Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Ladrab

Sitat fra: Troald på tirsdag 05. september 2017, klokken 21:17
Stilt her i Bergen også, satser de på at bilene selger seg selv?

Forhandlerne har ikke lov å komme med info om nye leaf før Nissan slipper informasjon i natt. Forhandler kam altså heller ikke selge den, da de ikke har fått prisene fra Nissan Norge enda. Men nå er det ikke mange timene igjen, så regner med Nissanforhandlerne får noen travle dager fremover med å kontakte alle som har vist interesse eller betalt depositum..
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

oarnoe

Merket meg 2 ting under nattens presentasjon.
-Det ble nevnt at 60kWh ville få mer HK
-Virker som om bilen i Japan ble levert med vegglader

Og ja, må innrømme at det var nerdete å se dette i natt.....
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

oarnoe

Sjekket de amerikanske sidene, se her: https://www.nissanusa.com/electric-cars/2018-leaf/

Den viser lavere pris en utgående utgave, samt mulighet til å bestille alle utstyrsvarianter, samt velge flere farger.

Spennende å se hvor mye måtehold den norske importøren når han setter norske priser.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

EV-FTW

DinSide har lagt ut en liten test av bilen på nett, med bilde av bagasjerommet.
Skuffende. Samme kant som før, og temmelig upraktisk utformet.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

daktari

Men det er et stort bagasjerom? Ikke ulikt 1.gen Octavia?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

nojac

2018 e-Golf

jsa061

Ser at elbil.no hevder den er klargjort for 150 kW-hurtiglading. Skal sies at ingen andre nevner dette, men håper de har rett.

http://elbil.no/vi-er-pa-verdenslansering-av-nye-nissan-leaf/

Troald

Det var spennende å høre jsa061.

Jeg var i ferd med å avskrive bilen med for kort rekkevidde og for treg lading til å være en effektiv langdistansebil, men 150 kW-lading kan endre dette.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Counterpointer

Sitat fra: Troald på onsdag 06. september 2017, klokken 08:22
Det var spennende å høre jsa061.

Jeg var i ferd med å avskrive bilen med for kort rekkevidde og for treg lading til å være en effektiv langdistansebil, men 150 kW-lading kan endre dette.
Verd å huske at 150 kW er ikke priset enda og en vet ikke hvor mange ladere som kommer.
Chademo har vel heller ikke oppgradert standarden enda? Den nåværende pluggen på laderne er vel begrenset til  62,5 kW ?

jman76

Tror Nissan treffer veldig bra på den "gyldne middelvei" her. Med pris et lite hakk under e-Golf, blir det nok kontrakt.

Kjipt at de ikke klarer å "rette ut" bagasjerommet litt, men det er vel bare vi nordmenn som drar på helgetur med en slik bil med to unger, bikkje og klær for tre årstider.

Kommer den også klargjort med 150 kW hurtiglading, blir nok heller ikke eventuelt nedsatt pris på Kia Soul et alternativ.

Det er ikke sluppet noen tall for luftmotstanden for "nye" Leaf?

Hoaas

Syns dette var skuffende nyheter. Den er penere utvendig, for all del, det skulle jo ikke mye til. Den ser egentlig kliss lik ut innvendig mtp bagasjerom og mye av designspråket generelt, gjenbruk av "batteri-panna", som gjør at bagasjerommet blir som det blir. Kun 40 KwH. Chademo standard (som ikke er oppdatert til ny protokoll), Type1 normal lading (1-fas). Med det jeg har sett til nå så er jeg ikke overbevist, er litt redd for at de har gjenbrukt Carwings også uten at jeg har noe hold for det enda :/


daggad

Enig med Hoaas, synes dette var lite spennende saker fra Nissan. Det er som med fossilbiler som stadig får facelift men der lite under har endret seg.
Det blir helt sikkert en bil jeg lar passere denne gang da den er for lik massene på specs. Her hadde de en gyllen sjanse til å bli den soleklare enerkandidaten om de hadde tilbydt den nå med 60kW batteripakke. Neste år kan det være langt flere som gjør dette.

Da skal min trofaste 2011 Leaf få rulle enda mange mil i påvente av neste versjon. Men ingen krise det heller da ! ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gigafactory

60 kWh har blitt den hellige gral, GM lykkes med treneringen sin  :laugh: :+1:

sjossang

https://youtu.be/VxhoYtiGzjI?t=102

Smart speil - sett dette hos Nissan Japan tidligere. Håper de får til dette i de europeiske bilene også!
Y LR hvit/hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA