Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlig fjæring og 2 farger er borte

Startet av eha, fredag 07. oktober 2016, klokken 10:14

« forrige - neste »

eha

I konfiguratoren for Model X (nye bestillinger) har fargene Solid White og Titanium forsvunnet.

Det ser også ut til at det er blitt obligatorisk med luftfjæring for alle Model X, og innstegsmodellen blir dermed dyrere.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

Forenkler nok produksjonen og standard understell ble nok veldig få av når det bare kunne brukes på 5 seter, uten hengerfeste...

eha

Sitat fra: bjoris på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:42
Forenkler nok produksjonen og standard understell ble nok veldig få av når det bare kunne brukes på 5 seter, uten hengerfeste...

Jepp. Om noen er bestilt, så blir det nok uansett billigere å gi disse folka gratis luftfjæring enn å ha en mer komplisert produksjonslinje.

Men hvorfor er fargene borte?

Min teori:
- Forskjellen mellom Solid White og MC White er for liten, og mange valgte derfor førstnevnte
- Titanium er kanskje rett og slett den minst bestilte fargen

Eller hur?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

MeTesla

Farger forsvinner og kommer tilbake igjen. Interessant at luft blir standard på X, kanskje skjer det samme på S for å forenkle. Standard versjon blir jo mer og mer velutstyrt ettersom tiden går.

turfsurf

Hm, spennende å se hva som skjer med en solid white X som skal leveres i mai da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

petersv

Håper stål kommer tilbake. Har hatt to S med luft, og nå stål. Må si stål krenger mindre. På X-prøvekjøringen synes jeg den krenget vel mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA