Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henter ny TMS i morgen. Noe jeg må tenke på ved overtagelse?

Startet av Afterburner, torsdag 29. september 2016, klokken 18:56

« forrige - neste »

Afterburner

Henter splitter ny TMS i Drammen i morra. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved overtagelse? Annet jeg bør sørge for før jeg drar avgårde på langtur til fjellet samme dag?
____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

frankofobia

Først vil jeg gratulerer med ny bil  :D :D :D

TMS er i bunn og grunn bare en helt normal bil med batteri og elektromotor så se etter de helt normale tingene.
Alt av metall, dører, panser, kanaler, bakluke etc, skal ligge 100% flush inntil hverandre. Følg bilens linjer og det skal ikke være så mye som en millimeter avvik mellom feks bakskjerm og bakdør. Og at innvendige deksler på dørene står likt på begge sider, altså like høyt.

Sjekk bilen i dagslys for feil i lakken og evt lakkskader. Dette er kanskje det absolutt viktigste, det er litt dumt å komme tilbake 1 time etter at den har blitt hentet og skylde på Tesla for evt lakkskade, da de neppe kan lastes for det etter at du har kjørt fra de. Samme med eventuelle rifter eller små skader i setene.

Test absolutt alle funksjoner i bilen fra blinklyst til setevarmere, air condition, lydanlegg +++

Sikkert mange som synes jeg er pirkete, men bil er ett kostbart kjøp og gleden over ny bil må ikke overskygge kritisk sans. Har du en petimeter av en kompis som har stor interesse for bil så for guds skyld ta med han for å gå over bilen.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Muffinman

Sitat fra: frankofobia på torsdag 29. september 2016, klokken 20:25
Alt av metall, dører, panser, kanaler, bakluke etc, skal ligge 100% flush inntil hverandre. Følg bilens linjer og det skal ikke være så mye som en millimeter avvik mellom feks bakskjerm og bakdør. Og at innvendige deksler på dørene står likt på begge sider, altså like høyt.
SitatSikkert mange som synes jeg er pirkete
Urealistisk var det første som slo meg. Dette er en amerikansk bil.

frankofobia


Sitat
Urealistisk var det første som slo meg. Dette er en amerikansk bil.

Hehe, ja. Det skal jeg IKKE argumentere mot, men han spurte nå hva han burde se etter ;-)
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Wattson

Bare å slappe av og nyte dagen. Kan bli litt mye info på en gang under overtakelsen, men det viktigste du trenger før turen får du fint med deg - og resten kommer etterhvert. Du har jo også gratis supporttelefon hvis du lurer på noe underveis. Gratulerer så mye med en fantastisk ny bil! God tur
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Toonster

Ta det med ro, gå over bilen som du normalt ville gjort. Tesla fikser eventuelle feil i ettertid om det skulle dukke opp.

For min egen del ble det oppdaget lakkstøv over hele bilen da jeg skulle levere den til lakkforsegling et par mnd etter overtakelse. Meldte fra til Tesla og de tok den inn for sjekk, ble til at de tok den inn på nytt for en fullstendig detaling jobb - bilen er nå strøken. Meget godt ivaretatt av Tesla, så her ser jeg ingen grunn til å bekymre seg.

Gled deg og nyt dagen :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA