Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladetimer og 80% lading

Startet av TeslaK, fredag 14. oktober 2016, klokken 17:15

« forrige - neste »

TeslaK

Er det mulig å stille bilen inn slik at den lader opp til 80% default når man plugger i men starter en ladetimer kl. 6 f.eks. på hverdager som lader videre til 100%?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

BE

#1
Med en 12 modell er dette mulig ja, men ikke på de nyeste.

Det du gjør er å sette på en timer, f.eks. timer 1 til å gjelde hver dag fra 0:00 - 0:00, og så setter du ladeprosenten til 80%. Den vil da starte ladingen umiddelbart når du setter i ledningen.

Dersom du vil ha 100% velger du lading av bil med å starte lading i appen, eller med knappen til venstre for rattet som overstyrer ladetieren.

Edit: Sorry, leste spørsmålet enda en gang. Det du spør om er ikke mulig, en kan bare ha en ladetimer aktiv pr dag. Du må eventuelt starte ladingen via app når du står opp på morgenen, tar ca 1 time å nå 100% dersom du har 16 A lader.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

TeslaK

Ok, tenkte igrunnen det. Da blir det evt. å starte opp lading når jeg våkner. Hadde bare app'en vært like bra/rask som Tesla app'en..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

sylwester

#3
Selv om det er 2 timere kan ikke begge virke på samme dagen.

Hvis du lar timer1 være  00:00-00:00 80% og har den på alle dager bortsett fra imorgen og imorgen timer2 med ??-06:00 100% så kan du hver morgen bytte om dagens til timer1 og morgendagens til timer2. Da vil den lade til 80% alltid og så sant du kobler den opp før midnatt vil den først lade til 80%, deretter til 100% når du ønsker å dra.

Jeg gjør ikke det. Jeg har alltid 00:00-00:00 80% somtimer på hver dag så bruker jeg appen til å starte halvannen time før jeg drar for å få  100%.

Det hører til at jeg vanligvis klarer meg med 80%. Jeg bruker kun appen til å starte klima om morgenen og jeg er enig i at den suger balle. Hadde irgunn aldri valgt Nissan hvis jeg skulle brukt grensesnitt i bilen, navi og app som utgangspunkt. En kollega har e-UP og grensesnittet i bilen er ikke noe å skrive hjem om heller så bilbransjen trenger litt apple-ansatte :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Burger

Sitat fra: sylwester på lørdag 15. oktober 2016, klokken 22:52
Jeg bruker kun appen til å starte klima om morgenen og jeg er enig i at den suger balle.

Enkleste måten å få dette til å fungere smertefritt er dersom man har Android telefon og Leaf Manager pro. Usikker på hvordan det virker med IOS.

Sett i bila til å sende mail ved AC start.
Legg til Leaf Manager widgeten på 'skrivebordet' så man kan starte AC med ett trykk.
Etter å ha trykket AC start, så vent et par minutter og få mail på AC har startet.

Nissan appen er håpløs.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Olee

Men nå fungerer iallefall appen da.. Den er bare sinnsykt treig. De få gangene jeg må ha 100% så tar det meg ikke mer enn 1-2 min å starte lading på iPhonen med Nissan sin app...

sylwester

Jeg er redd appen muligens fungerer enda dårligere i de periodene folk flest vil ha forvarmet bil og at løsningen muligens har en kapasitetsissue. Eneste gangene jeg har hatt problemer med leaf appen, utover tregheten og at den må fjernes fra tasks før start, har vært på kalde dager hvor folk flest muligens bruker appen oftere.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA