ikke hvad motorjournalister tænker når de hævder at den føles som rigtig BMW at køre? ??? ::)

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 16. desember 2016, klokken 17:41
Sitat fra: tiger`n på fredag 16. desember 2016, klokken 15:59
Haha, morsomme nyheter dette. Fra-prisen for en greit utstyrt versjon leveringsklar bør være under 250 tusen spør du meg, mtp pris Ampera.
Ha,ha. Jeg kan få Ampera-e i første leveranse, men den er jo lysår unna e-Golf når det gjelder kvalitetsfølelse. 250' henger jo ikke på greip, men jeg vil nok kvie meg litt for å gå langt over 300.000. Men det er mer av hensyn til prisen på BMW i3 som er veldig aggressiv. Det vises også på registrerings-statistikken for november med 1014 biler.

Jeg er veldig enig med deg.
Er nok litt snobbete når det gjelder interiør og frykter at jeg rett og slett "ikke klarer å leve med" kvalitetsfølelsen(eller mangel på sådan) i Ampera-E.

Trond.m

#206
Sitat fra: j-Golf på fredag 16. desember 2016, klokken 17:59
VW behøver ikke at frygte at jeg skulle købe i3 i stedet. Jeg synes den krænger (rolling) alt for meget i sving, og "sejler" rundt på motorvejen ved den mindste sidevind. Jeg fatter ikke hvad motorjournalister tænker når de hævder at den føles som rigtig BMW at køre? ??? ::)
1014 registreringer i november tyder vel på at du ikke er i flertall  ;)
Men nordmenn er som en saueflokk, så mange vil nok løpe til Møller uansett hvor høyt de priser bilen  ;D

Chivas

#207
Så, hva tenker vi er akseptabel pris for den nye e-golfen?  Jeg har tenkt at hvis prisen går over 310-320k for en topp  utstyrt modell, vil det nærmest være en dealbreaker. Rundt 300k kan jeg godt gi for en godt utstyrt modell. Når man ser at de nå selger "exclusive" for rundt 275k bør jo max 300k være innenfor rekkevidde? Batteriprisen må vel ha sunket på 3 år? 

j-Golf

#208
Sitat fra: TM på fredag 16. desember 2016, klokken 18:56
Sitat fra: j-Golf på fredag 16. desember 2016, klokken 17:59
VW behøver ikke at frygte at jeg skulle købe i3 i stedet. Jeg synes den krænger (rolling) alt for meget i sving, og "sejler" rundt på motorvejen ved den mindste sidevind. Jeg fatter ikke hvad motorjournalister tænker når de hævder at den føles som rigtig BMW at køre? ??? ::)
1014 registreringer i november tyder vel på at du ikke er i flertall  ;)
Men nordmenn er som en saueflokk, så mange vil nok løpe til Møller uansett hvor høyt de priser bilen  ;D
Ja egentlg lidt "rart" (hedder det vist på norsk :) ) at der er solgt så mange i3 med tanke på de lange stræk I har mellem byerne. I Danmark er der også solgt flere i3 men det skyldes vist at bybils udlejningsselskaber har købt en stor del.

Trond.m

Sitat fra: Chivas på fredag 16. desember 2016, klokken 19:02
Så, hva tenker vi er akseptabel pris for den nye e-golfen?  Jeg har tenkt at hvis prisen går over 310-320k for en topp  utstyrt modell, vil det nærmest være en dealbreaker. Rundt 300k kan jeg godt gi for en godt utstyrt modell. Når man ser at de nå selger "exclusive" for rundt 275k bør jo max 300k være innenfor rekkevidde? Batteriprisen må vel ha sunket på 3 år?
Enig. 300-310' for en godt utstyrt bil med vinterhjul er hva jeg oppfatter som en riktig pris. Over det, så vil jeg nok kansellere bestillingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA