Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

bno


Navl1

Ble oppringt av Nissan i går, om jeg ville betale 10 000,- for å være sikret en Leaf ved lansering. Sa det hørtes bra ut, men hva kan du fortelle meg om bilen før jeg spytter inn de 10 000,-? Rekkevidde, hengerfeste, bagasjeplass, pris osv osv.

Selger kunne ikke svare på noe av dette, og min kommentar var at det er litt pussig å skulle betale 10 000,- i depositum for noe jeg har ikke veit en døyt om....

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Løve

Tja, det er jo det alle som reserverte Model 3 gjorde...

autopass

Min forhandler skrev meg på liste og så skulle han ta kontakt med en gang det ble mulig å bestille. Hadde ikke betalt 10000 for dette når man ikke får noen "fordeler". :-D
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

leafnor

De fisker så mange early adaptors og inovators som mulig, og søker å komme så langt til høyre som mulig før bilen finnes tilgjengelig. Flere (på forumet) har allerede uten telefon lagt ut 10.000. Og de hører nok til i en av gruppene godt til venstre i figuren under:
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

autopass

Poenget er vel så lenge det ikke er mulighet for å resevere bil, så avhenger bestilling og levering av forhandler og hvor raske de er på å legge inn din bestilling. Hadde man ved å betale fått en reservasjon i produksjon kunne man sitte stille og rolig å spesifisert bil etter at Nissan åpner.
Men slik det virker her er det jo førstemann til mølla fra forhandlere. Avhengig av om man har betalt 10000 eller ikke.

2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Bombus

#711
Leser litt på forumet at man tidligere har handlet Leaf via Agrol. Denne blir sikkert oppdatert for nye Leaf også, men er det fortsatt slik at man kan melde seg inn uten faktisk å være jordbruker og benytte rabatten?

https://agrol.no/avtaler/bil/nissan
2018 Nissan Leaf

telcontar

Sitat fra: Bombus på onsdag 02. august 2017, klokken 13:23
Leser litt på forumet at man tidligere har handlet Leaf via Agrol. Denne blir sikkert oppdatert for nye Leaf også, men er det fortsatt slik at man kan melde seg inn uten faktisk å være jordbruker og benytte rabatten?

https://agrol.no/avtaler/bil/nissan

Kan bli medlem bare for å støtte, finnes egen kategori for det. Koster 900kr i året

sylwester

#713
Men støttemedlemmer får vel ikke muligheten til å få Storkundebekreftelse som er det du trenger for å få rabatten.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

telcontar

Sitat fra: sylwester på onsdag 02. august 2017, klokken 17:03
Men støttemedlemmer får vel ikke muligheten til å få Storkundebekreftelse som er det du trenger for å få rabatten.

Får samme fordeler som andre medlemmer når man betaler det samme

sjossang

Sitat fra: telcontar på onsdag 02. august 2017, klokken 18:07
Sitat fra: sylwester på onsdag 02. august 2017, klokken 17:03
Men støttemedlemmer får vel ikke muligheten til å få Storkundebekreftelse som er det du trenger for å få rabatten.

Får samme fordeler som andre medlemmer når man betaler det samme

Kan bekrefte dette. Merk at de kanskje setter som krav at man må ha vært medlem lenger enn 3 (6?) måneder før du får benytte rabatten.
Y LR hvit/hvit

Goggen123

Gjelder dette på "kampanjeprisene"? Synes alltid det er kampanje på Leaf  (har feks lenge vøre 267.000 eller no for 30 kwt tekna)

Husky

Agrol-rabatten gis på listeprisen, og ikke på kampenjepriser, demobiler, etc.

sylwester

Du kan ikke forvente at gen3 skal ha kampanjepris så det går nok bra
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bombus

SitatFor medlemmer i Norges Bondelag, Norges Bygdekvinnelag og Norges Bygdeungdomslag er det et krav om at man har betalt kontigent, og har vært medlem i minst to måneder for å benytte avtalen

2 måneder er ikke lenge, men er det mulig å melde seg inn og så skrive kontrakt og bruke leveringstiden for å oppnå de 2 månedene? Nye Leaf vil sikkert ha noen måneder leveringstid. 
2018 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA