Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

nyckel/fjärrkontroll iOn

Startet av engolf, tirsdag 12. november 2019, klokken 15:51

« forrige - neste »

engolf

Hej,
idag märkte jag att fjärrkontrollen fungerade bara när man stod intill bilen, så jag bytte batteriet, och nu responderar inte fjärren alls:( Batteriet sitter korrekt i, har testat med två nya batterier, men den verkar vara helt död:( några tips och ideer på andra saker jag kan testa?

elekTrond

Kan det tenkes den har mistet paringen og må kodes inn på ny? Burde ikke, bare et gjett. Se ymse dotube klipp om koding av nøkkel, typ "UP UP L R L R A B A B SELECT START" ... nei vent, "IGN ON, ((OPEN DRIVERS DOOR, CLOSE DRIVERS DOOR)²), HONK HORN, push remote button X, ... OPEN DOOR again, osv...",)

Har du lest på MMC manualen? http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/2013/index_M1.htm
'13 Mjau

engolf

Tack för tipset, jag har redan testat olika metoder som jag hittade på nätet, men ingen verkar fungera.
Får väl dra till B&S och se vad de kan göra.

engolf

Det löste sig:)
Köpte i dag ett varta-batteri, bytte, och nu fungerar fjärrkontrollen igen.
Det andra batteriet var av märke Carwise, och även om spänningen låg på 3.2 volt ville inte fjärrkontrollen fungera med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA