Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

sylwester

Sitat fra: Lassi på mandag 07. august 2017, klokken 22:16
Vakker blir den ikke...

http://jalopnik.com/the-new-nissan-leaf-seems-to-have-been-leaked-by-a-niss-1797604478
Det skal ikke mye til å lage en forbedring fra dagens utseende

De bildene jeg har sett virker veldig lovende. Har du lest hele tråden?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

svingen

#781
2018: 3.433 lbs (1.557 kg)
2017: 3.323 lbs (1.507 kg)

Er vel vekta? 50kg får 10kwh er vel ikke så ille

Blir vel i praksis samme rekkevide som i3 med 33kwh batteri da? Lånte den en helg likte rekkeviden :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Gordon Retriever


De siste lekkede bildene viser hvor tett på sannheten vi var med de kamuflerte bilene tidligere i sommer:







Det nye utseendet er nok lettere å fordøye for mange, men for meg har Nissan laget en kjedeligere bil uten egentlig å lage en særlig penere bil.

borge

Utseendemessig har jo dette ingenting for seg,de har utrolig nok klart å lage en kjedeligere og mer intetsigende bil enn den forrige som jo har en viss sjarm.7

Knut Røe

Det er bare en stor facelift etter det som står på nettsider.
Designet er mer spiselig men det er vanskelig å si før man har sett den i live.
Leaf har alltid vært rar og vil aldri bli kul eller spesiell sånn som i3 er. De som eier Leaf vil sikkert si noe annet men dette er sannheten.
Der Leaf scorer sterkt er tilgjengelighet, pris, holdbarhet og praktisk bruk i hverdagen, dette bør de fortsette å kjempe for da det er viktig for folk flest og deres vanlige bruksområder.
Det står at bilen ikke skal bli dyrere så dette får man da håpe stemmer. Ser noen har rykter om 320 for 40 kwh versjonen, dette virker alt for mye. 270 kanskje?

Counterpointer

Sitat fra: borge på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:01
Utseendemessig har jo dette ingenting for seg,de har utrolig nok klart å lage en kjedeligere og mer intetsigende bil enn den forrige som jo har en viss sjarm.7
Folk elsker jo kjedelige biler! Det er derfor Golf har ligget på topp i alle år sammen med alle de andre bestselgerne som er omtrent helt like...

Knut Røe

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:11
Sitat fra: borge på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:01
Utseendemessig har jo dette ingenting for seg,de har utrolig nok klart å lage en kjedeligere og mer intetsigende bil enn den forrige som jo har en viss sjarm.7
Folk elsker jo kjedelige biler! Det er derfor Golf har ligget på topp i alle år sammen med alle de andre bestselgerne som er omtrent helt like...
Og Soul og Bolt er spennende biler?
Folk kjøper mye i3 da, det skal de ha. Den er ikke kjedelig :)

Gordon Retriever

Mange kjøper Golf fordi de tror de får en premium bil. Og folk elsker jo premium.

kaiat

Bilen ser grei ut den. Bare 900 USD ekstra for pakka med Propilot, nødbrems, fjernlysassistent og diverse annet. El.førersete og LED-lys er standard på SL, ekstra på SV.

Denne kommer nok til å selge relativt bra.


Goggen123

Tja, jeg blir usikker. Jeg har jo allerede valgt Leaf 30 kwt fordi den oppfyller mine behov mhp. batteristørrelse. Men nye Leaf får jo en del fancy utstyr, bla. adaptiv cruise som jeg har veldig lyst på. Og kanskje slipper jeg hurtigladingstopp på 2 av 10 turer.
Er spent på hva utkjøpspris på min leasing-Leaf blir neste vår, det avhenger vel litt av det.
Spennende tider med mange spekulasjoner i hvertfall  ;D


Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:16
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:11
Sitat fra: borge på tirsdag 08. august 2017, klokken 00:01
Utseendemessig har jo dette ingenting for seg,de har utrolig nok klart å lage en kjedeligere og mer intetsigende bil enn den forrige som jo har en viss sjarm.7
Folk elsker jo kjedelige biler! Det er derfor Golf har ligget på topp i alle år sammen med alle de andre bestselgerne som er omtrent helt like...
Og Soul og Bolt er spennende biler?
Folk kjøper mye i3 da, det skal de ha. Den er ikke kjedelig :)
Soul har sjel

Bolt en enda kjedeligere bil enn Ampera-E som er i praksis en Corsa, dvs temmelig kjedelig.

I3 er fresh, det synes jeg også

Bondeknøl

Kjempefornøyd med Leaf, selv om jeg synes Golf er den fineste elbilen under en halv million.
Kanskje folk kjøper i3 for at den ikke er kjedelig, men fin er den ikke, til og med Leaf er jo kjempevakker i forhold.

Stikkkontakt

40kwh er vel en kjempenedtur?
"Alle"  rykter har vel gått i retning av 55-60.

bno

#794
Rykte sier vel også 60 fra våren 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA