Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil med bremsekalippere?

Startet av Filip86, lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Filip86

Byttet til vinterdekk i dag og la merke til st venstre kaliber foran så slik u:

Bilen er helt ny og har akkurat rundet 8000km.
Har aldri hatt nybil og kun hatt biler med rustne kalippere fra før, men dette så ikke "normalt" ut...noe jeg bør melde inn så Tesla kan ta en titt?

Eller er jeg bare pirkete?

tiger`n


Filip86

Jeg er ikke sikker på om det er noe problem, foruten misfargingen av metallet. Men det er kanskje normalt...

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thor2014

Kun P modellene har lakkerte.
Resten er eloksert og blir slik fort.

krl

De blir uvanlig fort stygge... Men om det er noe problem, det er en annen sak. Så lenge felgene har fått litt asfaltstøv på seg, så er det neppe mange andre enn eieren som legger merke til det!

Cookie Monster

De sorte blir ganske fort stygge. Ser det på håndbrek kalipterne som er samme greiene på min. De har dessverre ikke skikkelig lakk som de røde har.

Bør lakkere de hvis man vil at det skal se pent ut lenge.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Filip86

Sitat fra: Lynet på lørdag 08. oktober 2016, klokken 22:57
De er vel lakkert, og skitten?
Prøvde å gnikke på det, men med null effekt.

Men da har jeg vel egentlig fått svar på spørsmålet mitt. At det er vanlig at det skal se sånn ut.

Thor2014

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:15
De sorte blir ganske fort stygge. Ser det på håndbrek kalipterne som er samme greiene på min. De har dessverre ikke skikkelig lakk som de røde har.

Bør lakkere de hvis man vil at det skal se pent ut lenge.

Jeg tror P uten røde kaliptere også er lakkert, bare i mørk grå.

Cookie Monster

De røde brembo er lakkert med lakk som tåler nesten alt. Mest sannsynlig pulverlakk eller egen spesiell kalipter lakk som Brembo har for å tåle mye varme. Forrige bilen hadde like fin lakk på Brembo kalipterne etter 14 år og så som nye ut etter vask.

De grå/sorte er også noe slags lakk på. Men virker til å være av veldig simpel type som blir misfarget med en gang av selv felgrens. Samt blir fort stygg av salt osv.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Thor2014

Ikke P modeller har eloksering. Ikke lakk.
Eloksering blir borte med lut som det er i en del felgrenser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA