Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpning av ladegarasjen på Festningen ser ut til å nærme seg

Startet av NegativeElectrode, torsdag 29. september 2016, klokken 07:16

« forrige - neste »

elektrolux

Bugger.

Hadde vi visst dette kunne hele anlegget fått Zapcharger Smart innen åpningen.

Det ville redusert ladetid, og kostnad for utbygger. Ikke bare på installasjon, men også på genial betalingsløsning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. september 2016, klokken 09:31
Bugger.

Hadde vi visst dette kunne hele anlegget fått Zapcharger Smart innen åpningen.

Det ville redusert ladetid, og kostnad for utbygger. Ikke bare på installasjon, men også på genial betalingsløsning.

Betalingsløsning? Det er vel ikke behov for noe slikt på det stedet, bare å ta betalt for parkeringen om man ønsker penger inn i kassa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Ja, men til det trengs dertig egnet systemer, mens Zapchargeren har også dette i systemet. Mulighet for å legge inn strømkost, tilkoblet tid, og en til faktor som f.eks tilkoblingsavgift.

Bare der er der store besparelser.

Likevel er det en måte å omgå Zaptec sitt betalingsystem, og det er ved å ta ut ladekabelen/la være å koble til ladekabel, men det er jo lett å kontrollere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Øystein16

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. september 2016, klokken 10:06
Ja, men til det trengs dertig egnet systemer, mens Zapchargeren har også dette i systemet. Mulighet for å legge inn strømkost, tilkoblet tid, og en til faktor som f.eks tilkoblingsavgift.

Bare der er der store besparelser.

Likevel er det en måte å omgå Zaptec sitt betalingsystem, og det er ved å ta ut ladekabelen/la være å koble til ladekabel, men det er jo lett å kontrollere.

Folk som betaler for parkering i dag treng vel strengt tatt ikkje meir enn app, alternativt sms. Qr-kode på parkeringsplassen kan vel og vera nyttig. Folk vil vita kostnad FØR dei parkerar. Dersom formålet er å sko seg på billeg straum, bør det stå advarsel om det før innkjørsel. Folk som lader heime betale omtrent 1 krone for straum per kjørt mil.

elektrolux

Enig, og det er her betalingsystemet som hensyntar både strømforbruk og parkeringstid er så genialt og ikke minst rettferdig.

Appen kan indikere kostnad ut fra lade og parkeringsbehovet, og belastes automatisk registrert betalingskort.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AppleKnocker

Ja, hvor nærme er denne åpningen egentlig?

Verden er full av "nesten ferdig" prosjekter - håper ikke dette blir ett av dem.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Carl Anton Stenling

Har hatt en prat med ham som leder utbyggingen. De har opplevd sin andel problemer knyttet spesielt til brannsikkerhet. Nå installeres det overvåking og annen sikring som gjør dette til en av landets sikreste garasjer. Prosjektet kommer nok i mål 1. halvår 2017.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser


Ingeniøren

Utrolig - bruke årevis på brannsikring når det brenner 2 elbiler i året mens 700 fossiler brenner... og nå har de snart løst gåten om slukking av brann i elbil... http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32652.0.html

Det neste er vel at den stenges da men ikke skal ha biler innenfor ring 1....

Sa jeg at barnehage generasjonen har blitt voksen....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carl Anton Stenling

Ladegarasjen er vel et eksempel på hvor vidt det kan gå hvis brannhysteriet tar overhånd. Jeg tør påstå at det er langt sikrere å bruke garasjen til elbiler enn til fossilbiler som den tidligere ble brukt. Noe av problemet var visstnok at den ikke tidligere hadde vært godkjent for parkering og at når man begynte å gjøre ting på ryddig vis så fikk man en full godkjenningsprosess i fanget. Likevel litt i overkant med online overvåking til døgnåpen vaktsentral pga. brannfaren.

Også fossilbilene er jo vesentlig endret fra tidligere. Nå er bilene fulle av elektronikk og en stor andel har dieselvarmer el.l. som står og går.

Tror det er på tide at like strenge krav gjelder til alle garasjer slik at man ikke gir fossilbilparkering en ufortjent fordel. Hva med å likestille parkering av nye biler, dvs. at alle garasjeanlegg som skal tillate parkering av biler registrert etter 2017 må også ha lading og være godkjent for både fossilbiler og elbiler på markedet?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

ProsjektX

Virkelig kun maks 2.7 til 3.3kW per ladepunkt..? Ingen mulighet for 3-fas eller 32A med ordentlig lastdeling?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Orbit

Systemet for adgangsstyring er ikke helt på plass ennå, men det er forhåpentligvis bare en mindre oppdatering som skal til:
https://entersecurity.no/gogreen/

Kommunen kan jo ha byttet underleveradør i mellomtiden......

PS: Løsningen til Enter Security lagrer passord i klartekst. Noe ironisk at et sikkerhetsselskap ikke klarer å håndtere slik basisfunksjonalitet. Det ser ut som de leverer app-løsninger til flere steder, sikkert med samme feil  :-1-:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LASOL

Det blir spennende å følge med på hvor mange timer som man kan stå her på dagtid uten å flytte bilen (maks 3 timer?!)  og hva prisen vil bli for å parkere/lade her.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA