Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. november 2017, klokken 18:10
Det er pr i dag ingen konkurent, heller ikke til 400 tusen, til Ae! Den eneste som har lik eller bedre prestanda er Tesla og den starter på 617 tusen.
Frem til Kona og evt Leaf 60 kWh og ikke minst Model 3 kommer, så er det Ae som står et godt hode over alle kortrekkevidde bilene, sett bort fra leveringssituasjonen.

Det er sant, men likevel er ikke bilen verdt 400 000 kr.
Og siden det er flere års leveringstid, vil bilen være foreldet når du får den, og ha sunket i pris, da det finnes flere konkurrenter på markedet da.

Nei, å kjøpe AE brukt til 400 000, det må jeg si tenderer til idioti. For den bilen kommer til å falle godt i pris fremover.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

erato

Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. november 2017, klokken 18:10
Det er pr i dag ingen konkurent, heller ikke til 400 tusen, til Ae! Den eneste som har lik eller bedre prestanda er Tesla og den starter på 617 tusen.
Frem til Kona og evt Leaf 60 kWh og ikke minst Model 3 kommer, så er det Ae som står et godt hode over alle kortrekkevidde bilene, sett bort fra leveringssituasjonen.
De fleste av oss har bil og da er det lite relevant.

Counterpointer

Hva bilen er verd er jo opp til hver enkelt å vurdere, helt enig.

Leveringssituasjonen er håreisende. Informasjonsflyten er veldig dårlig og lite forståelig.

Jeg har i mange år synes bruktprisen på Model S har vært alt for høy og det er den fremdeles, må bare innfinne meg med at markedet bestemmer

Elmo

Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. november 2017, klokken 18:10
Det er pr i dag ingen konkurent, heller ikke til 400 tusen, til Ae! Den eneste som har lik eller bedre prestanda er Tesla og den starter på 617 tusen.
Hadde kjøpt 2014 Model S lenge før jeg hadde kjøpt Ae til nesten samme prisen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

seidl

Sitat fra: Elmo på fredag 10. november 2017, klokken 18:43
Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. november 2017, klokken 18:10
Det er pr i dag ingen konkurent, heller ikke til 400 tusen, til Ae! Den eneste som har lik eller bedre prestanda er Tesla og den starter på 617 tusen.
Hadde kjøpt 2014 Model S lenge før jeg hadde kjøpt Ae til nesten samme prisen.

Jeg har akkurat gjort dette. Solgte Amperan idag og kjøpte en brukt model s til akkurat samme pris som jeg fikk igjen for opel'n. Ønske om større plass og den økte prisen for ampera gjorde at jeg valgte å selge den. Men det er også god etterspørsel for brukt tesla for tiden. Mange som hadde bud / solgt samme uke.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

trykkertor

Kom til å tenke på.
De som ønsker å fortsatt stå i kontrakt med Opel.....
Er det noen mulighet for å få laget den litt med tett og forpliktende.
Få inn noen punkter som ytterligere prisøkning ikke blir mulig, med mindre det er valuta, og eventuelt kompensasjon ved enda senere levering enn stipulert.
Og eventuell kompensasjon hvis de ikke vil klare å levere bilen i det hele tatt.

Mener at kontrakter lages jo for at partene skal har en forutsigbarhet begge veier, og føler i tidligere tilfelle er det kun Opel som har hatt fordel av kontrakten.

Gordon Retriever

Sitat fra: trykkertor på søndag 12. november 2017, klokken 18:01Få inn noen punkter som ytterligere prisøkning ikke blir mulig, med mindre det er valuta, og eventuelt kompensasjon ved enda senere levering enn stipulert.

Godt argument, men for at Opel skulle være villig til å gå med på slike punkter, måtte de nok først vært bare litt interesserte i å selge flere eksemplarer av bilen. ;)

trykkertor

Nettopp. Og det er er med slike punkter jeg tenker de vil avsløre seg selv til faktisk å ha mest lyst å slette alle resterende kontrakter.
Faktisk har jeg en mistanke om at Opel egentlig overhodet ikke ønsker å skaffe og levere de bilene som allerede er kontrakt på. Så for å bli kvitt de, gjør det det sakte men sikkert mer og mer uspiselig.
Lengre leveringstid, høyere pris, enda lengre leveringstid, enda høyere pris...

Kriss

Ampera e leveres desember 2017

Elmo

Artikkelen viser ganske godt hvorfor de tradisjonelle bilfabrikantene i det heletatt lager elbiler ;D ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tomrh

Artikkelen levner et håp om at PSA ihvertfall må gjøre *noe* for å få ned utslipp, som kan bety videre satsing på elbil. Men kan også bety at de kvitter seg med Opel om fremtidige bøter + tapt salg blir mindre enn det de nå må investere for å komme under utslippsgrensa.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erato

Artikkelen viser at PSA er lurt av GM og at Opel som merke er i deep shit.

ProsjektX

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

erato

Mer tekst men ikke så mye nytt. Men den understreker at Ampera som Opelpodukt er død. "The first thing you do is drop that product line".

Odd Knutsen

Bestile Ampra e 09.11.2016. Forstod i september 2017 at verken PSA eller GM hadde noe ønske om at dette skulle bli noen suksess i Europa. Veldig synd for Opel og ikke minst forhandlerne. Jeg ringte derfor min Nissan forhandler og meldte interesse for nye Leaf. Den har riktignok "bare" 40 kw batteri, men vil fungere til det meste av vår normale bilbruk (til og fra jobb og hytte uten mellomladig. I tillegg har den noen egenskaper som jeg savnet på Opel`n: Større bagasjeplass, Adaptiv cruise controll og ikke minst varmepumpe!  Så når meldingen kom fra Opel om antatt leveringstid sept. 2018 og 60.000 i prisøkning, ble min kontrakt terminert. Nissan antydet i november levering ca. 23. februar, og nå står Leaf LE allerede på båten fra England og forhanler forventer levering til meg tidlig i februar. (før planlagt, som normalt fra Nissan :-) . GLEDER MEG!
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA