Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluken

Startet av Egil Kåre, fredag 14. oktober 2016, klokken 06:55

« forrige - neste »

Egil Kåre

Ladeluken har i det siste ikke latt seg åpne via knappen på ladekabelen. Har måttet gå via panelet i bilen.
MEN så viser det seg at luken spretter opp med et 3-sek trykk på bakluken på keyfob'en. Greit å vite!
X90D levert 29.sep

jlan

Jeg trykker bare på selve luken så spretter den opp. Er ikke det greit nok?

Ville egentlig heller hatt mulighet for å åpne førerdøren enn ladeluken med keyfob.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Real EoN

@jlan

Har du prøvd å dobbeltklikke på taket på keyfoben ?  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Egil Kåre

Sitat fra: jlan på fredag 14. oktober 2016, klokken 07:16
Jeg trykker bare på selve luken så spretter den opp. Er ikke det greit nok?

Ville egentlig heller hatt mulighet for å åpne førerdøren enn ladeluken med keyfob.

Se der ja! Et enkelt trykk på selve luken. Takk for tipset . . .
Ad førerdør, den åpnes opp og ut ved et dobbelttrykk på MIN keyfob!
X90D levert 29.sep

Epleskreller

Sitat fra: Real EoN på fredag 14. oktober 2016, klokken 08:00
@jlan

Har du prøvd å dobbeltklikke på taket på keyfoben ?  ;)

Funker visst bare på de bilene med premiumpakken.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jlan

Sitat@jlan

Har du prøvd å dobbeltklikke på taket på keyfoben ?  ;)

Nei det åpner ikke døren på min. Mangler vel en P på bakluken. Men den vifter med speilene og blinker med lysene! Det gjør den forsåvidt hver gang jeg går forbi den med keyfoben i lommen etter at den fikk v.8, for eksempel når jeg henter avisen. Det er som en hund som vil på tur :).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

satheesh.net

Knappen på ladekabelen fungerer ikke for åpning av ladeluken på Model X. Man må enten trykke lett på selve luken (da må bilen være ulåst) eller holde inne bakluke-knappen på FOB'en. Sistnevnte er min personlige favoritt når jeg nærmer meg bilen for å trekke ut kabelen.

ohh

Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 08:56
Knappen på ladekabelen fungerer ikke for åpning av ladeluken på Model X.

Dette er ikke riktig - jeg bruker knappen på ladekabelen hver eneste dag, og er eneste jeg bruker for å åpne denne..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

satheesh.net

Sitat fra: ohh på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:17
Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 08:56
Knappen på ladekabelen fungerer ikke for åpning av ladeluken på Model X.

Dette er ikke riktig - jeg bruker knappen på ladekabelen hver eneste dag, og er eneste jeg bruker for å åpne denne..

Gikk litt fort, men bruker du da ny (den som fulgte med bilen) eller gammel kabel?

ohh

Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:19
Sitat fra: ohh på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:17
Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 08:56
Knappen på ladekabelen fungerer ikke for åpning av ladeluken på Model X.

Dette er ikke riktig - jeg bruker knappen på ladekabelen hver eneste dag, og er eneste jeg bruker for å åpne denne..

Gikk litt fort, men bruker du da ny (den som fulgte med bilen) eller gammel kabel?
Jeg har kun brukt den som følger med bilen. Har 2 kabler fra S, og beholdt den ene - ikke forsøkt om denne fungerer. Du mener at de gamle kablene ikke fungerer, og at jeg bør bytte denne til ny?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

prophan

Bekrefter ar knappen på ladekabelen også fungere på min Model X. Kabel som fulgte med bilen samt alle superchargers jeg har vært innom. Er litt treg noen ganger, men jeg og bruker kun den knappen da jeg ikke visste at det gikk an å trykke på selve luken.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

satheesh.net

Sitat fra: ohh på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:37
Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:19
Sitat fra: ohh på fredag 14. oktober 2016, klokken 10:17
Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. oktober 2016, klokken 08:56
Knappen på ladekabelen fungerer ikke for åpning av ladeluken på Model X.

Dette er ikke riktig - jeg bruker knappen på ladekabelen hver eneste dag, og er eneste jeg bruker for å åpne denne..

Gikk litt fort, men bruker du da ny (den som fulgte med bilen) eller gammel kabel?
Jeg har kun brukt den som følger med bilen. Har 2 kabler fra S, og beholdt den ene - ikke forsøkt om denne fungerer. Du mener at de gamle kablene ikke fungerer, og at jeg bør bytte denne til ny?

Det er litt ulike revisjoner på de kablene der. Men de har visst gjort endringer i firmware som tillater åpning allikevel. Sjekket nærmere nå. ;)

P85D+

Et annet tips er: Hvis du benytter ladestasjon uten knapp for å åpne, kan du trykke på knappen inne i luka for å release kabelen. Virker kun når den ikke lader/varmer.
P85D og 85D

Leafy

Har TWC og den åpner ladeluka på Model X.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

V65

Det gjør ikke min.
Fungerer hverken på SuperCharger, UMC eller Tesla Wall Connector.
Hadde bil på service og klagde på at luke ikke fungerte fra ladekabelen.
Når jeg fikk bil igjen fikk jeg beskjed at dette skulle bli fikset senere via en software oppdatering.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA