Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mål på bilen og mer nøyaktig leveringsdato

Startet av kammiz, torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:07

« forrige - neste »

Hansi

https://electrek.co/2016/10/11/gm-dealerships-are-starting-to-get-allocations-for-chevy-bolt-evs-but-only-in-states-with-zev-mandates/
Forhandlere i USA begynner å få tildelt Chevrolet Bolt.. Gleder meg til det samme skjer for norske forhandlere :) Det blir kanskje samtidig som prisen gis ut i januar?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Amoss

Har ikke sett det her før, så poster denne som visstnok skal røpe de veiledende prisene for Bolt og tilvalgene  i USA:
http://www.hybridcars.com/more-2017-chevy-bolt-pricing-info-released/
SitatA Chevy dealer site in Norman, Okla. offers what until now has been undisclosed option prices for the $37,495 base price LT, and $41,780 Premier.

Other dealer sites have yet to post this, and Chevrolet has not made an official announcement as of yet.
Model S 85D

bmw2002

Hvis Opel drøyer helt til juni/juli med Ampera-E får de nå konkurranse fra BMW som kommer med 45 mil rekkevidde snart.

S4e

Sitat fra: bmw2002 på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:15
Hvis Opel drøyer helt til juni/juli med Ampera-E får de nå konkurranse fra BMW som kommer med 45 mil rekkevidde snart.

Jeg kan garantere deg at de ikke "drøyer". De er jo klar over at de har et forsprang og de har alt å vinne på å få flest mulig måneder der ingen andre kan matche denne rekkevidden.

Konkurrentene vil sikkert samtidig love at de har et like bra alternativ lenge før de faktisk kan levere dette - for å holde på egne kunder fram til de faktisk kan levere.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

Sitat fra: bmw2002 på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:15
Hvis Opel drøyer helt til juni/juli med Ampera-E får de nå konkurranse fra BMW som kommer med 45 mil rekkevidde snart.
Hva menes med snart ? Ryktet sier vel i 2018, og det kan bety 2019 modell fra juli 2018.

bmw2002

Sitat fra: TM på mandag 17. oktober 2016, klokken 18:15
Hva menes med snart ? Ryktet sier vel i 2018, og det kan bety 2019 modell fra juli 2018.

BMW har vært ute i media og sagt at de kommer med 45 mils rekkevidde før planen for å konkurrere med Opel og Zoe bla, virket som det skulle samtidig som Opel ca.


Gurba

BMW har ett fortrinn som Opel ikke har. Det finnes en menighet som bare skal ha BMW. De kommer til å kjøpe i3 uansett. Opel har ingen slik menighet så de må konkurrere om de som ikke er i BMW-menigheten.

Jeg prøver ikke å fornærme noen. Smak er som de fleste vet individuelt. Men jeg synes i3 er et misfoster og at Ae er stilig. :)

Trond.m

Sitat fra: Gurba på mandag 17. oktober 2016, klokken 19:25
Smak er som de fleste vet individuelt. Men jeg synes i3 er et misfoster og at Ae er stilig. :)
Et misfoster som topper salgsstatistikken tyder på at mange har oppdaget de kvalitetene i3 har. Er mer enn skeptisk til kvaliteten på Ampera-e, men utseendet er greit...men ikke mer  :)

Gurba

Sitat fra: TM på mandag 17. oktober 2016, klokken 20:43
Sitat fra: Gurba på mandag 17. oktober 2016, klokken 19:25
Smak er som de fleste vet individuelt. Men jeg synes i3 er et misfoster og at Ae er stilig. :)
Et misfoster som topper salgsstatistikken tyder på at mange har oppdaget de kvalitetene i3 har. Er mer enn skeptisk til kvaliteten på Ampera-e, men utseendet er greit...men ikke mer  :)

BMW-menigheten er stor. ;-)

alagerqv

Smak og behag er lite relevant med elbil mistenker jeg. Hvertfall det med smak.

Det er jo merkelig at folk har løpt mann av huse for å kjøpe først Miev, så Leaf, deretter TMS, så e-Golf og i3.

Den eneste bilen som har "smak" er vel TMS av elbilene...  8)

turfsurf

Sitat fra: Gurba på mandag 17. oktober 2016, klokken 19:25
BMW har ett fortrinn som Opel ikke har. Det finnes en menighet som bare skal ha BMW. De kommer til å kjøpe i3 uansett. Opel har ingen slik menighet så de må konkurrere om de som ikke er i BMW-menigheten.

Jeg prøver ikke å fornærme noen. Smak er som de fleste vet individuelt. Men jeg synes i3 er et misfoster og at Ae er stilig. :)

Merkelig at når såkalte premium merker selger bra, så er det plutselig en menighet bak. Det er ikke noe mere menighet der enn hos andre merker. Jeg kjenner flere som aldri skal ha annet enn Toyota h.h.v Volkswagen, enn andre merker til sammen. Har selv i3 nå, men det er kun p.g.a bilen ikke merket. 3 serien vi hadde i en periode var en møkkabil, og om noe var ett hinder for å velge i3.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elhansen

Snakket med min opel forhandler idag og han hadde aldri sagt Mars/april slik jeg hadde forstått. De første bilene kommer i juni/juli trodde han slik at de første kommer til å få levert bilen i sommer17 og så utover høsten alt etter hvor man står i køen .....


Gurba


bmw2002

Det kommer demobiler i april, 30 stk ifølge Opel Norge.

Leveranser til kunder har man ikke fått noen endelig dato på, det skrives juni og juli mange steder.

AmocoCadiz

Sommer 2017 blir fin tid å få levert AE elbil på,
tenker vi fort får rapporter om kjøreturer med svært lang rekkevidde i starten uten behov for varme, snøveier og vinterdekk,
noe som kan booste etterspørsel enda mer...!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA