Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

trykkertor

Hmmmm..... Møtte en blå Ampera-E i går på vei hjem fra jobb.
Jeg har ikke leveranse før 2018 engang, så det er lenge til, men har bestilt blå.

Stort sett alle bilene jeg har eid har gitt meg en eller annen "følelse". Kul, stilig, artig, gøy osv.....
Synes selv Soul ser litt kul ut, Tesla er jo flott, osv.
Men Ampera-E i blått var noe av det kjedeligste jeg har kjørt forbi.
Har aldri sett bilene i levende live før, men dette må være noe av det mest A4 jeg kan tenke meg.
Ble rett og slett i stuss om det ikke er en Mod3 eller noe slikt jeg trenger, da jeg ikke er helt klar enda for en bil som ikke vekker et smil hos meg når jeg ser den.

singstaen

Det bør vel ikke være noe problem å endre farge på bestillingen (nå)...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

trykkertor

Var nå ikke fargen, men heller hele bilen som føltes som et stort "meh!".

Myrvang

Har sett en del av de, og synes den er ganske kul jeg. Særlig i hvit. Mulig det er rekkevidden som er mest wow, at den ikke hadde vært like kul med 24 kWh batteri eller 1,4 diesel...?

Har ikke bestilt, men var inne på tanken. Men med 2 barn ville jeg prøvd den først mtp plass, men tror den blir for liten og for langt frem i tid. Også må jeg ha en bil med hengerfeste, så da er den foreløpig ikke aktuell. Leafen dekker hverdagsbruken og Mondeoen trekker hengeren inntil videre.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

kammiz

Vi har ampera-e med to barn på 3 og 5,5. Den er nå vår familiebil. Plassen i lengderetning i kupeen er overlegen alle stasjonsvogner jeg har hatt noen gang. Inkludert store biler som vectra c. Så det fungerer utmerket. Har kjøpt en takboks for ekstra bagasje på litt lengre turer.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Tom E.

Bilen ser fantastisk ut i både sort og hvit. Den røde er også ok. I alle andre farger ser bilen litt trist ut. Du er inne på noe der.

Counterpointer

En ting jeg legger mer og mer merke til er hvor liten bilen ser ut utenfra.
Den virker heller ikke så stor innvendig selv om benplass er veldig god.

Myrvang

Sitat fra: kammiz på onsdag 14. juni 2017, klokken 06:45
Vi har ampera-e med to barn på 3 og 5,5. Den er nå vår familiebil. Plassen i lengderetning i kupeen er overlegen alle stasjonsvogner jeg har hatt noen gang. Inkludert store biler som vectra c. Så det fungerer utmerket. Har kjøpt en takboks for ekstra bagasje på litt lengre turer.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mine er 2 og 4 år. Foreløpig en bakovervendt. Har sittet i bilen, og ja, den er ganske stor innvendig, vi klarte oss til og med på korte turer alle sammen i en Trilling... Men vil ikke bytte ut Leafen for en ny elbil, og er ganske avhengig av hengerfeste. Da synes jeg det var litt vågalt å bestille en bil som jeg kanskje får om 1 år, muligens 2. Men hadde ikke 300.000,- betydd noen ting hadde jeg bestilt på flekken, for liker bilen  :+1:

Får vel vente og se hva Model 3 leverer når den en gnag kommer...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Odd Knutsen

Sitat fra: kammiz på onsdag 14. juni 2017, klokken 06:45
Vi har ampera-e med to barn på 3 og 5,5. Den er nå vår familiebil. Plassen i lengderetning i kupeen er overlegen alle stasjonsvogner jeg har hatt noen gang. Inkludert store biler som vectra c. Så det fungerer utmerket. Har kjøpt en takboks for ekstra bagasje på litt lengre turer.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thule stativ? Send gjerne et bilde når du får det montert.
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

geear

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 13. juni 2017, klokken 17:24
Hmmmm..... Møtte en blå Ampera-E i går på vei hjem fra jobb.
Jeg har ikke leveranse før 2018 engang, så det er lenge til, men har bestilt blå.

Stort sett alle bilene jeg har eid har gitt meg en eller annen "følelse". Kul, stilig, artig, gøy osv.....
Synes selv Soul ser litt kul ut, Tesla er jo flott, osv.
Men Ampera-E i blått var noe av det kjedeligste jeg har kjørt forbi.
Har aldri sett bilene i levende live før, men dette må være noe av det mest A4 jeg kan tenke meg.
Ble rett og slett i stuss om det ikke er en Mod3 eller noe slikt jeg trenger, da jeg ikke er helt klar enda for en bil som ikke vekker et smil hos meg når jeg ser den.
Med all respekt for at smak er subjektivt, så må jeg allikevel minne deg om at det er en Opel du har kjøpt. Finnes det noen Opeler med utbredt wow-faktor? Til nøds en Speedster? Og kanskje Omega 3000 for kjennere.

Ampera-e tirrer iallfall ingen autofile celler hos meg, men at det er en gunstig pakke de har klart å time perfekt i forhold til pris, rekkevidde og plass er helt utvilsomt. I et marked hvor det var samme utvalg i biler med tilsvarende rekkevidde som i fossilmarkedet så ville den ikke vært noe annet enn hva Astra er. Men igjen, kudos for å sette sammen en god pakke på perfekt tidspunkt.

trykkertor

Sitat fra: gr på torsdag 22. juni 2017, klokken 21:53
Med all respekt for at smak er subjektivt, så må jeg allikevel minne deg om at det er en Opel du har kjøpt. Finnes det noen Opeler med utbredt wow-faktor? Til nøds en Speedster? Og kanskje Omega 3000 for kjennere.
Joda, men biler fra KIA, Mazda, Toyota, Audi og tilsvarende er vel i samme prissegment og kan godt vekke noen gode følelser.
KIA Soul har sjarm, Toyota har begynt å få ok design på alt fra Yaris og Auris, til GT86.
Mazda får mye bra til med småbilene sine, likeledes Audi.

Opel Mokka er jo ikke dum i utseende den heller. Skulle gjerne kjørt en slik med 60kw/h pakke i.
Er bare at på profesjonelle pressebilder har Ampera-e sett bra ut, men "live" ble den en nedtur, for meg.
Skulle gjerne hatt den i gult da, slik første demobilen var.

turfsurf

Møtte en Ae i hvit her om dagen, den var ihvertfall finere en alt jeg har møtt av Toyota i nogenlunde samme klasse...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på fredag 23. juni 2017, klokken 06:38
Møtte en Ae i hvit her om dagen, den var ihvertfall finere en alt jeg har møtt av Toyota i nogenlunde samme klasse...



Tellus

Vår bil har farge Quantum Grey. Synes den er fin. Da jeg hentet bilen stod det en Ampera i blått ved siden av. Syntes bilen kledde den blåfargen. Litt candy blue type farge kanskje. I hvert fall ikke en typisk kjedelig blåfarge vil jeg si.
Men fargesmak er vanskelig å diskutere. Noen mener at hvitt kun fungerer på store premiumbiler med store hjul mens andre sverger til hvitt også på småbiler. Liker selv rødt, men min bedre halvdel ville det anderledes  ;)

Olemann

#1739
Hvit er en farge som hypes opp og ned i perioder.  Ikke mange år siden Autolease og de andre i samme bransje hadde standard prisfradrag på bruktbil om den var hvit, spesielt for større biler (Volvo/Audi etc).  Mindre biler har nok ikke vært rammet av det samme like konsekvent. 
Nå selges jammen både XC90, X5 og Q5/A6/A7 i hvit, så kan nok hende det prisfradraget er nedjustert med motesvingningene....hvordan det går med hvit Ampera_e er heller ikke godt å si, men kommer nok an på om man selger i enn opp eller ned hypet periode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA