Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Final invoice - stor prisforskjell

Startet av supaplex, søndag 19. november 2017, klokken 12:26

« forrige - neste »

Kubiskisk

Samme pris som meg, så antar jeg vet ca hva du har i vente av bil :-). Dog høres det ut som en feil da jeg ikke ser noen årsak til at du får, men ikke jeg nå vi har bestilt samtidig. Jeg har "lik" pris som ved kontraktssignering, justert opp p.g.a. vinterhjul som jeg bestilte etterpå, som jeg også har fått til prisen som var når jeg bestilte.

Det er skikkelig uryddig fra Tesla sin side, på alle måter.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

geear

Sitat fra: supaplex på søndag 19. november 2017, klokken 13:40
Vel, en avtale er en avtale — den er bindende.
Årsaken til prisjusteringen er valutajusteringer slik selgeren fortalte meg og dette er en ting som kommer Tesla-kjøpere til gode.
Jeg får nesten sjekke det opp med en advokat.
Det er snakk om 70K i prisforskjell.
Problemet ditt er at både kontraktsinngåelse og endelig faktura har samme beløp, og det har ikke vært noen prisjusteringer eller valutajusteringer i denne perioden.
Problemet til Tesla oppstår dersom det er riktig at selger har bekreftet at prisjusteringen du har fått på view spec har vært korrekt, og måten han har ordlagt seg på.

Dersom selger kun har bekreftet at valutajusteringer etter bekreftelse/kontraktsinngåelse også vil komme kunder som enda ikke har fått bil levert til gode, så sliter du, men har han bekreftet konkret at du har fått valutajustering, så sliter nok de. Spørsmålet er om det er verdt kampen. Slike ting er IKKE kjekt og krever mye å følge opp. Det kan også ta lang tid før du får bil dersom du velger å ikke akseptere å betale - og vil da heller ikke få utlevert bilen. Jeg tror jeg ville prøvd meg på å få til en avtale hvor begge vinner litt.

RazAquato

Om man leser kontrakten står det bl.a.
SitatKjøpsprisen som angis for kjøretøyet i kjøretøykonfigurasjon vedlagt denne avtalen, kan ikke endres.  endringer <snip> gjenspeiles i en påfølgende oppdatert skriftlig kjøretøykonfigurasjon som vi leverer

Du kan muligens prøve å pushe på at selger har lovet rabatt; - hvorpå dette i stor grad vil avhenge av selgers formulering dersom du ønsker ta rettslige skritt, men du har vel ikke fått noen oppdatert ordre med rabatt, kun sett prisen i viewspec.
- Dersom selger skriftlig har sagt at rabatt i viewspec er grunnet valutajustering, kan de i enhelthet bare justere på ny. Dollarkursen var nede i 7,8.. men den har jo steget igjen (8,26), så her er du vel like langt..

Videre vil jeg tro at ved "worst case scenario", så kan tesla gjøre kort prosess, henvise til "særlige vilkår"-delen av kontrakten, og annullere den.

SitatVi forbeholder oss retten til å annullere bestillingen til enhver tid før den planlagte leveringsdatoen ved varsel til deg hvis det har blitt en feil i prisen

Jeg er svært glad for at jeg ikke er i dine sko, da jeg hadde blitt rimelig forbanna dersom jeg så rabatt i ViewSpec som ikke viste seg å være, men faktum er at du har inngått en bestilling til en avtalt pris, og denne har ikke avviket, så du har jo ikke tapt noe på dette, noe du definitivt vil gjøre om det blir advokatmat.

geear

Bare synd problemet NOK EN GANG er et kommunikasjonsproblem hos Tesla som skaper misnøye. Det er så ufattelig små detaljer som skal til for at de kan øke kundetilfredsheten i bestillingsfasen BETYDELIG.

De må fjerne kundens tilgang på utstyrskoder.
De må slutte å love eller tilby uoppnåelige leveringstider.
De må fjerne pris fra view spec.
De må kommunisere endringer på en bedre måte.
Selgerne må få mer informasjon og tidligere, slik at man som opplyst kunde unngår å vite mer enn selgerne.

Jeronan

Try get a free 4 year serviceavtale through your sales person! Since he/she screwed up, so he/she can fix that for you.
Others have managed to get this with similar screw ups by sales persons.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

supaplex

Sitat fra: gr på mandag 20. november 2017, klokken 09:43
De må fjerne pris fra view spec.
De må kommunisere endringer på en bedre måte.

Hva er vitsen med å vise pris i "view spec" når den uansett ikke gjelder og er kun til forvirring?
Jeg har kjøpt bil tidligere, men hele kjøpsprosessen hos Tesla har vært noe av det latterligste jeg har vært med på. Vanskelig å svelge, selv for en som virkelig liker selskapet, hva det står for etc.

daktari

Var ikke dette med dobbeltrabatt på MyTesla en teknisk feil?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

cirys1

Sitat fra: daktari på mandag 20. november 2017, klokken 21:17
Var ikke dette med dobbeltrabatt på MyTesla en teknisk feil?
Det var det som ble sagt, men mange selgere som ikke hadde fått med seg dette og mange fikk dobbel rabatt lovt av selgere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA