Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

svingen

Zoe får man jo ikke hurtigladet så som bil nr1 faller den derfor veldig ut av konkurranse. Leaf derimot kan man hurtiglade og derfor mere aktuelt. 90 min får å lade til 80% er litt i lengste laget spør du meg. (Zoe) leaf er vel mere 30 min med det nye 40 batterie.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stikkkontakt

Med 150 hk snakker vi vel en 0-100 tid på under 9 sek. Det hjelper jo. Forskjellen på morofaktoren i Ampera-e og e-Golf er enorm...

vangli

Noen som vet hvilke ladekontakter med effektbegrensninger som vil benyttes?

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

Bondeknøl


Troald

Du har rett bondeknøl, men skulle det ikke komme noen flere nyheter denne uken? Mener å ha hørt det et sted. Venter i spenning.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Bondeknøl

Alt av nyheter frem til bilen er lansert er vel bare gjetning og ønsketeninger samt kritikk av en bil vi ikke vet hvordan blir?

bob-bob

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 14. august 2017, klokken 13:57
Alt av nyheter frem til bilen er lansert er vel bare gjetning og ønsketeninger samt kritikk av en bil vi ikke vet hvordan blir?

;D ;D ;D yess......  - men det er lov å gjette litt.

Bombus

Bare å se til Tesla-delen av forumet det.. synes denne tråden er relativt edruelig i forhold  ;D
2018 Nissan Leaf

...


Counterpointer

Sitat fra: Bombus på mandag 14. august 2017, klokken 14:27
Bare å se til Tesla-delen av forumet det.. synes denne tråden er relativt edruelig i forhold  ;D
Ikke i forhold til leveringsforventninger

Bondeknøl

Enig i den. Med de leveringsforventninger som det er for nye Leaf så settes det vel ny rekord hvis dette stemmer?

Counterpointer

Men må si at ellers så er Leaf tråd deltagerne forholdsvis edruelige

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. august 2017, klokken 22:36
Men må si at ellers så er Leaf tråd deltagerne forholdsvis edruelige
Litt forskjellig stemning i de ulike "Bilmerker" forumen her ja,
selv om jeg, som mange andre,  frekventerer flere ulike bilmerker.
(er elbilister de minst merkeslojale bileierene?!?)

Ellers snakket med Nissan idag igjen,
fortsatt ingen "lekasjer"
eneste interessante var at Nissanselger meldt han hadde svært mange folk på Leaf liste med AE kontrakt, som vurderer Nissan hvis de "leverer varene" fra 6 september.

telcontar

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 15. august 2017, klokken 00:37
Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. august 2017, klokken 22:36
Men må si at ellers så er Leaf tråd deltagerne forholdsvis edruelige
Litt forskjellig stemning i de ulike "Bilmerker" forumen her ja,
selv om jeg, som mange andre,  frekventerer flere ulike bilmerker.
(er elbilister de minst merkeslojale bileierene?!?)

Ellers snakket med Nissan idag igjen,
fortsatt ingen "lekasjer"
eneste interessante var at Nissanselger meldt han hadde svært mange folk på Leaf liste med AE kontrakt, som vurderer Nissan hvis de "leverer varene" fra 6 september.

Nissan forhandler her i Kongsberg er også Opel forhandler, så bare vinn-vinn situasjon for dem :-).

Jeg kansellerte AE og står på liste for Leaf.

Counterpointer

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 15. august 2017, klokken 00:37
(er elbilister de minst merkeslojale bileierene?!?)
Utvilsomt.

Det er mange fanboys av ulike typer, de er kanskje litt lojale, men generelt så er utvalget såpass lite enda at en ikke kan være låst.

Tror Leaf blir et greit alternativ for de som ikke kan/vil vente på Ae. Både 40 kwhog enda mer 60 kWh (hvis den kommer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA