Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Tom E.

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 22. april 2017, klokken 14:46
Var innom forhandler i dag igjen. Bilen var fremdeles ikke sendt fra USA selv om den ble produsert tidlig i mars. Ikke rart de bruker lang på å komme hit...

Bilen din står sikkert, som min bil gjør, med koden "Out of Factory" i systemet til Opel. Det betyr ikke at den er i USA, bare at den er i transitt fra fabrikk til importør.

Min leveransedato ble bekreftet på torsdag av forhandler.

Counterpointer

Sitat fra: TM på lørdag 22. april 2017, klokken 17:06
. Synd ikke bilens GPS er aktivert så vi kunne spore den  ;)
Mener du den GPS'en den ikke har

Eller er sånn at CIA har en i alle biler

Counterpointer

Forhandlerne vet sånn noenlunde hvor bilene er. De vet hvertfall  hvilke som er i Belgia.

knut3448

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 22. april 2017, klokken 20:17
Mener du den GPS'en den ikke har

Eller er sånn at CIA har en i alle biler
Det er vel GPS i bilen? Man kan jo navigere via onStar.

En av moderatorene på gm-volt forumet sier følgende
SitatThe new 2017 IOA/IOB audio systems as used in the Bolt has GPS navigation features built into the radio system (Human Machine Interface) with it's own GPS antenna. These are designed to integrate better and work in conjunction with smart phone features such as Carplay and Android Auto. This new system family also includes OTA updating capability.
The NAV being referred to in the OnStar section of the order guide is the OnStar concierge driven "turn by turn" navigation.
http://gm-volt.com/forum/showthread.php?258881-Bolt-EV-US-order-guide-is-LIVE!&p=3621857#post3621857

...


bmw2002

Sitat fra: Tom E. på lørdag 22. april 2017, klokken 18:07
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 22. april 2017, klokken 14:46
Var innom forhandler i dag igjen. Bilen var fremdeles ikke sendt fra USA selv om den ble produsert tidlig i mars. Ikke rart de bruker lang på å komme hit...

Bilen din står sikkert, som min bil gjør, med koden "Out of Factory" i systemet til Opel. Det betyr ikke at den er i USA, bare at den er i transitt fra fabrikk til importør.

Min leveransedato ble bekreftet på torsdag av forhandler.

Så på systemet de hadde, der sto det Location: Baltimore port

Ipadjove


Stikkkontakt


Trond.m

Ser at Ampera-e koster 44.060 € (før støtte) i Tyskland i en eksklusiv "First edition" som sikkert tilsvarer den "norske" premium med begge utstyrspakker.

Fratrukket mva og kurs på 9 gir dette en pris på 332.000 NOK. Så da er prisen ganske lik i Tyskland og Norge. Det betyr at de ikke har utnyttet de store insentivene i Norge til å øke marginene  ;)

http://media.opel.de/media/de/de/opel/home.detail.html/content/Pages/news/de/de/2017/opel/04-20-ampera-e-einstieg.html

Men en Euro på 9,30 ligger det vel ikke an til noen parallellimport fra Tyskland.


Olemann

#969
Er dette noe man selv kan sjekke via VIN nr. eller er det kun forhandler som har tilgang til hvor i løypa bilen befinner seg?  Virker som det er litt ulike oppfatninger av det i tråden lenger opp.

Sitat fra: nix på lørdag 22. april 2017, klokken 20:41
Bestilte første dag, i går sto den på kaia i Baltimore.

Trond.m

Du kan ikke sjekke det selv. Og min forhandler kunne heller ikke se hvor min bil var. Den kunne i følge ham være underveis til et eller annet sted, men kunne også stå på havnen i USA.

Olemann

Nettopp, men det at det finnes et VIN nr betyr jo at bilen er "påtenkt" i alle fall, men om det betyr at den er produsert eller kun lagt inn i prod.systemet, noen som vet?

Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 20:53
Du kan ikke sjekke det selv. Og min forhandler kunne heller ikke se hvor min bil var. Den kunne i følge ham være underveis til et eller annet sted, men kunne også stå på havnen i USA.

Trond.m

Så vidt jeg har forstått, så er bilen produsert når VIN nummeret er tilgjengelig.

seidl

Rart at de har så liten info på hvor den befinner seg i løypa. Tenker på sporingsmuligheter man har når man kjøper noe til $10 på ebay  :o
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Stigzy

VIN nummeret finnes. Men som jeg har blitt fortalt av en forhandler som jeg kjenner veldig godt er at selgerne hos Opel rett og slett ikke får tilgang til informasjonen fra sjefen selv via systemene deres :) Tror nok den ansvarlige sjelen hos opel for å få opel ampera'en til kundene innen mai som han skrev på twitter har kontroll. Får da vertfall håpe det!  8)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA