Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk/knaking fra fronten

Startet av MikkeBoomBoom, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

MikkeBoomBoom

Stort sett veldig fornøyd E-UP! eier med rundt 65 000 kjørte kilometer. Har tidligere fått byttet støtdempere, stag og foringer foran. Men fremdeles hører jeg tidvis lyder når jeg f.eks kjører over en fartsdump eller over ujevnheter i veien. I dag morges satt en kollega på med meg (90kg ekstra vekt) og vi kjørte over en fartsdump av brostein, da kommenterte han at det hørtes ut som om noe var "løst".

Er det noen andre som opplever disse lydene?

odahle

Jeg har hele tiden hatt en slik lyd fra B-stolpen på førersiden ved passering av humper, brå svinger i lav fart ol. Jeg har aldri nevnt dette for Møller, men er samtidig noe jeg lurer på. Det er vel kanskje ikke det samme som du merker, iom at det kommer litt lenger bak i bilen (Kjørt 34.000 kilometer).
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: odahle på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:34
Jeg har hele tiden hatt en slik lyd fra B-stolpen på førersiden ved passering av humper, brå svinger i lav fart ol. Jeg har aldri nevnt dette for Møller, men er samtidig noe jeg lurer på. Det er vel kanskje ikke det samme som du merker, iom at det kommer litt lenger bak i bilen (Kjørt 34.000 kilometer).

Jeg synes det høres ut som om det kommer lengre fremme fra enn B-stolpen. Var ute på en liten kjøretur med en tekniker, han konkluderte fort med at jeg måtte smøre opp dørhengsler og låsemekanismer, men det hadde ingenting for seg. Ringer lokal forhandler i dag.

mall_c0p

Knitring og knepp foran kommer mest sannsynligvis fra fjærtårnet. Fjærene vrir seg og gummien trekker seg sammen når det er kaldt. Det virker som at de har brukt en relativt myk gummi. Har selv opplevd dette og ofte når det er væromslag. Svinger og fartsdumper fremprovosert disse lydene. Ingen grunn til bekymring, men er noe frustrerende.
"If your hate could be turned into electricity, it would light up the whole world."
― Nikola Tesla

kasmir

Opplever også skumle knake og knekkelyder fra fronten av bilen.

Jeg skal ha min på service i morgen og ba de om å se på saken i form av en liten kjøretur med meg. De prøvde seg først på 1750,- i feilsøking i tilfelle det ikke var en garantisak (!).
Om det er noe galt så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette går på garanti.

kasmir

Glemte å oppdatere her. Det viste seg at jeg måtte bytte tannstang (!) Gikk heldigvis på garanti

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA