Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan ser våre kabler ut?

Startet av OneMore, mandag 17. oktober 2016, klokken 22:20

« forrige - neste »

OneMore

For en tid tilbake trengte jeg en kabelbit! Så tok for meg våre kjære i batteripakken!
Etter å ha skåret opp en del fra forskjellige pakker ble jeg jo ikke overrasket lenger!

OneMore!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Nettop derfor det er viktig å teste disse kablene når en har batteriet nede. Vi kjører konsekvent en 20A ladetest der vi måler spenningstapet mellom batteripolene i mV. Gode kabler har ned mot 3 mV tap, mens vi er nødt til å akseptere opp til 10 mV for ellers ville vi ikke hatt nok kabler å ta av. Dette gir hele 5W tap i hver kabel ved 100A ( Normal ) Kjørestrøm.

Har i det siste oppdaget og luket ut kabler med 40 mV spenningstap / 20W tap!

Selve kabelen ser ille ut, men værst er faktisk overgangsmotstanden i selve kabelskoen.

Også her taper Think for PSA som bruker skinner som selv nå har overgangsmotstand på 0,03 mOhm eller tilsvarende tap på 0,3W/skinne ved normal kjøring.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Jeg har et spørgsmål, hvofor skifter i ikke bare kablerne til nye ?
Da jeg skifte´de de to Pico sikringer i min batteribank så jeg at mine kabler ser ud som disse også.
Jeg har da tænkt at skifte kablerne inden Think'en skal på gaden.

elektrolux

Eller enda bedre, blande med G blokker fra Renault Clio og bruke strømskinner som Franskmenne gjør.

Vi bygde opp en kasse med PSA blokker på denne måten, men da måtte vi bruke C slanger mellom blokkene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA