Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mål på bilen og mer nøyaktig leveringsdato

Startet av kammiz, torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:07

« forrige - neste »

kammiz

Da har vi fått vite utvendige mål og spesifikasjoner på Ampera-e,

•288 lithium-ion celler og en kapasitet på 60 kWh
•Lengde: 417 cm
•Bredde: 176 cm (uten speil)
•Høyde:160 cm
•Akselavstand:260 cm
•Bagasjerom:381 liter
•Ytelse: 150 kW/204 hk
•Dreiemoment:360 Nm

Opel Norge har også kommet med et mer konkret leveringstidspunkt.

De antyder at de første kundesolgte Amperaene kommer i Juni/Juli 2017 for de som var tidligst ute med å skrive kontrakter.

Meld deg som interessent hos Thrane Steen for å få oppdatert informasjon

http://actioncenter.no/thranesteen/ampera-e/?gclid=CNGwlL-Vvs8CFUgMcwodIo0LFQ

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TFSE

Fyfan, allt försent! dags att se på andra lösningar

bmw2002

Jeg kontaktet Opel Norge i går og henviste til at rykter om at bilen skulle komme i juni.

Fikk da beskjed om at dette skulle jeg ikke tro på og at dette ikke kom fra dem.

Zuexi

@Kammiz:
Er dette informasjon du har fått av Thrane Steen?

bno

Min bestilling henger da i en tynn traåd om faktum blir juni/juli

kammiz

#5
Sitat fra: Zuexi på torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:30
@Kammiz:
Er dette informasjon du har fått av Thrane Steen?

Korrekt. Offisiell informasjon fra dem. Og de har fått det fra Opel Norge. Så stusser litt på at noen har snakket med Opel Norge og de sier at det bare er rykter?

Snakket med min selger igjen nå, han bekrefter at de alle har fått mail fra Opel Norge med denne informasjonen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Lars C. Krogenæs

Ved inngåelse av kontrakt nå, er det i følge Thrane-Steen Skøyen AS mest sannsynlig at Ampera-e "vil komme etter høsten 2017".

Alstå snakker vi nå om levering tidlig vinter 2017.

Ser ut som om Nissan reddes av manglende levering hos Opel...

Legger også ved kontraktutkast fra Thrane-Steen Skøyen AS.

Skulle gjerne bestilt nå, men har en "limit" på 300.000 i forhold til Leaf, og da må jeg vente på endelig pris...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

bmw2002

Måtte ringe min forhandler for å sjekke dette med levering i juni.

Han hadde forøvrig vært på Parisutstillingen og prøvd bilen.  Hadde et veldig bra inntrykk av kvaliteten og plass i bilen.

Han sier at Opel Norge har sagt:

"Det kommer 30 demobiler i april. Levering av kundebilder, både når, hvor mange og pris er ikke er ferdig forhandlet enda. Alle som er registrert med kontrakt hos Opel vil få epost fra Opel sentralt når denne informasjon er klar."



knut3448

#8
Men dette er ikke nødvendigvis relevant for de første som skrev kontrakt? Det er vel mulig at de som signerer nå får biler fra en senere leveranse. Med levering tidlig vinter 2017 så er jo de første kontrsktene ugyldige. Håper dette blir opp/avklart snart.

Trond.m

Sitat fra: bmw2002 på fredag 07. oktober 2016, klokken 12:53
Hadde et veldig bra inntrykk av kvaliteten og plass i bilen.
Bra ! Men det er vel å forvente at en selger sier dette  ;)

kammiz

Den nye informasjonen om juni/juli gikk ut på epost til forhandlere (ihvertfall til Thrane Steen) igår kveld. Ring Thrane Steen Skøyen for bekreftelse på dette.

Ang at hvis du bestiller nå så opplyses det om høst 17, så er det korrekt. Det blir vel mer vinter 17/18 tenker jeg. Det er 115 i kø bare hos Thrane Steen Skøyen, så på landsbasis sier det seg at det begynner å bli et anseelig tall.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

#11
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 07. oktober 2016, klokken 12:35
Ved inngåelse av kontrakt nå, er det i følge Thrane-Steen Skøyen AS mest sannsynlig at Ampera-e "vil komme etter høsten 2017".

Alstå snakker vi nå om levering tidlig vinter 2017.

Ser ut som om Nissan reddes av manglende levering hos Opel...

Legger også ved kontraktutkast fra Thrane-Steen Skøyen AS.

Skulle gjerne bestilt nå, men har en "limit" på 300.000 i forhold til Leaf, og da må jeg vente på endelig pris...

Lars

Må man bør vel se dette ift. når man skrev kontrakt (uten at jeg vet når du skrev din....) ;D. Mange var tidlig i aug./sept. midten av september og da er det vel sannsynlig at disse får i første sending for å si det slik.

Har snakket med min selger i dag. Det kommer som sagt ovenfor her biler for demo i mars/april. Pris fastsettes først i januar 17

Trond.m

#12
" Pris fastsettes først i januar 17" er jo ikke i samsvar med den informasjonen som jeg har fått skriftlig fra forhandler 16.9. Da ble det oppgitt at prisene skulle være klare etter ca 14 dager, dvs. for 1 uke siden !!
Hvis priser kommer først i 2017, og leveransene til sommer / høst 2017, så er det litt vel "smart" av Opel å låse kundene ute fra konkurrerende løsninger nesten 1 år.

TFSE

Utgår ifrån att avtalen inte är juridiskt bindande utan mer en intention.. Fick själv samma info.  De har ju tidigt sagt 2017 Q1, nu blir det kanske för några i Juni (Q2),  men alltså 2017 Q3-Q4 verkar realistiskt!!

Trond.m

Sitat fra: Benji_9 på fredag 07. oktober 2016, klokken 14:19
Utgår ifrån att avtalen inte är juridiskt bindande utan mer en intention.. Fick själv samma info.  De har ju tidigt sagt 2017 Q1, nu blir det kanske för några i Juni (Q2),  men alltså 2017 Q3-Q4 verkar realistiskt!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA