Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enpedalskjøring

Startet av Gurba, mandag 17. oktober 2016, klokken 09:41

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: Gurba på mandag 17. oktober 2016, klokken 19:31
Har funnet dette:

Artificial Creep

In order to come to a complete stop while in Drive mode, the driver will need to use the friction brakes. In these conditions, when they release the friction brakes, the car will creep forward. Artificial creep and whether or not it belongs on an EV has been a highly controversial topic and one debated amongst the plug in community. The Bolt has a unique way of dealing with it. If you don't like strong regen and use drive mode, the engineers feel you probably like how a conventionally powered car performs and they give you artificial creep.
2017 Chevrolet Bolt At NAIAS: Image Credit - InsideEVs / Paul Raszewski
2017 Chevrolet Bolt At NAIAS: Image Credit – InsideEVs / Paul Raszewski

However, if you like strong regen and use low mode, or stop with using the Regan on Demand paddle, the artificial creep is disengaged. In those circumstances, the car will hold its position there, even if on an incline. There is no need to depress the friction brake. However, if the operator does press the friction brakes after coming to a stop using the regen, and then releases the brake pedal, the car will creep forward.

"Chevrolet Bolt Chief Engineer Josh Tavel"
Dette blir bra! Her bør alle kunne finne en variant de blir fornøyd med. Gleder meg til å prøve low mode :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Som sagt, bilen virker å ha gode anlegg for kø kjøring

Crown

Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. oktober 2016, klokken 22:38
Som sagt, bilen virker å ha gode anlegg for kø kjøring

Slår nok ikke en ACC som virker ned til 0km/t når det gjelder å ha det behagelig i køkjøring :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Counterpointer

Sitat fra: Crown på mandag 17. oktober 2016, klokken 22:55
Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. oktober 2016, klokken 22:38
Som sagt, bilen virker å ha gode anlegg for kø kjøring

Slår nok ikke en ACC som virker ned til 0km/t når det gjelder å ha det behagelig i køkjøring :)
Nå MÅ dere glemme ACC det kommer i hvertfall ikke på første modell.
Forstår at mange vil ha det men det leveres altså ikke..........


Crown

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 07:57

Nå MÅ dere glemme ACC det kommer i hvertfall ikke på første modell.
Forstår at mange vil ha det men det leveres altså ikke..........



Nei nei, men da er den ikke _så_ god i kø. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA