Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Walkaround Opel Ampera-E

Startet av HS, fredag 30. september 2016, klokken 12:04

« forrige - neste »

HS

Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?
https://youtu.be/LZHhpkmWf24
Tesla MYLR- 2022

Amoss

Sitat fra: HS på fredag 30. september 2016, klokken 12:04
Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?

At jeg må se på, ta på og sitte selv i stoff-varianten av setene - helst på en litt lengre tur - før jeg kan ta noen beslutning. Jeg nekter plent å skulle ha skinnseter (igjen), og det han sa om smale seter var ikke oppløftende. Regner meg ikke som så veldig bred, men er nok i det minste litt bredere enn ham, og han reagerte kjapt på hvor smale de var. I tillegg har jeg vond rygg, og den reagerer veldig på dårlige seter i bilene jeg kjører. Tidligere omtaler av setene i Bolt (tynne og fjærbaserte) har gitt meg vonde assosiasjoner til seter i dårlige/billige 60-talls europeere, men håper virkelig det er bedre enn som så :)

Seter og ladenettverk er vel de største betenkeligheter jeg måtte ha med denne. At den i mine øyne heller ikke ser like bra ut som alternativet er av noe mindre betydning. Usikkerheter om pris gjør meg også noe tilbakeholden enn så lenge.
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: HS på fredag 30. september 2016, klokken 12:04
Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?

At den skulle vært en halvmeter lengre...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pilt

Sitat fra: HS på fredag 30. september 2016, klokken 12:04
Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?
At jeg håper den kommer i den andre gulfargen.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Speeder

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. september 2016, klokken 14:27
Sitat fra: HS på fredag 30. september 2016, klokken 12:04
Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?

At den skulle vært en halvmeter lengre...

DA hadde vi snakket game changer!
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Gnilre

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. september 2016, klokken 14:27
Sitat fra: HS på fredag 30. september 2016, klokken 12:04
Her er en video av den nye Opel Ampera-E. Hva tenker dere?

At den skulle vært en halvmeter lengre...
Enig. Skulle vært levert samme drivlinje i en Astra stasjonsvogn. Da hadde jeg kanskje kjøpt den i tillegg til Ampera-e og blitt helelektrisk.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

moby666

#6
Snakket med en kollega som er på bilmessen nå og har prøvesittet AE. Bilen er ganske romslig innvendig, tatt størrelsen i betraktning. Mellomting mellom zoe og Soul.  I følge han kunne ikke bilen sammenlignes med feks egolf  (han har egolf), mye hardplast enkle løsninger innvendig, på lik linje som zoe. Setet virket veldig hardt og få muligheter til justering.   GUI på instrumenter så ikke ferdig ut. Ingen tvil om at pengene er brukt på batteriet, men det er jo greit tenker jeg

Tomma

Jo mer jeg får vite om denne jo mer virker det som det ikke blir et kjøp for min del. Smale, harde og enkle seter, mye hardplast, liten størrelse og ingen ACC. Eneste fordelen for meg med denne kontra Leafen jeg har i dag er kjørelengden, men kan vel telle på 1 hånd i løpet av de 2 årene jeg har hatt bilen hvor jeg hadde trengt lengre kjørelengde. Nå er det jo så mange av eksisterende elbiler som kommer med oppgradert kjørelengde i tillegg til helt nye modeller som er "rundt hjørnet". Så føler ikke at man som forbruker har lite å velge mellom lenger. Blir spennende å se hva de mener bilen er verdt. Det blir ihvertfall HELT avgjørende for meg om det blir et kjøp
Nissan Leaf 2014 Tekna

Trond.m

#8
Skal de selge en Premier (Premium ?) modell til ca 35000 euro med et veldig kostbart batteri så må de spare inn litt. En i3 med fullt utstyr koster til sammenlikning over 51.000 Euro. Jeg synes importøren burde lage en spesiell visning i Norge av bilen så snart som priser og spesifikasjoner er klare. Tror de fleste føler en usikkerhet over å kjøpe en bil til 330.000 som man ikke har sett. Det kan jo ikke koste så mye å frakte utstillingsbilen fra Paris til Oslo for å vise den fram til de mange 100 (0) kjøpelystne nordmenn.

moby666

#9
Genial konebil, tenker da på min kone. Hun er ikke så flink til å kjøre økonomisk og liker ikke å tenke på å lade. Bryr seg heller ikke om at bilen er enkel og simpel innvendig. Liten utvendig er også en fordel. Acc har hun aldri brukt, selv om vi har det på bilen i dag. Jeg derimot setter pris på litt myke former, gode seter og mye teknologi, så ioniqen jeg venter på blir til meg :)

Trond.m

Sitat fra: Tomma på lørdag 01. oktober 2016, klokken 09:26
Blir spennende å se hva de mener bilen er verdt. Det blir ihvertfall HELT avgjørende for meg om det blir et kjøp
På bakgrunn av den informasjonen jeg sitter med hittil, så er 330'  over hva jeg er villig til å betale eks. levering, vinterdekk, metallic.

hELgenen

#11
Sitat fra: TM på lørdag 01. oktober 2016, klokken 09:47
Sitat fra: Tomma på lørdag 01. oktober 2016, klokken 09:26
Blir spennende å se hva de mener bilen er verdt. Det blir ihvertfall HELT avgjørende for meg om det blir et kjøp
På bakgrunn av den informasjonen jeg sitter med hittil, så er 330'  over hva jeg er villig til å betale eks. levering, vinterdekk, metallic.

330 er alt for høy pris her - den burde ligge på 270-280' for innsteg inkl. vinterhjul og premium utstyrt på maks 300' inkl. vinterhjul. Det ser ut til å være en ok bil med grensprengende rekkevidde, men de færreste trenger en småbil med slik rekkevidde og dermed blir den fort dyr sammenlignet med i3,e-golf,soul,zoe osv.. Zoe tar jo imot bestillinger allerede i dag på en 400 KM bil til priser på 270++ for en ok utstyrt bil med hjemmelader inkludert.
Utvalget av små elbiler er jo enormt om dagen...........

3irikur

Sitat fra: hELgenen på lørdag 01. oktober 2016, klokken 14:33
330 er alt for høy pris her - den burde ligge på 270-280' for innsteg inkl. vinterhjul og premium utstyrt på maks 300' inkl. vinterhjul.
Tror du har rett. Jeg kan være villig til å slå ned seter for å få plassen jeg trenger, men da kan ikke bilen koste over 300k...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Como

Jeg har hele tiden tenkt, helt siden jeg bestilte AE, at det viktigste er rekkevidden. Vi skal ha dette som eneste bil i husstanden. Den har vært beskrevet som en Golf klasse innvendig, med mindre ytre. Da forventer jeg at de også konkurrerer med e-golf på utstyr og kvalitet. Blir derfor litt skuffet over høre at setene er harde og smale. Hadde gjerne ofret 5 cm plans i baksete mot bedre seter fremme. Ser også på bilde av brytere for el vinduer at kun førervinduet har "auto-helt-opp-og-ned". På de andre vinduene må du holde bryteren inne. Det må man ned i småbilklassen for å finne i dag. Var jeg for rask til å bestille?
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

knut3448

Sitat fra: Como på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 15:55
Jeg har hele tiden tenkt, helt siden jeg bestilte AE, at det viktigste er rekkevidden. Vi skal ha dette som eneste bil i husstanden. Den har vært beskrevet som en Golf klasse innvendig, med mindre ytre. Da forventer jeg at de også konkurrerer med e-golf på utstyr og kvalitet. Blir derfor litt skuffet over høre at setene er harde og smale. Hadde gjerne ofret 5 cm plans i baksete mot bedre seter fremme. Ser også på bilde av brytere for el vinduer at kun førervinduet har "auto-helt-opp-og-ned". På de andre vinduene må du holde bryteren inne. Det må man ned i småbilklassen for å finne i dag. Var jeg for rask til å bestille?
Hvem er det som sier at setene er harde? Det er mange rykter og spekulasjoner om denne bilen og ikke alt stemmer.

LA Times sin test
"It's quiet, comfortable and very easy to drive.
(...)
Though I found the fitting a little narrow, the thinner seats create more than an inch of rear compartment leg room, the company says."
http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-bolt-ev-drive-20160912-snap-story.html

De sier at setene er litt smale ja, men ingen ting om at setene er harde. De sier at bilen er komfortabel, da vil jeg tro at setene er komfortable og.

Greencarreports levner ingen tvil om hva de mener om setene.
"In addition to proving that its EPA-rated range holds up in real-world use, the Bolt EV impressed us with its large and crisp displays, and comfortable seats, among other things."
http://www.greencarreports.com/news/1106450_2017-chevy-bolt-ev-review-consensus-car-is-good-range-is-real

Dårlige seter er en dealbreaker for meg og, men det er lite som tyder på at setene er ukomfortable, annet enn antakelser og spekulasjoner her på forumet (:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA