Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot/TACC

Startet av jlan, tirsdag 04. oktober 2016, klokken 12:36

« forrige - neste »

Hyperstress

Rett etter oppdatering kom så holdt det å bare sette i setebeltet på passasjer siden, men det har ikke funket i det siste hos meg. Må en ha vekt der også nå?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jlan

#31
Etter siste sw opptatering blir den nærmeste bilen på skjermen blå av og til når AP er på. Jeg tror det er når den ikke ser vegmarkeringen og bare tracker bilen foran. Jeg synes ikke det var helt pålitelig, den hadde en tendens til å kutte svingene.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kvark

Når bilen foran er blå så er autopiloten "låst" på den bilen.
S85D

jlan

Ja det er forsåvidt greit, men se på det andre bildet, der hvor feltmarkeringen er tilbake. Da er bilen foran plassert godt ute i grøften . Hvis da feltmarkeringen blir borte så er det der man havner.  Det kan se mye verre ut ved større fart og krappere sving.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

lunitiks

Nei han foretrekker styring basert på synlig veimarkering.

Når den forsvinner blir bilen blå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Mitt inntrykk er at den i praksis bruker både striper og bil til å plassere seg dersom begge deler er tilgjengelig.
Dvs bilen holder seg innenfor stripene, men følger også bilen foran. Dog ikke ut av stripene.

Det jeg savner pt er forståelse for små sjikaner/trafikkøyer hvor bilen bør holde en rettere linje enn stripene tilsier. Burde være mulig med kun kamera, men ikke på plass pt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA