Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Ørlandet - kun Fortum på Brekstad?

Startet av Muffinman, tirsdag 27. september 2016, klokken 12:43

« forrige - neste »

Muffinman

Skal opp dit i kveld med Model S og vil bruke chademo-laderen ved hotellet, men finnes det virkelig ikke en eneste offentlig ladestasjon i området? Ladestasjoner.no er særdeles lite oppdatert og hverken hurtigladeren ved hotellet eller den i Åfjord er på kartet. Jeg kunne tenke meg å bruke chademo til å fylle opp til 70-80% i kveld, og saktelade til 100% i løpet av natta. Hvis det ikke finnes saktelading blir alternativet å stå opp kl. 0500 og slenge bilen på hurtigladeren igjen mens frokosten inntas.

Noen med lokalkunnskap som kjenner til muligheter i området?

Trekkoppbil

Jeg har ikke lokalkunnskap.

Det greieste i sånne situasjoner er vel å spørre på overnatingsstedet om det har ei utekontakt du kan bruke. Er du heldig å finne ei rød 3-fasekontakt, så kan du være berga.
På mange bygder er det ikke registrert ladekontaker på kartet, men det kan være mange uttak for motorvarmere på forskjellige p-plasser. Typisk 80-talls installasjoner.

Jeg sjekka 1881.no/kart, og merka av for ladestasjoner, og det nærmeste jeg finner der, er en skole på Bjugn.


Muffinman

Hotellet har mulighet for schuko via skjøteledning ut hovedinngangen. Ikke en ideell løsning altså, og skamvettet stopper meg når det er en hurtiglader like ved.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA