Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye VW ID.3

Startet av Eman, onsdag 28. september 2016, klokken 22:56

« forrige - neste »

Eman

Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

Haakon-

En rålekker bil! Den har beholdt litt av sjarmen til E-up selv om den har vokst betraktelig. Ikke lenger så sikker på at det er TM3 jeg vil ha. Men 2020? Det er for lenge!
VW e-up! - med takboks

DrNox

Har Egolf , har bestilt TM3 i tilfelle vi vinner i lotto ::)

Aldri brydd meg om bil før jeg prøvde en AudiA3 med TDI. Veldig morsomt å kjøre bil med litt drag i. Nå synes jeg Egolfen er herlig. Bryr meg forøvrig kun om bil innenfor min økonomiske rekkevidde.
Husker, for ca10år siden, når jeg var sugen på A3sports-back, at man viste frem en konseptbil A1, som skulle ha ca 400hk med eletrisk motor fremme. Den så tøff ut. Når A1 så kom, så den ut som en "snill lillebror".

Noen som mente at Musk var lei dette med at konseptbilene var tøffere enn den ferdige bilen. Og at Tesla heller viser frem litt etter litt. Altså "tøffere og tøffere". Vi får se om dette stemmer om noen måneder ang. TM3.

VW I.D ser for meg ut som noe de viser frem, men som de ikke har tenkt å lage... ::) :-X


Stikkkontakt

Electrive.net skriver at produksjonen av I.D blir 300 biler om dagen.
Estimert pris er latterlig lave 25.000 euro inkl moms. Rekkevidde 450-500 km. Høres ekstremt ut.

gigafactory

Startpris for ribbet bil om 3 år, er ikke helt umulig det. De designer en bil fra grunnen av for å være lett å produsere kontra en lavvolum "retrofit" av en fossilbil. Det kommer til å være en helt annen skala på innkjøp/produksjon av kraftelektronikk, den deler MEB-plattformen med en hel haug av andre biler på sikt. Batteripriser må antas å falle videre og de kan bruke battericeller laget for BEV heller enn dyrere PHEV-celler de bruker nå.

Hvis de planlegger en produksjon på 100 000 biler i året, så er ikke det akkurat svimlende heller, da er de ikke nødt til å tjene så veldig mye på dem i all den tid alternativkostnaden ved å ikke selge elbiler i tilstrekkelig volum i Europa kan ende i milliardbøter. Mulig den likevel ikke er noe godt regnestykke i 2020, men blir det i 2023 og det er jo sentralt å posisjonere seg i elbilmarkedet fremover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA