Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biloppretting i Bergen

Startet av Ampéreson, fredag 30. september 2016, klokken 16:27

« forrige - neste »

Ampéreson

En hyggelig dame var så uheldig å rygge på min Tesla >:( med et hengerfeste. Opprevet panel venstre fremme og ny dør må til. Frydenbø biloppretting som jeg har brukt før (veldig gode på å matche farge), sier de sliter med å få tak i deler. Noen som har erfaring med dette? Evt. tips til biloppretter i Bergensområdet som skaffer deler kjapt.

Ser at de eneste biloppretteren som er anbefalt av tesla er på Østlandet eller Sogne, og Tesla sin service desk svarer ikke  :-[



2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

joda

Hør med Fana Bilskadesenter, de er en del av Drammen Karroseri og godkjendt Tesla verksted.

Ligger på Kokstad noen hundre meter lenger oppe i bakken i forhold til Tesla Servicesenter.
TMS 85D

rsomby

Sitat fra: Odd Arne på fredag 30. september 2016, klokken 16:27
Ser at de eneste biloppretteren som er anbefalt av tesla er på Østlandet eller Sogne, og Tesla sin service desk svarer ikke  :-[

De svarer aldri når du ringer servicetelefonen i Bergen, men legg igjen en beskjed så blir du oppringt ganske raskt.

HelectriC

Hvorfor leverer du ikke bare bilen til Tesla? Da løser de alt. Det går vel på forsikringen, så det spiller vel ingen rolle for deg?
ioniq 5

Anders Heibø

Tror det er mange som sliter med å få tak i deler... Du kan også høre med fleslandauto.no De skal etterhvert ha en god kjennskap til Tesla.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Ampéreson

Sitat fra: HelectriC på fredag 30. september 2016, klokken 21:32
Hvorfor leverer du ikke bare bilen til Tesla? Da løser de alt. Det går vel på forsikringen, så det spiller vel ingen rolle for deg?

Tesla har meget lang ventetid på servicecentrene sine og jeg tror ikke de driver med biloppretting. Kanskje jeg tar feil der, men de refererer til godkjente karosseriverksted på hjemmesiden sin som indikerer dette.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Ampéreson

Til info så fikk jeg bekreftet at delene vil være i hende hos Frydenbø biloppretting den 10. Oktober, så da gikk det ikke så lang tid allikevel. Positivt overrasket, både jeg og kundebehandler hos Frydenbø. Han nenvte at de har ventet i månedsvis i enkelte tilfeller vdr. reservedeler fra Tesla.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Tai

Jeg ville utgått fana bilskadesenter. Leverte bilen min der for lakkering i april og fremdeles er ikke bilen godt nok utbedret. De har i tillegg oppført seg meget uproffesjonelt og vært svært vanskelig å ha med å gjøre.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

o.b.lix

Sitat fra: Odd Arne på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 09:20
Tesla har meget lang ventetid på servicecentrene sine og jeg tror ikke de driver med biloppretting. Kanskje jeg tar feil der, men de refererer til godkjente karosseriverksted på hjemmesiden sin som indikerer dette.

Alt karosseriarbeid tar Drammen Karosseri seg av (eller en av avdelingene). For eksempel måtte min få sveist fast igjen et jordingspunkt, og da ble bilen sendt til Drammen. Hadde en bulk jeg ba Tesla om å fikse i samme slengen, og det gjorde de ut heft forøvrig. Alt tatt i forbindelse med service. Og jeg hadde lånebil hele tiden.

Men det er nok raskere å levere direkte til Drammen om du bor slik til. Nå er jo også Fana underavdeling av Drammen, så kan nok levere direkte til der. De fikser nok sikkert andre biler enn Tesla også.

Men de samarbeidet noe med Frydenbø tidligere, når verkstedet holdt til på Minde. Da demonterte Frydenbø min for å bytte panserlås. En jobb på 8 timer visstnok.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA