Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny brosjyre

Startet av kammiz, onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:38

« forrige - neste »

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TFSE



TFSE


TFSE

Blir nog ingen ACC dessvärre..

Trond.m

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:59
Blir nog ingen ACC dessvärre..
Vet ikke om jeg ville trekke den konklusjonen fra brosjyren. Den inneholder jo ingen spesifikasjoner og er vel helt verdiløs for oss som har fulgt med en stund.

TFSE

Sitat fra: TM på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:01
Sitat fra: Benji_9 på onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:59
Blir nog ingen ACC dessvärre..
Vet ikke om jeg ville trekke den konklusjonen fra brosjyren. Den inneholder jo ingen spesifikasjoner og er vel helt verdiløs for oss som har fulgt med en stund.
Finns självklart alltid en chans fram tills vi får se bilen, inget som talar för det dock och bilen ska vara billig, då måste man prioritera. Vi får hoppas men när de ringer oss och ber oss skriva under nytt kontrakt räknar jag med att den inte har ACC. Ett beslut måste då tas.

Trond.m

Du får nok rett. Jeg kommer personlig ikke til å savne ACC, og hvis dette bidrar til at de ikke tør ta BMW pris for bilen så er det bare en fordel
Interiøret virker også billig med mye hardplast, så det trekker prisen i samme retning  ;)

zbk

Har (tydeligvis) heldigvis aldri hatt ACC på mine biler og den jeg har prøvd har skuffet meg stort med urolig og rykkete kjøring (Honda CR-V), så jeg har ikke dette religiøse forholdet til denne funksjonaliteten. Er dermed ingen dealbreaker for meg.

Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

DagfinnN

Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:44
Har (tydeligvis) heldigvis aldri hatt ACC på mine biler og den jeg har prøvd har skuffet meg stort med urolig og rykkete kjøring (Honda CR-V), så jeg har ikke dette religiøse forholdet til denne funksjonaliteten. Er dermed ingen dealbreaker for meg.

Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)
For oss om opplever veldig god ACC blir dette et savn.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

S4e

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:00
Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:44
Har (tydeligvis) heldigvis aldri hatt ACC på mine biler og den jeg har prøvd har skuffet meg stort med urolig og rykkete kjøring (Honda CR-V), så jeg har ikke dette religiøse forholdet til denne funksjonaliteten. Er dermed ingen dealbreaker for meg.

Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)
For oss om opplever veldig god ACC blir dette et savn.

Enig. Har den på Mazda 6 som ikke er en dyr bil og det fungerer suverent. Spesielt på motorvei er dette gull.

Det jeg ikke har erfaring med er å kjøre med "en pedal" der å slippe gasspedalen tydeligvis har så kraftig regen at bilen bremser. Mulig det gjør ACC til et mindre savn hvis det ikke kommer?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

turfsurf

Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:44
Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)

Nå lurer jeg veldig på alternativet her  :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

zbk

Alternativet er gammel nøkkel som settes inn og vris rundt  ;). Kanskje litt uproff benevnelse fra meg der  :o
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

TFSE

Billigare bil utan funktioner som borde vara standard i 2017, samt den redan bekräftade billiga interiören gör att bilen också blir mindre attraktiv för många utan ACC, vilket innebär ett lägre restvärde.. Ville hellre betala lite mer och kanske få sålt bilen lättare om några år.


TFSE

Sitat fra: S4e på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:10
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:00
Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:44
Har (tydeligvis) heldigvis aldri hatt ACC på mine biler og den jeg har prøvd har skuffet meg stort med urolig og rykkete kjøring (Honda CR-V), så jeg har ikke dette religiøse forholdet til denne funksjonaliteten. Er dermed ingen dealbreaker for meg.

Får jeg lang rekkevidde, trådløs nøkkel og forvarming er jeg ganske happy :-)
For oss om opplever veldig god ACC blir dette et savn.

Enig. Har den på Mazda 6 som ikke er en dyr bil og det fungerer suverent. Spesielt på motorvei er dette gull.

Det jeg ikke har erfaring med er å kjøre med "en pedal" der å slippe gasspedalen tydeligvis har så kraftig regen at bilen bremser. Mulig det gjør ACC til et mindre savn hvis det ikke kommer?
Kan du förtydliga hur du tänker när du refererar till ACC och enpedalskörning? Om du har foten på pedalen så använder du ju inte cruisecontrol alls..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA