Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: TM på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:39
Sitat fra: telcontar på onsdag 12. juli 2017, klokken 14:57
Har skrevet kontrakt på elektrisk Hyundai Kona, får teste fossil utgaven i høst for å se om den faller i smak.
Satt deg på interesse-liste mener du vel ? Det er vel ingen som vil skriver kontrakt på Kona Electric ennå ?

AabyAuto gjør det med ca pris og åpen kontrakt.

mzziaz

Har fått beskjed om at bilen min er ankommet Drammen. Får den levert i løpet av 2 uker. Bestilte 2. oktober.

Counterpointer

#1757
Sitat fra: TM på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:39
Sitat fra: telcontar på onsdag 12. juli 2017, klokken 14:57
Har skrevet kontrakt på elektrisk Hyundai Kona, får teste fossil utgaven i høst for å se om den faller i smak.
Satt deg på interesse-liste mener du vel ? Det er vel ingen som vil skriver kontrakt på Kona Electric ennå ?
Jeg har kontrakt !

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. juli 2017, klokken 23:33
Sitat fra: TM på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:39
Sitat fra: telcontar på onsdag 12. juli 2017, klokken 14:57
Har skrevet kontrakt på elektrisk Hyundai Kona, får teste fossil utgaven i høst for å se om den faller i smak.
Satt deg på interesse-liste mener du vel ? Det er vel ingen som vil skriver kontrakt på Kona Electric ennå ?
Jeg har kontrakt !
Jeg har også kontrakt på 50kWh Kona.
@Knut Aulie: Ser at du har kontrakt på en 5D Kona. Lurer på hva de har tenkt levere da, ny type 5D batteri eller en bil med 5D totalopplevelse  ;)

Zuexi

Fikk akkurat beskjed om at båten som skal komme 29 juli er forsinket til 7 august. Fler som har fått samme beskjed?

Trond.m

OK, ser den. Har man 1 år eller lenger ventetid foran seg, så kan det nok være et alternativ å hoppe av. Det blir nok vesentlig kortere rekkevidde på KONA, men det vil nok dekke behovet for mange.

rolfans

Bilen produsert 25.04. Skulle fått den 27.07, var innom forhandler denne uka og fikk vite, som jeg hadde misstanke om at den er enda en måne så nå er forventet levering 28.08. Jeg skjønner ikke at det går ann å ha så elendig logistikk på transport at de lagrer et ferdig laget produkt som er solgt i over 2 måner på fabrikken.

Er helt tydelig at AE er en compliance car og at de kun lager den for å selge den i California og andre stater for å få redusert gjennomsnittlig utslipp så de kan selge flere store SUV'er som de tjener en masse penger på. Og at de ikke er interesert i å skru opp produksjonen på AE så de kan tjene penger på den også. >:(

elekTrond

Vet ikke om dette er sant eller hører hjemme i akkurat denne tråden, men jeg ble fortalt i går at det står 80 AE på lager i Sverige - som er øremerket "ikke lov å videresende til Norge!". Hvis dette stemmer frister det litt å ta inn en sjøl. Noen som aner listepris i Svea? Den står ikke engang nevnt på http://www.opel.se/tools/priser-och-tekniska-data.html
'13 Mjau

jkirkebo

Sitat fra: elekTrond på søndag 16. juli 2017, klokken 12:10
Vet ikke om dette er sant eller hører hjemme i akkurat denne tråden, men jeg ble fortalt i går at det står 80 AE på lager i Sverige - som er øremerket "ikke lov å videresende til Norge!". Hvis dette stemmer frister det litt å ta inn en sjøl. Noen som aner listepris i Svea? Den står ikke engang nevnt på http://www.opel.se/tools/priser-och-tekniska-data.html

Høres merkelig ut når svenskene klager på at de ikke engang får prøvekjøre en AE før om et års tid og vurderer import fra Norge...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elekTrond

@jkirkebo: Ja det tenkte jeg og, men hvem vet. Tenkte straks på Hyundai som sender masse biler til Tyskland før de selges som "brukt 1km" her, bare for å omgå et EU direktiv eller hva det nå er som gjør det.
'13 Mjau

Zuexi

Noen som husker hvilken båt bilene kommer med fra Belgia? Leste det et sted en tid tilbake, men finner ikke igjen.

Knut Røe

GM skrur av Orion fabrikken i 2 måneder, for mange biler på lager.
Etterspørselen etter disse er nok ikke SÅ stor som mange ser ut til å tro.
http://www.reuters.com/article/us-autos-generalmotors-production-idUSKBN1A227I

ElTorro

> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

1000kwh

Sitat fra: tiger`n på mandag 17. juli 2017, klokken 23:57
GM skrur av Orion fabrikken i 2 måneder, for mange biler på lager.
Etterspørselen etter disse er nok ikke SÅ stor som mange ser ut til å tro.
http://www.reuters.com/article/us-autos-generalmotors-production-idUSKBN1A227I
Hvorfor sier da selger hos Opel i Drammen at de ikke får levert biler pga batterimangel i verden?? Virker rart.


Tellus

Sitat fra: tiger`n på mandag 17. juli 2017, klokken 23:57
GM skrur av Orion fabrikken i 2 måneder, for mange biler på lager.
Etterspørselen etter disse er nok ikke SÅ stor som mange ser ut til å tro.
http://www.reuters.com/article/us-autos-generalmotors-production-idUSKBN1A227I

Alltid lurt å lese mer enn overskriften.

"A spokesman for the company said the shutdown at Orion was "due solely to softening sales of the Sonic" model, adding that its production plan for the Bolt for this year was unchanged."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA