Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

pilt

Nå ble jeg skikkelig deppa her. Hadde sett for meg bil den siste uka i mai ut ifra tekst på kontrakten og det forhandleren tidligere har fortalt. Skjønner ikke at de bare kan si et nytt leveringstidspunkt uten å fortelle hvorfor. De er jo verre enn flyselskapene som også sjelden sier hvorfor det blir forsinkelser og så står man der og venter og venter uten å ha muligheten til å gjøre annet enn å vente og godta. Alt hadde blitt så mye bedre om man fikk en grunn, for da kunne man forstå og man slapp å gå og undre og irritere seg unødvendig.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

zbk

Hvis forhandlerne fikk informasjon forrige fredag, hvorfor har da en kollega av meg (førstedagsbestilling som meg) fått beskjed om leveranse 25.juni når han snakket med forhandler senest i formiddag? (fortsatt forsinkelse, men ikke fire måneder, i det minste). Sagaen fortsetter og blir bare merkeligere og merkeligere. Blir spennende å se hva morgendagen bringer. Tror ikke på noe lenger før jeg har fått informasjon via offisielle kanaler.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Como

Sitat fra: zbk på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:10
Hvis forhandlerne fikk informasjon forrige fredag, hvorfor har da en kollega av meg (førstedagsbestilling som meg) fått beskjed om leveranse 25.juni når han snakket med forhandler senest i formiddag?
Hvis forhandler får beskjed om å holde tett, så kan de respondere som om de ikke vet.
Utrolig at Opel trenger så mye tid på å få sendt ut informasjon.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Ove Braathen

Jeg sendte en mail til min forhandler og fikk dette svaret :
Hei, det kommer info i morgen til mine kunder. Du for bil i Juni som en av svært få ����

Og dette var mitt spm

Hei


Det går endel rykter om massive forsinkelser på leveringer , og Opel henviser til forhandler.

Jeg trenger ett ærlig svar her :
Hva er status på min bil.
Når er forventet levering.

alv1


Zuexi

Jeg mailet med min forhandler idag. Han sa levering som normalt i juli/august. (er ikke i første batch)
Mao så visste han om denne infoen.
Når flere nå sier det samme fra forskjellige (forhandler)kilder, så er det noe i det.

bmw2002

Forhandlere har nok ikke mulighet å si noe før Opel tillater det.

Forhåpentligvis så sender Opel ut en e-post så alle slipper å ringe forhandler og få vage svar.

Counterpointer

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:23
Jeg mailet med min forhandler idag. Han sa levering som normalt i juli/august. (er ikke i første batch)
Mao så visste han om denne infoen.
Når flere nå sier det samme fra forskjellige (forhandler)kilder, så er det noe i det.
Vi vet jo ikke det når ingen sier hvilken forhandler.......


Trond.m

Dette er utrolig. Når vi har fått VIN nummer, så betyr det vel at bilen er produsert. Da må de ha funnet noen alvorlige feil hvis de ikke leverer ut bilen.
Hvis dette stemmer er det en skandale.

Myrvang

Må jo være BS... Dette er ikke info en forhandler går ut med, mens det er ukjent for resten når 4000 nordmenn venter på bilen?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

adyb

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:05
Sitat fra: adyb på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:56
Jeg ble oppringt av forhandleren i dag som kunne fortelle meg at det ikke ble levering før
Hvilken forhandler?

Trio Bilsenter, Stjørdal. Jeg skrev meg på liste medio august ettersom de da ikke skrev kontrakter, og havnet dermed lenger bak i køen enn jeg skulle da de begynte å skrive kontrakter.

Goggen123

Han som steppet inn i min bestilling som var 16/9 fikk senest i dag beskjed om at "bilen er på vei"

Jakal

Et lite tankespinn: Kan det være at problemene ligger i tilleggspakkene som er bestilt til Ae? Slik at de av oss (ca 20 %?) som ikke har tilleggspakker får levert bilen som forutsatt?
Ref antydninger på noen av testene til Bolt´en om at opplevde sittekomfort på standardsetene føltes bedre enn på skinnsetene. Eller at teknikk-pakken ikke fungerer som forutsatt...

Hvis det er faktiske årsaker ved bil-konstruksjonen som genererer denne utsettelsen virker det ulogisk at noen får bilen som forutsatt. Da tror jeg heller at årsaken ligger i juridiske avklaringer omkring oppkjøpet av Opel.

kaiat

Nede i kommentarfeltet på denne artikkelen http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-and-volt-sales-flatten-in-april/ er det en kar som sier at det nå er åtte måneders ventetid på Bolt i Canada.
SitatGM sales folks in Toronto told me that there's a 8 month wait on new orders. With that kind of delay its obviously worth deferring any purchase until all the new competing models are available.

Om det er noen sammenheng, vet jeg ikke.

Lepanto

Hei

Vi har også bestilt bil i sept 2016, ble oppringt av forhandler i dag.
I kontrakten står det levering august 2017.
Det vi fikk beskjed om i dag er at det vil bli ved årsskiftet  >:(
Vi kommer til å få en epost om dette.
https://www.tu.no/artikler/opel-ble-kjopt-opp-av-fransk-selskap-hva-betyr-det-for-ampera-e-og-kommende-elbiler/378235
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA