Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

telcontar

Tror BMW (muligens et par andre merker) krever 4mnd, men Nissan var nok på 2mnd.

Baresorgen

"Krav
(...) NBUs medlemmer over 30 år og personer med støttemedlemskap i NBU har ikke tilgang til Agrols medlemsfordeler."

Står vel ganske tydelig nederst på siden.
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

daktari

Ikke usannsynlig med en "innføringskampanje" heller.
På mine medlemsfordeler var det ikke noe å hente på BMW i3 og minimal rabatt på Soul. Nå er det bl.a. 9% på Citröen unttatt elbiler der det er 2%. Listepris, unntatt engangsavgiften, unntatt kampanjer, tilbud osv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bombus

Sitat fra: Baresorgen på torsdag 03. august 2017, klokken 11:20
"Krav
(...) NBUs medlemmer over 30 år og personer med støttemedlemskap i NBU har ikke tilgang til Agrols medlemsfordeler."

Står vel ganske tydelig nederst på siden.

Har du sjekket hva NBU er? Spesielt den siste bokstaven er viktig å få med seg.
2018 Nissan Leaf

Baresorgen

Sitat fra: Bombus på torsdag 03. august 2017, klokken 12:07
Sitat fra: Baresorgen på torsdag 03. august 2017, klokken 11:20
"Krav
(...) NBUs medlemmer over 30 år og personer med støttemedlemskap i NBU har ikke tilgang til Agrols medlemsfordeler."

Står vel ganske tydelig nederst på siden.

Har du sjekket hva NBU er? Spesielt den siste bokstaven er viktig å få med seg.
Skjønner...så hvis man er støttemedlem for NBUngdom får man ikke kjøpsrett, men med støttemedlemsskap i NB får man kjøpsrett?
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

Glan

Blir det CCS med type 2 eller chademo på den nye leafen?
Noen som har hørt noe om ladehastighet?

Løve

Ikke hørt en ting... Men 6 september kommer alle detaljer!

Bombus

Sitat fra: Baresorgen på torsdag 03. august 2017, klokken 13:18
Skjønner...så hvis man er støttemedlem for NBUngdom får man ikke kjøpsrett, men med støttemedlemsskap i NB får man kjøpsrett?

Det ser slik ut, men virker nesten for godt til å være sant  :laugh:
2018 Nissan Leaf

telcontar

Manipulert bilde av nye Leaf, hadde vært bra om den ble seende slik ut.


bno

#729
Tror det blir et for bra utseende. Da kan det bli fare for kannibalisering. Så tror ikke den blir så stilig. Absolutt ikke. Litt dårligere utseende og høy pris gir distanse slik at man kan fortsette å produsere og selge fossil. Tenker eg  8)

Edit: Neida, det blir vel bra dette....

Oddaa

Sitat fra: bno på torsdag 03. august 2017, klokken 21:43
Tror den blir et for bra utseende. Da kan det bli fare for kannibalisering. Så tror ikke den blir så stilig. absolutt ikke. Litt dårligere utseende og høy pris gir distanse slik at man kan fortsette å produsere og selge fossil. Tenker eg  8)
Vel, i de fleste land unntatt Norge er vel prisen tilstrekkelig i seg selv?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

telcontar




snoemann

Sitat fra: svingen på søndag 23. juli 2017, klokken 22:06
Da er hverfall 40 mere eller mindre bekreftet http://insideevs.com/next-gen-nissan-leaf-spotted-dash-displays-265-km165-miles-of-range/

Jeg tror det er høyest sannsynlighet for at bildet avslører en større batteripakke enn pr idag, eller at det rett og slett er triptelleren, men jeg har faktisk også begynt å fundere litt på om dette kan ha vært 30kwh batteriet??
Og jeg har begynt å få følelsen av at vi kanskje får se Leaf med flere enn to forskjellige batteristørrelser. Kanskje vi ikke får velge mellom flere enn to størrelser her til lands, men globalt kan det se ut til å bli flere ... f.eks. at de lanserer Leaf med 30 og 40 i Europa, men 40 og 60 i USA eller liknende.

"Asami confirmed that at least one version of the next Leaf would have a range "at or above 200 miles," though he said the company was debating whether different ranges might be required for North America, Europe, and Asia." http://www.greencarreports.com/news/1108175_next-nissan-leaf-propilot-self-driving-included-200-mile-range-or-more-confirmed

Hva tror dere? Vil en 30kwh Leaf med forbedret drag, og mer effektivt drivverk kunne ende opp med å estimere 265 km i displayet?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA