Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: kammiz på fredag 26. mai 2017, klokken 00:16
.....overrasket over hvor subjektive meninger folk har om håndfaste ting. Fascinerende. Som om de har opplevd forskjellige biler.
Faktisk så burde du ikke være det. Folk er bare subjektive.
Egentlig så er det mere rart at vi er enige om ting i det hele tatt.

Ser en på politikk så blir det mer tydelig. Trump tilhengere kan ikke skjønne annet enn at han er verdens beste president (i likhet med ham selv). Mens motstanderne kan ikke skjønne at fyren er president i det hele tatt.

Trump kan erstattes med Ampera-e i eksempelet over, eller hvilken som helst annen sak.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Vel ser poenget. Det jeg synes er litt spesielt, er at det synes som om det er en forskjell i oppfatning avhengig om man har fått bilen eller står bakerste i køen. Dette siste en talemåte ;D

Trond.m

Det er vel mye plast i alle biler. Det er nok mest den hvite fargen som gjør at mange oppfatter interiøret som billig. Nå er vel de fleste flykabiner også laget i lys, hard plast uten at så mange reagerer på det. Men jeg håper bare at det knaker mindre i innredningen når vi "tar av" med Ampera-e enn de det gjør under takeoff med Boing   ;). Tror nok vintervei med "vaskebrett" kan by på utfordringer, men førsteinntrykket under min kjøretur var at det virket bemerkelsesverdig godt sammensatt. Det knitret vesentlig mer i plastinteriøret da jeg prøvekjørte en Mercedes GLC til 700.000 for en tid siden  :)

Har noen merket irriterende knirke / knitrelyder i Ampera-e ennå ?

kammiz

Jeg tenkte faktisk over på langtur igår at den ikke laget en lyd overhodet. Min insignia country tourer knirket. Denne gjør ikke.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

trykkertor

Sitat fra: kammiz på fredag 26. mai 2017, klokken 07:38
Jeg tenkte faktisk over på langtur igår at den ikke laget en lyd overhodet. Min insignia country tourer knirket. Denne gjør ikke.
Interiørknirk er typisk noe som utvilker seg over tid.
Jeg har hatt en del biler som var rimelig stille som ny, men fikk mer og mer interiørknirk.
Har også kjørt gamle biler som ikke hadde så mye knirk.
Så det er vel også snakk om den har potensialet, er bygges på en slik måte, at interiørknirk kommer til å bli fremtredende.
Da er ofte billig plast en medvirkende faktor.

tuono

Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 07:17
Vel ser poenget. Det jeg synes er litt spesielt, er at det synes som om det er en forskjell i oppfatning avhengig om man har fått bilen eller står bakerste i køen. Dette siste en talemåte ;D

Er vel en refleks hos de fleste at de vil framsnakke egne kjøp.

Gnilre

Angående lyder hørte jeg noe summing/vibrering ved 50-60 km/t som kom fra motorrommet. Ikke noe plagsomt, vind og dekkstøy er høyere. Merket ikke noe fra 80 og oppover. Og så er det denne høyfrekvente hviningen, men den er mer markant i Soul og Leaf.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

bno

Sitat fra: tuono på fredag 26. mai 2017, klokken 08:32
Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 07:17
Vel ser poenget. Det jeg synes er litt spesielt, er at det synes som om det er en forskjell i oppfatning avhengig om man har fått bilen eller står bakerste i køen. Dette siste en talemåte ;D

Er vel en refleks hos de fleste at de vil framsnakke egne kjøp.

Å vica-verca, ja det heter persepsjonsfremtredenhet innen sosiologien.  ;D Det er riktig det. Det var den kjæresten jeg valgte vekk som var bad guy osv... 8)

Men tilbake til tema...

Amoss

Sitat fra: TM på fredag 26. mai 2017, klokken 07:33
Det er nok mest den hvite fargen som gjør at mange oppfatter interiøret som billig.

For egen del kan jeg definitivt svare "nei" på dette. Da jeg satt i pre-produksjonsmodellen på Youngstorget i fjor var interiøret i denne ensfarget grått. Samme hardplast i samme farge som var i nesten hele interiøret i den bilen jeg kjørte den gang, men det ga likevel ett betydelig mer "billig" og på-trengende inntrykk i A-e. Håper egentlig at tofarget interiør skal kunne bryte dette litt opp, men for egen del mener jeg at hvit blir feil farge. Men så har jeg kanskje også - moooot normalen - litt aversjon mot hvit i interiør generelt uansett materiale :p
Model S 85D

kammiz

Jeg synes strukturen på den hvite gjør at det ikke ser billig ut. Det som ser billigst ut i denne bilen er plasten som er øverst på dørene rundt der dørlåsen sitter feks.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Stikkkontakt

Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 11:35

Å vica-verca, ja det heter persepsjonsfremtredenhet innen sosiologien.  ;D

På nordnorsk heter det vel:
"Einkvar skryt tå sin eigen mannskit"

jche

Har aldri skjønt hvorfor folk er så opphengt i plastkvaliteten i interiøret på biler... så lenge det ser greit ut og ikke knirker så syns jeg det er bra at pengene brukes på andre ting. Og det er en billig bil...

bno

Innlegget flyttet hit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA