Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: Lynet på lørdag 05. august 2017, klokken 20:02
Kjøpte ny Leaf i 2011, betalte da 264000, gikk bare noen måneder så gikk prisen ned 30000. Selgeren påsto når jeg kjøpte bilen at at Nissan ikke tjente noe på Leaf, dream om svarte jeg. Og jeg fikk rett. ALDRI mer Nissan på meg, de tenker kun på å melke kunden for mest mulig penger.


Ser ikke helt hva du er så oppgitt for?
At bilen sank sånn i verdi rett etter du kjøpte? Det er jo risikoen med å være tidlig ute! Alle forventet at bilene ville synke en god del i pris.

Og er nok ikke bare Nissan som "melker" kunden. Samtlige som lager biler ønsker å tjene mest mulig penger på dem.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Goggen123

Sitat fra: Lynet på lørdag 05. august 2017, klokken 20:02
Kjøpte ny Leaf i 2011, betalte da 264000, gikk bare noen måneder så gikk prisen ned 30000. Selgeren påsto når jeg kjøpte bilen at at Nissan ikke tjente noe på Leaf, dream om svarte jeg. Og jeg fikk rett. ALDRI mer Nissan på meg, de tenker kun på å melke kunden for mest mulig penger.

Morsomt det der...alle vil ha mest mulig i lønn. Men at andre skal tjene penger, det skal vi ikke forvente? Ville du senket årslønnen din om arbeidsgiver "prutet" på deg?
Hva med alle disse som selger sin nye Ampera-e på finn til overpris med et påslag på 50.000 kr og mer på nybilprisen. Er det greit?

Bombus

#752
Veldig kortsiktig tankegang av bilforhandlere å melke sine ivrigste kunder slik. Hadde også aldri handlet bil hos Nissan igjen med slik strategi..
2018 Nissan Leaf

bno

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 05. august 2017, klokken 21:05
Sitat fra: Lynet på lørdag 05. august 2017, klokken 20:02
Kjøpte ny Leaf i 2011, betalte da 264000, gikk bare noen måneder så gikk prisen ned 30000. Selgeren påsto når jeg kjøpte bilen at at Nissan ikke tjente noe på Leaf, dream om svarte jeg. Og jeg fikk rett. ALDRI mer Nissan på meg, de tenker kun på å melke kunden for mest mulig penger.

Morsomt det der...alle vil ha mest mulig i lønn. Men at andre skal tjene penger, det skal vi ikke forvente? Ville du senket årslønnen din om arbeidsgiver "prutet" på deg?
Hva med alle disse som selger sin nye Ampera-e på finn til overpris med et påslag på 50.000 kr og mer på nybilprisen. Er det greit?
Ja selvfølgelig

sylwester

Det suger å ha kjøpt noe som kommer på tilbud, men slik er det ofte. Forhandleren kan ha rett i at de ikke tjente så mye på bilen og at de 30.000 i avslag var fra Nissan selv og ikke dem.

Sitat fra: Amex på lørdag 05. august 2017, klokken 13:20
Har bestilt Model 3, med levering sent 2018... Vurderer nå sterkt nye Leaf. Kontaktet Witro bil i Trondheim angående denne. De tilbyr i likhet med andre forhandlere at man kan bli prioritert ved å innbetale depositum på 15 000,-. Fikk oversendt en kontrakt på denne, hvor det står oppført "Leaf 40kwh". Depositumet refunderes ikke om man ikke ønsker å gjennomføre handelen etter lansering.. Tror dere det er noe å hente på å innbetale depositum? Kjedelig å havne langt bak i forhold til levering..

Jeg syns det frekt å kalle det et depositum hvis man ikke får de tilbake. Da er det et gebyr! Jeg ville tatt kontakt med de igjen å påpekt dette og at andre forhandlere betaler tilbake depositumet hvis bilen ikke skulle svare til forventningene. Jeg ville ikke betalt et gebyr for å være på venteliste uten å vite hva jeg går til.

Morsomt at det står 40kWh. Skal bli spennende å se om det stemmer :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bno

Det er useriøst å be om up front 15000 punktum.

Bombus

2018 Nissan Leaf

Geir K.

Det er bare å glede seg til avdukingen, blir den som på bilde har dem truffet blink.
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

Counterpointer

Ser jo veldig ut som en Citroen DS5, ikke noe galt med det, men franskmennene er litt bedre på design


Gimlar

Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.

At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får :)

Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.

autopass

Sitat fra: Gimlar på mandag 07. august 2017, klokken 07:59
Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.

At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får :)

Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.

Forskjellen er vel at Nissan ikke har en reservasjonsordning. Dvs at jeg som står på liste  hos min forhandler stiller helt likt med deg som har betalt når det gjelder bestilling. Kan godt være at min forhandler er raskere å bestille bil selv om du har betalt depositum. Hos Tesla får du jo en plass i produksjonskø. Det gjør du ikke ved å betale til forhandler nå.

HÅper og på 60
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Gimlar

Sitat fra: autopass på mandag 07. august 2017, klokken 08:06
Sitat fra: Gimlar på mandag 07. august 2017, klokken 07:59
Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.

At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får :)

Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.

Forskjellen er vel at Nissan ikke har en reservasjonsordning. Dvs at jeg som står på liste  hos min forhandler stiller helt likt med deg som har betalt når det gjelder bestilling. Kan godt være at min forhandler er raskere å bestille bil selv om du har betalt depositum. Hos Tesla får du jo en plass i produksjonskø. Det gjør du ikke ved å betale til forhandler nå.

HÅper og på 60

Ja det kan du si, men for oss som bor i Oslo så er det mange om benet. Og når man har plass tidlig i køen hos en av de største nissanforhandlerene i landet er det ikke urimelig å tenke seg at du vil være ganske tidlig ute med å få bil på landsbasis.

Du sikkrer deg ihvertfall til en viss grad, så bortkastet er det jo så absolutt ikke :)

Bombus

Reservasjonen er i tillegg ikke refunderbar hos enkelte forhandlere. Kan tyde på at forhandleren også forplikter seg mot Nissan ift disse reservasjonene?
2018 Nissan Leaf

Burger

Tror forhandlernettverket ble tatt litt på senga om ryktene om 60kwh batteri, stemmer det at de kan leveres i mars neste år til ~360k med vinterjul, mettallic, klargjøring og forsendelse så er det en virkelig interessant bil.

Jeg så ett forslag til en slik kontrakt i Trondheim, og da kunne den kanseleres dersom bilen ikke stod til forventningene. Ett eksempel selger sa var "Speilene var ikke så gode som jeg trodde". Om det stemmer juridisk skal jeg ikke begå meg på, siden jeg stoler mer på at Nissan har produksjonskapasiteten klar.

30kwh - 40kwh Leaf er litt, meh, sitter på gjerdet ett år til for å erstatte fossilbila. Tipper det er ganske mange som meg som ønsker å bli helelektrisk, men må ha litt rekkevidde pga man kjører utafor E6.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Baresorgen

Ringte forhandler i Lillehammer i dag. Han kunne selvfølgelig ikke fortelle så mye mer om bilen enn hva man finner ut selv ut ved å følge med på forumet her... Men; han sa det i første omgang ville være snakk om 40 kWh-batteri. Selger påstod at Nissan heller satset på raskere ladehastighet enn å nødvendigvis større kapasitet. Dette ut fra data de har samlet fra bruk av tidligere leverte Leaf-er. Levering ville starte ca. januar for 40-batteri, et større batteri type 60 kWh vil kunne kommer fra mars, mente selger.

Han sa også noe annet interessant; Nissan Norge jobbet med å få til en ordning for reservasjonsnummer og depositum, men at dette ikke var på plass ennå... Her i Lillehammer var det noen som hadde skrevet seg på interesseliste (uten depositum) hvor selger vil kontakte for bestilling så snart dette er mulig samt holde interessenter oppdatert fortløpende som det kommer info fra Nissan. Så hvis strategien til Nissan er å få størst  mulig geografisk gratis "nabo-reklame"-effekt, kan det være lurt å sette seg på liste litt i distriktene etterhvert? Jeg er ingen ekspert på markedsføring, så dette får andre uttale seg om, men er en tanke fra min side.
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA