Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mål på bilen og mer nøyaktig leveringsdato

Startet av kammiz, torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:07

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 07. oktober 2016, klokken 12:35
Ved inngåelse av kontrakt nå, ...

Her var det jo vedlagt en kontrakt, så nå fikk jeg endelig med selvsyn sett hva som står - har jo vært litt frem og tilbake om det var "standardmodell"/"inngangspris" eller "premium utgave" som denne prisgrensen på 320-330k skulle gjelde for. Merker meg at det i alle fall i denne kontrakten står spesifisert "standardmodellen" og grensen på 325k, men med mulighet for terminering uten betingelser. Ser andre har rapportert at man kunne terminere kontrakten dersom prisen oversteg oppgitt beløp og/eller levering senere enn oppgitt tidspunkt.

Så tydeligvis mange varianter av denne kontrakten :)

Sitat fra: TM på fredag 07. oktober 2016, klokken 14:37
Når bestilte du ? Avtalen er vel utformet som en bindende avtale, men da må de opplysninger som er gitt om leveribgstid etc. være korrekt. Tror uansett ikke det er noe problem å gå fra avtalen, siden det står kunder i kø. (I følge Opel altså).

Som sagt så er det vist forskjellige utgaver av denne kontrakten. Den jeg refererer til over er tydeligvis ikke juridisk bindene.
Model S 85D

kammiz

Sitat fra: bno på fredag 07. oktober 2016, klokken 13:24
Må man bør vel se dette ift. når man skrev kontrakt (uten at jeg vet når du skrev din....) ;D. Mange var tidlig i aug./sept. midten av september og da er det vel sannsynlig at disse får i første sending for å si det slik.

ingen kontrakter får tellende dato før 16. september. Det er først da opel norge åpnet for dette.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TFSE

Har aldrig köpt ny bil tidigare men har väntat på lansering sedan tidigt sommar, lanseringen kom kan någon mer info, ska man nu behöva vänta till januari 2017 när bilen först sades komma 2017 Q1? Bedrövligt. Ser nu på andra bilar men är ju inget som direkt kan jämföras men kanske nöja sig med en Leaf som väntebil!

Bjoris

#18
Det er vel litt naivt å tro at det ikke skulle bli lang leveringstid på denne bilen?

Spennende bil, absolutt, men ser veldig liten ut. Noen som vet når den er ventet som demobil?

Trond.m

Sitat fra: bjoris på fredag 07. oktober 2016, klokken 17:47
Det er vel litt naivt å tro at det ikke skulle bli lang leveringstid på denne bilen?

Spennende bil, absolutt, men ser veldig liten ut. Noen som vet når den er ventet som demobil?
Ja, lang leveringstid er ventet. Men når de sier at den skal på markedet til våren og man bestiller første dag (16.9), så regner man jo med april / mai og ikke Q3.

bmw2002

Sitat fra: bjoris på fredag 07. oktober 2016, klokken 17:47
Det er vel litt naivt å tro at det ikke skulle bli lang leveringstid på denne bilen?

Spennende bil, absolutt, men ser veldig liten ut. Noen som vet når den er ventet som demobil?

Greit nok med ventetid dersom man ikke har bestilt. Men bilen burde uansett leveres tidlig til de første kundene.

Demobiler kommer i april.

kammiz

De første kundene får nok bilen før sommerferien neste år tenker jeg.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Som mange andre skulle jeg hatt gjerne bilen så fort som mulig. Lang forsinkelse er selvfølgelig irriterende, men noen måneder kan jeg leve med ;-)

Viktigere er pris og at den funksjonelt og kvalitetsmessig svarer til forventningene!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

bmw2002

Tror nok det blir mye lengre å vente på Model 3. Tidligst 1 1/2 år etter Ampera-E vil jeg tro.

S4e

Tror også det. Både utfra historikk til Tesla, produksjonskapasitet og antall i kø.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Espen Hugaas Andersen

Ser ut som forskjellen blir rundt ett år, både hvis man sammenligner de som står først i køene og de som står bakerst i køene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Var innom forhandler i går - der sa de at som bestiller i dag ikke kan forvente å få bilen før til høsten 2017
Dersom det er tilfelle tror jeg strømmen av kunder plutselig vil stoppe opp - de færreste aksepterer mer enn 3-4 mnd. leveringstid.  Dette "problemet" er jo velkjent i bilbransjen når det dukker opp populære modeller. Basert på tidligere erfaringer hos flere andre merker så vil importøren finne en løsning. Antall produserte biler vil trolig være mer enn stort nok til å dekke norges etterspørsel - så da blir det opp til fabrikken sammen med importør å finne løsninger. Alternativet er at det raskt dukker opp parallellimport....Jmf. Kia Soul og hva som skjedde der....

Trond.m

Nå er det ikke nødvendigvis så stor forskjell på juni levering og tidlig høst. Hvis folk oppfatter bilen og prisen som veldig attraktiv, så vil nok mange kunne vente 8-9 mnd. Hvis den prises høyt i Norge, så vil det nok bli mange som ser etter andre alternativer og vurdere alternative kanaler. Så, Opel Norge..
gi oss en god pris og ikke en "introduksjonspris" med 20.000 i påslag

Trond.m

Snakket med en forhandler i Oslo i dag. Han fortalte at de nå hadde tegnet kontrakt på 120 biler. I tillegg kommer demo-biler. Han sa at de hadde fått beskjed om at levering til kunder vil starte i juni. I forhold til det antall biler importøren foreløpig var tildelt, så var 2017 leveransene snart utsolgt. Men slike spådommer er vanlig er vanlig å høre, og kan godt være en bevisst strategi fra importøren for å signalisere "løp og kjøp"  ;). Noen som vet hvilken årsproduksjon GM legger opp til ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA