Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Trond.m

Det er flere av oss i samme båt. Første pulje kan tydeligvis variere fra slutten av mai til slutten av juni  :o

seidl

Sitat fra: TM på lørdag 08. april 2017, klokken 21:45
Det er flere av oss i samme båt. Første pulje kan tydeligvis variere fra slutten av mai til slutten av juni  :o

Ja. Har kontrakt 13/9 og fikk beskjed om juni/juli....
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Hansi

Jeg har hele tiden fått opplyst juni, som ser ut til å være ganske korrekt.. Spennende å se at det begynner å bli registrert og observert Ampera-e'er i Norge
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

AmocoCadiz

Sitat fra: Troald på lørdag 08. april 2017, klokken 17:04
Bolt EV flopper i USA, kun 978 solgte i mars. Leaf, riktignok med store rabatter, solgte 500 flere. Ikke så overraskende da det har vært en blandet mottagelse av Bolt i USA. Fantasiene her inne om 10.000 solgte Ampera-e i Norge blir nok kun fantasier.
Feilpost?
Skulle vel vært i Humor og Kanari delen av elbilforum...
( fra beskrivelsen av den delen;
Her poster vi viss-vass rundt det å eie en elbil)

Como

Sitat fra: Hansi på lørdag 08. april 2017, klokken 22:58
Jeg har hele tiden fått opplyst juni, som ser ut til å være ganske korrekt.. Spennende å se at det begynner å bli registrert og observert Ampera-e'er i Norge
Signerte 17/9. Var innom min Oslo forhandler i går. Bilen min var 'ferdig inspisert' 20/3-2017.
'Gjeldende plassering' var fortsatt Lake Orion Plant. Selger sa at dette ikke nødvendigvis betyr at bilen fortsatt er på andre siden av dammen. Den kunne være på overfart eller også ankommet Belgia, ikke registret.
Det lå en forsinkelses bemerkning fra 7/4. Likte ikke å se dette, men 'Beregnet leveringsdato' er 15/6, etter justering. Hvis andre her også har info fra Opelsystemet(Order workbench) så er jeg spent på om flere har den samme meldingen: " NB: Forsinket. Tidligere leveringsperiode Anullert "
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

S4e

Sitat fra: Troald på lørdag 08. april 2017, klokken 17:04
Bolt EV flopper i USA, kun 978 solgte i mars. Leaf, riktignok med store rabatter, solgte 500 flere. Ikke så overraskende da det har vært en blandet mottagelse av Bolt i USA. Fantasiene her inne om 10.000 solgte Ampera-e i Norge blir nok kun fantasier.

Er ikke i tvil om at de kunne solgt 10.000 om de kunne levert alle kjapt. Opel selger flere Ae enn totalsalget de hadde i 2016! Det viser hvilket stort behov det er for en bil som dette. (Ikke sikkert de selger like mye når andre konkurrenter dukker opp med samme rekkevidde & pris, men nå har de et stort forsprang)

Hvor du har "blandet mottagelse" fra er en gåte. Alle tester har vært toppscore og Bolt er kåret til årets bil i flere kåringer...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bmw2002

Sitat fra: Como på søndag 09. april 2017, klokken 18:37
Signerte 17/9. Var innom min Oslo forhandler i går. Bilen min var 'ferdig inspisert' 20/3-2017.
'Gjeldende plassering' var fortsatt Lake Orion Plant. Selger sa at dette ikke nødvendigvis betyr at bilen fortsatt er på andre siden av dammen. Den kunne være på overfart eller også ankommet Belgia, ikke registret.
Det lå en forsinkelses bemerkning fra 7/4. Likte ikke å se dette, men 'Beregnet leveringsdato' er 15/6, etter justering. Hvis andre her også har info fra Opelsystemet(Order workbench) så er jeg spent på om flere har den samme meldingen: " NB: Forsinket. Tidligere leveringsperiode Anullert "

Fikk først oppgitt levering slutten av mai. Ringte forhandler forrige uke og fikk samme beskjed som deg. Bilen er ferdig produsert, men forsinket.

Selger ville derfor ikke si noe om levering, mente dette kunne bli både juni eller til og med juli.

bno

Har fått samme beskjed. Bil prod. Plassering Orion plant. Kontrakt 19.9

Trond.m

Det er litt rart at de ikke vet om bilen er på fabrikken eller i Belgia. Det er tydelig at de har mye å lære av BMW. Der får man pålitelig informasjon om produksjon og levering rett etter bestilling. Man kan også via åpne web-portaler sjekke spesifikasjon og dato for produksjon av bilene. Men så lenge det blir levering i juni, så skal jeg ikke klage. Er alle leveringer i mai utsatt ? Kanskje det stemmer at de første 120 bilene har forhåndsbestemte farger og utstyrsnivå, og at de som ikke får fra denne kvoten får juni / juli levering ?

zbk

Det høres ut som om jeg må ta en ny tur innom forhandler for å få oppdatert info (har prøvd å begrense med til en tur i måneden :) )
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Er det noen måte å få info om hvor bilen er uten å gå via Opel?
(har vin nummer )

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer


jche

Har etterspurt pris på takstativ med plass til tre sykler til opelen. Vil dette være krise for rekkevidden på bilen, eller vil det fungere greit? Hører folk sier det drar opp forbruket endel på "vanlig" bil, så da er det vel enda verre med elbil?

Trond.Strom

Takstativ med to sykler på min Tesla S løfter forbruket ca 20% på motorvei fra ca 220 til ca 270 wh/km. Det støyer en del også.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA